تکنولوژی

مرد عنكبوتى يك هكر ايران است!

بخش خبر ITiran – آخرين تحقيقات در مورد فرد يا گروهى كه با نام Spider –Man چند روز قبل 180 سايت اينترنتى ايرانى را مورد حمله قرار داده بود‍، حاكى از آن است كه وى يك اكانت FTP داشته و از اين طريق اقدام به اين كار كرده است.
حسين شمس يكى از مسئولان فنى Part Host كه در اين حمله سرور وى مورد حمله قرار گرفته در اين‌باره به خبرنگار ما گفت: آخرين تحقيقات نشان مى‌دهد كه فرد خرابكار با IP اينترنتى اين كار را نكرده و وى قطعاً IP وب داشته است.
شمس توضيح داد: تحقيقات مهندسان آمريكايى نشان ميدهد كه مرد عنكبوتى با يك اكانت FTP بيش از دو هفته مشغول فرستادن بك دور به داخل سيستم بوده اما چون سرور به طور اتوماتيك بك دورها را حذف مى‌كند، وى تا روز شنبه موفق به اين كار نشده اما در اين روز با تغييراتى در كدهاى يكى از اين بك دورها و با استفاده از ضعف امنيتى كه در سرور وجود داشته تواسته است ، بك دور را وارد سيستم كرده و با دسترسى Uplevel وارد سيستم شود.
وى افزود:با توجه به اين كه FTP فقط توسط مسئولان سرور داخل ايران اهدا ميشود بنابراين شواهد نشان مى دهد كه قطعا اين هكر يك ايرانى بوده است.
پيش تر مسئولان آمريكايى سرور و همچنين سرورهاى ايرانى مورد حمله قرار گرفته بر چينى بودن اين هكر تاكيد كرده بوده‌اند، روزنامه آسيا در همين زمينه مصاحبه‌اى را نيز با اين هكر انجام داده بود كه وى خود را چينى معرفى كرده بود.
به گفته شمس فرد مورد نظر از تمامى سيستم هاى امنيتى و همچنين ازنحوه كار Firewall هاى نصب شده روى سيستم اطلاع داشته و كار خود را از طريق يك Hosting Server ديگر انجام داده است.
گروه ايرانى و آمريكايى همچنان مشغول بررسى IP هاى موجود دراين Hostin Server هستند و احتمال اين كه به زودى IP وى و حتى هويت وى مشخص شود، كم نيست.
Spider-Man هر چند در مصاحبه با روزنامه آسيا خود را يك چينى كه چندان زبان انگليسى را بلد نيست معرفى كرده اما وى روز بعد از حمله با فرستادن نامه به روزنامه آسيا، ماهنامه دنياى كامپيوتر و ارتباطات و همچنين خبرگزارى ايسنا نشان داد كه رسانه‌هاى ايرانى را به خوبى مى شناسد.
مرد عنكبوتى چند روز قبل با حمله به 180 سايت ايرانى از جمله Itiran اين سايت ها براى مدت 48 ساعت از كار انداخت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا