تکنولوژی

CPUهاى تقلبى P4 در بازار کامپيوتر ايران افزايش يافت

ابرار اقتصادى – تعدد و اختلاف قيمت زياد ميان Cpu P4 با سرعت 4/2 گيگاهرتز به علت افزايش تعداد CPU هاى تقلبى اين مدل در بازار کامپيوتر کشور است.
منوچهر آقازاده مدير عامل يک شرکت کامپيوترى سخت افزارى در گفت و گو با خبرنگار گروه کامپيوتر ابرار اقتصادى ضمن بيان اين مطلب گفت: اخيرا تعداد زيادى Cpu هاى پنتيوم چهار با سرعت 4/2 گيگاهرتز ه بازار عرضه شده است که اين قطعه (Remark) تقلبى محسوب مى شود.
وى گفت: اين Cpu ها در اصل P4 مدل 1800 هستند که به علت همخوانى در reng اين cpu با cpu 4/2 مى توان اين تغييرات را در آن ها ايجاد کرد.
مدير عامل شرکت همراه سيستم تهران در ادامه گفت: اين cpu ها در برخى از کشورهاى آسياى جنوب شرقى از 1800 به 2400 ارتقا پيدا مى کند که پس از انجام اين عمل و پاک کردن مدل قبلى از روى CPU مدل جديد 2400 حک مى شود که تشخيص آن براى کاربران معمولى ساده نيست.
وى افزود: پيش از اين شرکت اينتل با عرضه يک نرم افزار به کاربران اجازه مى داد تا ظرفيت واقعى CPU را تشخيص دهند، اما اين نرم افزار در مورد CPU هاى تقلبى جديد کرآيى نداشته و مشکل آن ها را مشخص نمى کند. به همين جهت کمپانى اينتل با تاييد عرضه CPU هاى P4 تقلبى در بازار کامپيوتر اعلام کرده است که طى هفته هاى اخير نگارش جديدى از نرم افزار تعيين ظرفيت CPU ها به بازار عرضه مى کند که اين مشکل به راحتى شناسايى شود.
آقازاده در مورد راه هاى احتمالى تشخيص CPU هاى اصل از نوع تقلبى آن گفت:پشت CPU هاى 4/2 اصل 16 جاى خازن وجود دارد که از اين تعداد جاى يکى از خازن ها خالى است. اما در پشت نوع Remark تقلبى اين نوع Cpu تعداد آرايش خازن ها 14 عدد و يا کمتر است.
وى با اشاره به بسته بندى بسيار مناسب CPU هاى تقلبى و شباهت زياد آنها با نوع اصلى گفت: روى جعبه برخى از مدل هاى تقلبى سرعت CPU به صورت 4/2 ديده مى شود. آقازاده در پايان از کاربران و خريداران CPU خواست تا ضمن توجه به بيشتر به موارد مذکور خريد خود را از شرکت ها و فروشگاه هاى معتبر انجام دهند و مراقب قيمت هاى پايين و زير عرف بازار نيز باشند، چراکه در برخى از موارد کاربران به محض يافتن قطعه اى که قيمت پايين تر از ساير شرکت ها دارد ، اقدام به خريد آن مى کنند که احتمال وجود اشکال يا غير اصل بودن اين قطعات بسيار زياد است.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. ایده ها و ترفندهای خلاقانه برای کمپین‏های بازاریابی که ضروری است در نظر بگیریم گفت:

    تکنیک ها و روش های خلاقانه برای استفاده از گوگل ترند که برای موفقیت لازم است
    ترفندها و راهکارها برای فارسی سازی
    نکته ها و ترفندهای طلایی در مورد ارتباط با وبکده

    استراتژی بازاریابی فیس بوک، نکات، راهنماها و نکات اخبار

  2. با سلام و تشکر از نظرهای دوستان. بله تخفیفان کامل اعتماد است و کافیست یکبار به ما اعتماد کنین و نتیجه را ببینید 🙂 به دنبال صحبت کردن از موفقیت‌ها نیستیم اما مشک آن است که خود ببوید.
    در رابطه با ترینان هم بله حرفتون درسته اما وب‌سایتش فیلتره و لوکال نیست و مسلما خیلی از موارد مربوط به بازار ایران رو در نظر نگیره. در هر صورت در فضای ایران لازم است که چنین وب‌سایتی باشه به خصوص که ترینان در مرحله اول الان قابلیت‌های شبکه‌های اجتماعی از جمله درخواست دوستی و دنبال کردن کسی رو داره و به زودی قابلیت‌های دیگر هم اضافه خواهد شد.

    ممنون از پشتیبانی شما دوستان خوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا