تکنولوژی

درخواست نظر و پيشنهاد براى پياده سازى يک پروژه

نام نویسنده: منصور منصورى مجرى پروژه MIS

بخش خبر ITiran – شركت سهامى ذوب آهن اصفهان در راستاى پياده سازى سيستم هاى اطلاعات مديريت جامع در سطح كل شركت از چندين سال قبل مطالعات طراحى كلان و تفصيلى خود را آغاز نموده است . در حال حاضر سيستمهاى اطلاعاتى شركت بصورت جزيره اى عمدتاً در بخشهاى ستادى روى پلاتفرمهاى مختلف نرم افزارى و سخت افزارى نصب شده و در حال اجرا مى باشند . تبادل اطلاعات بين اين سيستمها در صرت لزوم بصورت Batch انجام مى شود . با تصميم مديريت عالى شركت براى يكپارچه سازى سيستمها و پياده سازى سيستمهاى اطلاعات مديريت جامع در كل بخشهاى صف و ستادى ، مطالعات لازم بر روى چگونگى پياده سازى اين پروژه انجام شده است . در اين راستا مشخصاً دو راه حل براى شركت پيش رو ميباشد.
راه حل اول شامل طى مراحل ذيل :
1- بازنگرى طراحى هاى كلان و تفصيلى تهيه شده در سنوات قبل
2- اصلاح طراحى هاى انجام شده با نيازها و شرايط جديد
3- نمونه سازى (Prototyping)
4- طراحى فيزيكى سيستم ها
5- پياده سازى (كدنويسى سيستم ها)
6- نصب و راه اندازى
7- پشتيبانى

راه حل دوم استفاده از ERP ها:
در اين راه حل استفاده از تجربه هاى موفق (Best Practices) صنايع فولادسازى دنيا و مشخصاً محصول Oracle E-Business Suite مى باشد.
در اين روش شركت ملزم به استفاده از استانداردهاى تعريف شده و مشخص در سيستمهاى صف و ستادى مى باشد.بديهى است امكان Customize نمودن سيستمها جهت تغيير پارامترها با شرايط شركت نيز وجود دارد.
لازم به توضيح است كه راه حل اول بدليل مطالعه سيستمهاى جارى شركت و كدنويسى سيستمها زمان بر مى باشد اما در راه حل دوم بدليل استفاده از مدلهاى استاندارد مدت زمان كمترى تا بهره بردارى از سيستمها صرف خواهد شد ضمن آنكه داراى خطاى كمتر كدنويسى ، حفظ يكپارچه گى كامل اطلاعات در سستمهاى مختلف و… مى باشيم .
لذا با عنايت به توضيحات فوق الذكر نظرات و پيشنهادات و تجارب ارزنده شما مى تواند ما را در راه پياده سازى اين پروژه كمك نمايد. لذا مستدعى است ضمن ارائه نظرات و پيشنهادات و تجارب سازنده خود در چگونگى پياده سازى پروژهMIS شرکت سهامى ذوب آهن اصفهان، از کمکهاى فنى و اقتصادى، تسهيلات ارگانهاى دولتى مرتبط با فن آورى اطلاعات، نمايندگان محصولات اوراکل در ايران و… مار مطلع نماييد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا