تکنولوژی

بيش از نيم ميليارد نفر در دنيا آنلاين هستند

بخش خبر ITiran – براساس تحقيقات مرکز اينترنتى نيلسن 580 ميليون نفردر جهان در حال حاضر به خطوط اينترنتى دسترسى دارند و از آن استفاده مى کنند که از اين تعداد 168/6 ميليون نفر در آمريکا ساکن هستند.
بر اساس اين آمار، جمعيت جهانى کاربران اينترنتى در سال 2002 حدود 11 درصد افزايش يافته که در اين ميان اسپانا بيشتر از همه وارد بازارهاى جهانى شد. در اين کشور تعداد کاربران با افزايش 22 درصدى به 17 ميليون نفر رسيد.
به گفته ريچارد گوسى رييس ارزيابى علمى بين المللى مرکز اينترنتى نيلسن، اسپانيا بازار بزرگ بعدى اينترنتى است که علاوه بر دارا بودن بزرگترين ميزان رشد در ميان کاربران اينترنتى، بيشترين ميزان فعاليت هاى مبادلات اينترنتى را نيز داراست که شامل فرستادن و گرفتن نامه هاى پست الکترونيک ، دريافت فايل هاى تصويرى و صوتى و حضور در اتاق هاى چت است.
گفتنى است که اسپانيا در حال حاضر بيشترين ميزان استفاده از نامه هاى پست الکترونيک و حضور در اتاق ها ى چت را نيز از آن خود رده است.
همچنين سه درصد افزايش کاربران در امريکا يعنى اضافه شدن 7/9 ميليون نفر کاربر جديد از ديگر آمار ارايه شده در اين تحقيق است.
به گفته گوسى حدود 10 ميليون نفر بالاى 16 سال در فاصله پايان سال 2001 تا پايان سال 2002 به اينترنت دسترسى پيدا کرده اند.
تحقيقات مرکز نيلسن روى حضور اينترنتى و استفاده از آن در کشورهاى استراليا، برزيل، فرانسه، آلمان، هنگ کنگ، ايتاليا، هلند، اسپانيا، سوئد و انگليس متمرکز شده است.
گوسى در گزارش خود اظهار مى دارد: در کشورهايى که در اين تحقيق حضور داشتند ، آلمان با 35/6 ميليون، انگليس با 29 ميليون، ايتاليا با 22/7 ميليون به همراه آمريکا بيشترين دسترسى به اينترنت را از طريق pc هاى خانگى دارا هستند. مطالعات مرکز IDC هم از افزايش کاربران اينترنتى در مرکز و شرق اروپا خبر داد.
اين مرکز پيش بينى کرد که در سال 2003 اين تعداد 17 درصد افزايش پيدا کند . به گفته تحليلگر برجسته اين مرکز هر چند اين تحقيقات از افزايش ميزان نفوذ اينترنت در منطقه خبر مى دهد ولى اين ميزان هنوز تا اروپاى غربى فاصله زيادى دارد . وى معتقد است که اين روند بايد تا سال 2006 ادامه پيدا کند

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ایده ها و راهکارهای هوشمندانه برای محتوا سایت اختصاصی
    ایده های ارزشمند و حرفه ای در مورد مطلع سازی مخاطب
    راهکار ها و تکنیک های نوآورانه برای اندازه پست لینکدین – راهنمای آپدیت شده جدید

    جدیدترین نکات مهم دربارهنسخه جدید گوگل نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا