اپل

اپل از آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس رونمایی کرد

اپل با دستی پُر به رویداد Far Out آمد و علاوه بر ساعت اپل واچ و ایرپاد پرو جدید، از سری جدید گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس رونمایی کرد.

دو گوشی هوشمندی که بعد از عرضه آیفون X در سال ۲۰۱۷، تغییرات محسوسی را در طراحی نمایشگر آنها مشاهده می‌شود و مهندسان اپل، از یک بریدگی قرصی‌شکل در قسمت بالایی نمایشگر استفاده کردند که جایگزین ناچ شده است.

به گفته اپل، بار پردازشی هر دو گوشی را پردازنده جدید A۱۶ Bionic به دوش می‌کشد و از قابلیت نمایشگر همیشه روشن یا همان Always-on بهره می‌برند. تیم کوک، مدیرعامل اپل، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس را نوآورانه‌ترین گوشی‌هایی که به خط تولید این شرکت راه یافته‌اند، معرفی کرد.

این شرکت اعلام کرد که آیفون ۱۴ پرو با قیمت پایه ۹۹۹ دلار و آیفون ۱۴ پرو مکس با قیمت پایه ۱۰۹۹ دلار وارد بازار خواهد شد. همچنین زمان ثبت سفارش و عرضه در فروشگاه‌ها نیز به ترتیب برابر با ۹ و ۱۶ سپتامبر عنوان شده است.

همانطور که اشاره شد، اولین تغییر که در نگاه اول به چشم می‌آید، نمایشگر این دو گوشی است. نمایشگرهایی که از ابعاد ۶.۱ اینجی برای مدل پرو و ۶.۷ اینچی برای پرو مکس بهره می‌برند. بریدگی قرصی‌شکل این گوشی، قطعات فیس آیدی را در خود جای داده و یک بریدگی دایره‌ای نیز برای دوربین سلفی در این صفحه نمایش طراحی شده است.

اپل همچنین سنسور مجاورت را به پشت نمایشگر انتقال داده و از این پس، نوتیفیکیشن‌ها خارج از بریدگی به نمایش درمی‌آیند. این شرکت، طراحی مذکور را Dynamic Island نامگذاری کرده است. وتیفیکیشن‌ها و پیام‌های هشدار حول بریدگی قرصی‌شکل حرکت خواهند کرد و به صورت انیمیشنی ظاهر می‌شوند.

هر دو مدل آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو از قابلیت Always-on برخوردارند که با ویژگی جدید ویجت لاک اسکرین در آی او اس ۱۶ سازگار است. این قابلیت همچنین از اطلاعاتی همچون یادآورها، رویدادهای تقویم و آب و هوا پشتیبانی می‌کند و قادر است بدون بیدار کردن گوشی، این اطلاعات را نمایش دهد.

همچنین، یک حالت خواب برای تصاویر پس زمینه در آی او اس ۱۶ طراحی شده که می‌تواند با تیره کردن، در مصرف باتری دستگاه صرفه‌جویی کند. در دل بدنه این دو دستگاه، پردازنده A۱۶ جای گرفته که روی عملکرد بهینه انرژی، نمایشگر و دوربین تاثیر مثبتی خواهد داشت.

این پردازنده شش هسته‌ای از دو هسته با کارایی بالا بهره می‌برد که ۲۰ درصد انرژی کمتری را مصرف می‌کند و چهار هسته دیگر نیز برای پردازش‌های سبک‌تر طراحی شده است. پردازنده مذکور، به نمایش بهتر انیمیشن‌های موجود در قابلیت Dynamic Island کمک می‌کند و توان سیستم دوربین جدید گوشی را تامین می‌کند.

اپل در اینن گوشی از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی استفاده کرده که به لطف تغییراتی که در آن اعمال شده، می‌تواند عکس‌های باکیفیتی را در محیط‌هایی با نور کم ثبت کند. این دوربین از دیافراگم f/۱.۷۸ و سنسور چهار پیکسلی و همچنین فاصله کانونی ۲۴ میلیمتری بهره می‌برد.

آیفون 14 پرو

دوربین اولترا واید این گوشی، تغییراتی را به خود دیده و می‌تواند عملکرد بهتری را در عکاسی ماکرو را از خود نشان دهد. همچنین این دوربین می‌تواند تا سه برابر، عکس‌های بهتری را در محیط‌های کم‌نور ثبت کند. اپل حتی فلاش این گوشی را نیز ارتقا داده و به گفته این شرکت، نور آن دو برابر بیشتر شده و به فاصله کانونی عکس‌ها واکنش نشان می‌دهد.

برای علاقه‌مندان به فیلمبرداری نیز باید گفت که مدل‌های آیفون ۱۴ پرو می‌توانند با حالت سینماتیک خود، فیلم‌هایی با رزولوشن ۴K و نرخ ۳۰ و ۲۴ فریم را ثبت کنند.

به طور کلی، آیفون ۱۴ پرو امسال با به‌روزرسانی‌های بیشتری نسبت به آیفون ۱۳ پرو سال گذشته قدم به بازار خواهد گذاشت. به گفته اپل، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس از ۱۶ سپتامبر روانه بازار خواهند شد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا