تکنولوژی

شایعات جدید پیرامون آیفون 8

آیفون 8 قرار است این بار با تغییرات چشم‌گیری که طرفداران این برند از مدت‌ها قبل منتظر آن بودند، عرضه شود. طبق اخبار و شایعات جدیدی که به تازگی درباره این گوشی منتشر شده، صفحه اصلی گوشی درست مانند گلکسی اس 8، تماما شیشه است و خبری از حاشیه‌های صفحه و همینطور دگمه هوم فیزیکی نیز نیست و سنسور اثر انگشت در زیر صفحه نمایش OLED دستگاه و در همان جای قبلی تعبیه شده است. دوربین سلفی دستگاه، پیشرفته‌تر شده و همراه با قابلیت‌های جدیدی نظیر 3D  Depth-Sensing و دوربین اصلی دستگاه، مشابه آیفون 7 پلاس به صورت دو دوربینه عرضه خواهد شد.

این اخبار جدید که در وب سایت Weibo منتشر شده، ادعا می‌کند که آیفون 8 قرار است با طراحی جدیدی نسبت به مدل‌های قبلی خود عرضه شود. این وب سایت، تصویری از چند طراحی را نیز منتشر کرده و ادعا می‌کند که مربوط به طراحی‌های اولیه این محصول توسط شرکت اپل است. بر اساس این طراحی‌ها، دگمه هوم حذف شده و سنسور اثر انگشت دستگاه نیز در پشت آن مشاهده نمی‌شود که ثابت می‌کند این سنسور لمسی حتما در جلوی دستگاه قرار خواهد گرفت، این در حالیست که قبلا شایعات زیادی پیرامون تعبیه سنسور اثر انگشت در پشت آیفون 8 منتشر شده بود که یکی از حیاتی‌ترین قابلیت‌های آیفون محسوب می‌شود.

جلوی دستگاه دو دوربین تعبیه شده‌اند که یکی از آنها سنسور مخصوص 3D است. از آنجاییکه اپل تمام سنسورهای این نسخه را زیر صفحه نمایش تعبیه کرده است، این سنسورها نیز برای کاربران قابل مشاهده نیستند و شاید حتی متوجه جای قرار گیری آنها نیز نشوند.

یکی دیگر از اِلمان‌های جالب در طراحی آیفون جدید این است که دو دوربین پشت دستگاه به صورت عمودی قرار گرفته‌اند- در آیفون 7 پلاس این دو دوربین به صورت افقی قرار داشتند. طبق گزارش منتشر شده در Weibo، طراحی و کیفیت دوربین‌های آیفون 8، یکی از منحصر به‌فرد‌ترین قابلیت‌های این دستگاه است که به دلیل وجود سنسور سه بعدی، از تکنولوژی واقعیت افزوده نیز پشتیبانی می‌کند.

یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب این گوشی، آنتن آن است که ظاهرا در 4 گوشه دستگاه تعبیه شده است که ظاهرا کیفیت آنتن‌دهی را به طور چشم‌گیری افزایش می‌دهد و در حقیقت تنظیمات آنتن این دستگاه مشابه آنتن آیفون 4 و آیفون 4 است. طبق این گزارش، انحنا و خمیدگی حاشیه گوشی، مشابه طراحی اپل واچ خواهد بود.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا