تکنولوژی

مرورى بر آمار ثبت نرم افزار

عصر ارتباط – بررسى آمارهاى موجود از ثبت نرم افزار دبيرخانه در شوراى عالى انفورماتيك حاكى از افزايش توليد در اين صنعت است.
عصر ارتباط- بر اساس آمار نرم افزارهاى به ثبت رسيده در دبيرخانه شوراى عالى انفورماتيك كشور توليد نرم افزار در سال 80 نسبت به سال 79 رشدى معادل 78/5 درصد داشته است.
اگر چه آمار ثبت نرم افزار در دبيرخانه شوراى مذكور لزوماً آمار دقيقى از ميزان و گستره نرم افزارهاى توليد شده در داخل كشور نيست، اما مى توان از آن به عنوان يك نمونه آمارى براى دستيابى به اطلاعات تقريبى استفاده كرد.
براساس آمار در سال 79 در مجموع 116 نرم افزار در دبيرخانه شورا به ثبت رسيده كه اين ميزان در سال 80 به207 نرم افزار رسيده است.
با توجه به مدت سپرى شده از سال 81، بررسى مشابهى نيز روى اين مدت در مقايسه با مدت هاى مشابه در سال 79 و 80 انجام داده ايم.
براين اساس، ميزان ثبت نرم افزار در 10 ماهه اول سال 80 نسبت به مدت مشابه در سال 79 رشدى 60 درصدى را نشان مى دهد. همچنين ثبـــــت نرم افزار در 10 ماهه سال 81 نسبت به سال 80 داراي39 درصد رشد بوده است.
اگر چه نه چندان دقيق و علمى، اما بررسى اين آمار مى تواند حاكى از كاهش رشد ثبت (توليد) نرم افزار باشد نگاهى به آمار نشان مى دهد كه درصد بالايى از توليدات نرم افزارى سال 80، مربوط به نرم افزار (CD) هاى آموزشى چند رسانه اى بوده است كه با توجه به اشباع بازار، ميزان توليدات اين محصولات در سال 81 رو به كاهش گذاشته است.
توليد نرم افزارهاى آموزشى در سال 80 نسبت به سال 79 رشد چشمگيرى داشته است.
در سال 79 از 116 نرم افزار ثبت شده، 25 مورد نرم افزار آموزشى در زمينه هاى مختلف مشاهده مى شود.
رقم در سال 80 به 74 مورد رسيده است. اين ارقام حاكى از رشد 196 درصدى در توليد نرم افزارهاى آموزشى است. اين در حالى است كه ميزان توليد(ثبت) نرم افزارهاى آموزشى در 10 ماهه اول سال 81 نسبت به مدت مشابه در سال 80 رشد اندكى را نشان مى دهد. علاوه بر اين بخش تعــده اى از نرم افزار (CD) هاى آموزشى در خصوص نرم افزارهاى كاربردى همچون ويندوز، فتوشاپ، اتوكد، 3D استوديو، اكسل, ورد و از اين دست بوده است.
اين گزارش مى افزايد: ميزان ثبت نرم افزار در 6 ماهه دوم سل هاى 79 تا 81 به مراتب بيش از 6 ماهه نخست هر سال بوده است و دو ماه مهر و اسفند، از جمله ماه هايى بوده اند كه بيش ترين ميزان ثبت نرم افزار را داشته است.
گفتنى است آمار ثبت نرم افزار در 10 ماه سال 79، تعداد 85 مورد، 10 ماهه در سال 80 (منتهى به پايان دى ماه) 136 مورد و در مدت مشابه سال جارى 190 نرم افزار بوده است

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ترفندهای بی‌نظیر در مورد اهداف دیجیتال مارکتینگ که ضروری است در نظر بگیریم
    کلافه نشوید ! آموزش خلاصه ولی کامل ایندکس نشدن | راهنمای آپدیت شده
    نکته های بسیار مهم درباره تولید محتوای اینستاگرام

    تکنیک ها و روش های خلاقانه برایمحتوای بصری متحرک

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا