تکنولوژی

وسيله تعقيب جيبى کودکان را کنترل مى کند

بخش خبر ITiran – والدين نگران مى توانند به زودى با استفاده از وسيله تعقيب پوشيدنى و يک وب سايت که محل فرزندشان را مشخص مى کند آنها را تحت نظر بگيرند.
اين وسيله پوشيدنى يک کليد خواهد داشت که به محض فشار داده شدن والدين مى توانند از طريق تلفن متوجه شوند که اتفاقاتى رخ داده است. همچنين از طريق وب سايت مى توانند محل دقيق فرزند خود را در همان زمان بيابند. با استفاده از اين وسيله مادران اين امکان را دارند که مکان هايى را که فرزندانشان در چند ساعت گذشته رفته رديابى کنند . شرکت SOS response خالق اين سرويس مى گويد که آزمايش علمى اين سيستم به زودى آغاز خواهد شد.

امنيت در درجه اول
اين سيستم براى تعقيب از يک شبکه راديويى تحت هدايت شرکت Quick Track استفاده مى کنند که برج هاى کنترل زيادى در اطراف منطقه لندن دارد.
فناورى Quick Track مشابه همان فناورى است که بعضى از تلفن هاى همراه استفاده مى کنند و به يک دهم تعداد برج هاى راديويى نياز دارد که سيستم هاى تلفن همراه نيازدارد. سيگنال هاى وسيله تعقيب کننده توسط چندين برج کنترل دريافت مى شود و به Quick Track امکان مى دهد که مکان اين وسيله را پيدا و مشخص کند. اطلاعات در مورد حرکت اين وسيله توسط يک وب سايت که محل استقرار وسيله را مشخص مى کند ثبت مى شود.
شرکت استراليايى Quick Track يک شبکه مشابه را در سيدنى و ملبورن هدايت مى کند که به شرکت هاى حمل و نقل و موسسات تاکسيرانى امکان مى دهد تا بر حرکت خودروهاى خود نظارت کنند .
به هر حال مايکل ريدى رييس موسسه SOS Response گفت که قطعا والدين انگليسى از اين که بتوانند فرزند خود ا تحت نظر قرار بدهند استقبال زيادى مى کنند . خيل از والدين کودکان و نوجوانان تمايل دارند که با دانستن مکان فرزند خود به نگرانى هايى که د رمورد او دارند خاتمه دهند.
وى گفت: اکنون مى توانى به فرزندت اجازه دهى که راحت بيروه برود چون مى توانى او را در هر جايى پيدا کني.
نسخه هاى فعلى اين وسيله در حد و اندازه يک تلفن همراه است که يک سيستم فرستادن پيغام در آن تعبيه شده است. ريدى گفت شرکتش در حال بررسى راهى است که اين قطعه را در ساعت ، ماشين حساب ، عروسک و ياحتى کمربند قرار دهد تا کودکان به راحتى آن را حمل کنند.
اين وسيله نظارتى يک کليد وحشت دارد که يک کودک و يا نوجوان مى تواند در زمانى که گم شده کمک بخواهد و يا زمانى که مورد حمله قرار گرفته آن را فشار دهد. فشار اين دگمه از طريق تلفن والدين را با خبر مى کند که اتفاقى افتاده است.

معجزه تمساح
سيستم Quick Track يک منطقه را پوشش مى دهد که مرکز آن در لندن است و از شمال به استيونيچ و از جنوب به کراولى و از شرق به ماسيلدون و از غرب به اى ويکومب ختم مى شود.
اندى پاريت مدير توسعه تجارى Quick Track گفت اين فناورى مزاياى زيادى براى سيستم هاى ماهواره اى GPS دارد.
وى همچنين خاطر نشان کرد که از اين سيستم در موسسه امنيت خودروى استراليا براى تعقيب و يافتن وسيله نقليه دزديده شده استفاده مى شود. خيلى از وسايل نقليه اى که سيستم نظارت Quick Track در آن ها تعبيه شده از سيستم هاى ترمز از راه دور استفاده مى کنند که در زمان تعقيب يک خودروى دزدى بعد از روشن شدن باعث توقف آن مى شوند.
در حال حاضر آديسون لى موسسه تاکسيرانى از اين سيستم به صورت آزمايشى استفاده مى کند تا بررسى کند که آيا اين سيستم مى تواند بازده را بالا ببرد يا خير.
گفتنى است که ايده توسعه اين سيستم تعقيب زمانى ايجاد شد که دکتر مايکل بربورى برخوردى نزديک با يک تمساح داشت . او تحقيقى گسترده و پيشرفته را براى توسعه فناورى راديويى آغاز کرد که اين توانايى را داشته باشد تا براى کنترل حرکات حيوانات يا افرادى که ز وسيله تعقيب مخفى استفاده مى کنند مورد استفاده قرار گيرد.

منبع : بى بى سى

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا