تکنولوژی

24 ساعت بعد

بخش خبر ITiran – با گذشت 24 ساعت از حمله بزرگ اينترنتى با يک شبه ويروس گزارش ها حاکى از بازگشت آرامش به سرورها و سايت هاى اينترنتى است. در همين حال تحقيقات براى برآورد ميزان خسارات به بار آمده توسط اين شبه ويروس که از نقص SQL Server شرکت مايکروسافت استفاده مى کند، ادامه دارد.
به گزارش Zdnet حدود 13 هزار دستگاه ATM ( خودپرداز) به دليل يک مشکل تکنيکى ناشى از اين حمله اينترنتى در آمريکا کارشان متوقف شده است، گزارشهاى مشابهى نيز از کانادا ارسال شده است. همچنين بزرگترين ISP کره جنوبى نيز اعلام کرده است که روز شنبه تمام کاربرانش ارتباط خود را با اينترنت از دست داده اند همچين گزارش شده است که کاربران اينترنت در چين نيز با سرعت پايينى در استفاده از اينترنت مواجه بودند.
اولين گزارش مربوط به حمله در حدود ساعت 5 صبح روز شنبه ( به وقت آمريکا) گزارش شده و به دنبال آن گزارش هاى متعددى از سراسر دنيا رسيده است. اين ويروس روى هارد ديسک فايل توليد نمى کند به همين دليل پاک کردن آن خيلى مشکل است. اما وقتى کامپيوتر به شبکه متصل مى شود اين ويروس وضعيتى ايجاد مى کند که موجب آسيب پذيرى کامپيوتر در برابر هر حمله اى مى شود. مگر اين که اصلاحيه آنPath نصب شود.
ميکروسافت هم در نخستين اظهار نظر تاييد کرده که اين حمله موجب کندى ترافيک در شبکه جهانى شده است. مايکروسافت اعلام کرده که اين يک حمله مجرمانه است.
اما در حاليکه مايکروسافت به شرکت ها اعلام کرده که اين path را دانلود کنند عده اى اعلام کرده اند که رفع اين مشکل به همين سادگى نيست.
کارشناسان به کسانى که به هر دليلى نمى توانند اين path را دانلود کنند توصيه کرده اند که UDP1434 پورتشان را block کنند. اين عمل از حملات خارجى احتمالى جلوگيرى مى کند. اين پورت توسط SQL Server به کار گرفته مى شود در همين حال به گزارش آسوشيتدپرس Bill Murray سخنگوى مايکروسافت اعلام کرده که همه چيز درحال بازگشت به حالت عادى است. او افزود: ما مى دانيم که چگونه با اين معضل مقابله کنيم.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا