تکنولوژی

مبانى e-Training

نام نویسنده: على پرورش

بخش مقاله ITiran – اگر به دنبال راه حلى مى گرديد تا همکاران و يا مشتريان خود را به امر آموزش متقاعد کنيد، بيش از اين پيش نرويد ! سال گذشته آموزش بيش از 500 شرکت بازرگانى در آمريکا توسط انجمن آموزش و گسترش آمريکا انجام گرفت. بررسى هاى انجام شده نشان داد، شرکت هايى که آموزش ديده بودند داراى موفقيت نبى دو برابر در مقايسه رقباى خود کسب کرده بودند.
اين استدلال، ضرورت ارتقا سطح علمى کارمندان را مى رساند، اما سئوال مهم اين است که چگونه به هدف خود دسترسى پيدا کنيد.على رغم اينکه کلاسهاى آموزشى سنتى، ارزش خود را دارا مى باشند، ولى آموزش مبتنى بر وب، مکانيزم قدرتمندى را به وجود مى آورد که علاوه بر کاهش هزينه، کارايى بيشترى خواهد داشت.فوايد آن عبارتند از :

صرفه جويى اقتصادى : متخصصين صنعت معتقد هستند، جايگزينى سيستم هاى آموزشى مبتنى بر تکنولوژى به جاى انواع سنتى آنها باعث کاهش چشمگير هزينه ها در حدود 40 تا 60 درصد مى شود، قسمت عمده اين موضوع به عدم لزوم جا به جايى براى دبير يا دانشجو بر مى گردد.
صرفه جويى در زمان : محقق امور آموزشى Brandon Hall معتقد است، کارمندان نيمى از مدتى که براى آموزشهاى سنتى وقت مى گذارند، براى آموزش تحت سيستم هاى نوين احتياج به زمان دارند و لذا مدت زمان بيشترى را مى توانند به کارهاى معمول خود اختصاص دهند.
انعطاف پذيرى در برنامه ريزى : توانايى تقسيم کلاس هاى مبتنى بر وب به جلسات کوتاه تر، تقسيم آنها در طول روزها و هفته ها و ايجاد دسترسى 24 ساعته در 7 روز هفته، به کارمندان اين توانايى را مى دهد تا بتوانند احتياجات آموزشى خود را مرتفع کنند. ضمن اينکه مى توانند تحصيلات خود را بدون ايجاد وقفه در کار خود، ادامه دهند.
يادگيرى بهتر : با انتقال درسها در قسمتهاى کوچک، به کارمندان امکان مى دهد تا درسها را به موقع و با هر کيفيتى که علاقه مند هستند آموزش ببينند. اين آموزش پيشرفت چشمگير 25 تا 60 درصدى را در يادگيرى نشان داده است.

اين فوايد تنها به مجمع هاى حقوقى بسنده نمى شود. سازمان جهانى داده پيش بينى کرده است، e-Learning در آمريکا از 2.2 بيليون دلار در سال 2000 به 11.4 بيليون دلار در سال 2003 خواهد رسيد. در 2004 پيش بينى مى شود درصد آموزش سنتى به آموزش نوين به حدود 35 درصد به 75 درصد برسد.
معولا آموزش دروس به صورت Online بهترين شيوه درسى به حساب مى آيند، اما ممکن است اين سئوال مطرح شود ک آموزش Online بايد چه ويژگى هايى داشته باشد :

مطالب درسى بايد به قسمت هاى کوچک تقسيم شوند تا يادگيرى هر قسمت درس بيشتر از 30 دقيقه وقت نخواهد.
دروس بايد توسط تصاوير متحرک جذاب، آموزش داده شوند تا باعث ايجاد انگيزه نزد دانشجو شود و دروس آسانتر فراگيرى شوند.
برگذارى امتحان قبل از شروع درس باعث ارزيابى دانش قبلى محصل از مبحث مى شود.امتحانات پس از درس، باعث درک بهتر دانشجو و سنجش او خواهد شد و بايد در سطح هاى مختلف برگذار گردند.
در حال حاضر در ايران چند شرکت معتبر به دنبال ايجاد سيستم هاى مناسب e-Training مى باشند و به نظر مى آيد بعضى از دانشگاه هاى ايران هم به سمت ايجاد دانشگاه مجازى که بسترى مناسب براى سيستم هاى e-Training مى باشند، گام برداشته اند.
www.aliparvaresh.com

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. علائم اعتماد: نحوه کار و زمان استفاده از آنها نکات
    سئوی سفر: رقابت با برندهای بزرگ بر اساس نکات بودجه
    ابزارهای برتر ویرایش ویدیو: نکات مثبت و منفی

    با راهنمایی های ابزار تحقیق کلمه کلیدی ما یک مزیت رقابتی به دست آورید

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا