تکنولوژی

استعفاى غير منتظره رييس هيات مديره انجمن صنفى ISP ها

بخش خبر ITiran – محمد صادق جديدى رييس هيات مديره انجمن صنفى کارفرمايان شبکه هاى اينترنتى که از حدود دو ماه قبل به اين سمت انتخاب شده بود، از سمت خود استعفا داد.
اين استعفا درست بعد از آن اعلام شد که وى در مصاحبه اى با خبرگزارى دانشجويان ايران به انتقاد نامشخص از وضعيت ISP ها پرداخت.
دليل اصلى استعفاى جديدى اعلام نشده است اما خبرها حاکى از آن است که استعفاى جديدى از اين سمت حدود يک هفته قبل انجام گرفته و سرانجام روز قبل پذيرفته شده اس. بنابرشنيده ها وى خواستار افزايش اختيارات بيشترى در سمت رييس هيات مديره بود و ظاهرا مخالفت اعضاى هيات مديره با اين درخواست به استعفاى وى منجر شده است.
صادق جديدى به تازگى و در جريان دومين دوره فعاليت انجمن صنفى کارفرمايان اينترنتى براى اين سمت انتخاب شده بود و استعفاى ناگهانى وى در پى تنها يکى دو ماه فعاليت براى فعالان اين عرصه تعجب برانگيز است. او در اين مدت سعى بر ارتباط بيشتر و نزديک تر با مقامات وزارت پست و مخابرات داشت، هر چند در همين مدت رياست او برخورد با آنچه که مسئولان مخابرات فعاليت هاى غير قانونى ذکر کرده اند، شدت گرفته بود.
جديدى در مصاحبه با خرگزارى دانشجويان که برخلاف مصاحبه هاى قبلى وى لحنى تند دارد بدون اشاره به جريانى خاص تصريح کرد که گروهى خاص قصد دارند با ايجاد تنش و درگيرى در عرصه فناورى اطلاعات در کشور از موقعيت پيش آمده سواستفاده کنند.
در حالى که به نظر مى رسد برخى تعابير به کار برده شده اخير از سوى مسئولان مخابرات نظير” قاچاقچيان مخابرات” انتقاد برخى از اعضاى بخش خصوصى را برانگيخته و انتظار مى رفت رييس انجمن صنفى کارفرمايان در اين باره به اعلام موضع گيرى بپردازد، وى در يک موضع گيرى غافلگيرکننده برخى از شرکت هاى خصوصى را تلويحا مورد خطاب قرار داد و گفت: تعداد كمى از شركتها در زمينه انتقا ترافيك مخابراتى از خارج به داخل فعاليت مى ‌كنند و متاسفانه همين تعداد كم فضا را متشنج كرده و باعث بروز مشكل براى بقيه مى ‌شوند. اين عده بايد توجه كنند كه سود حاصل از اين فعاليت از جيب ملت خارج و به جيب شركت هاى خارجى مى ‌رود. منافع معدودى از شركت ‌ها كه در خلاف جهت منافع ملى حركت مى ‌كنند امنيت تمام سرمايه ‌گذاران اين بخش را به خطر انداخته و متاسفانه همين عده كم با اعمال نفوذ در برخى مراكز قدرت و انجام جوسازى موجب بروز برخوردهاى انفعالى برخى از دستگاههاى اجرايى و قضايى شده و شركت هاى اينترنتى كه كاملا قانونى و سالم كار مى ‌كنند، را به خطر مى ‌اندازد.
جديدى در پايان گفت: “به كسانى هم كه قصد دارند فضاى همكارى با مخابرات و وزارت پست و تلگراف و تلفن را مخدوش كنند متذكر مى ‌شوم از انجمن براى اين منظور استفاده نكنند، زيرا اين رويه قطعا به نفع اعضا نبوده و منافع اعضا در فضايى آرام و سالم تامين مى ‌شود.”
گفتنى است مصطفى محمدى دبيرسابق انجمن صنفى کارفرمايان اينترنتى سمت رياست هيات مديده انجمن صنفى ISP ها را عهده گرفته است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا