تکنولوژی

تغییرات تعرفه مکالمه همراه اول

همراه اول از فردا اول مهر نرخ تعرفه مکالمات درون شبکه و برون شبکه‌ خودش را یکسان می‌کند به این ترتیب تماس با مکالمات داخل شبکه ( سیم کارت همراه اول )  هم قیمت مکالمات با سیم کارتهای ایرانسل و رایتل می‌شود. 
بر اساس این گزارش، از یکم مهر ماه هر دقيقه مكالمه درون و برون شبكه بصورت تک نرخی برای سيم كارت های دائمي ۵۹۹ ريال و برای سيم كارت های اعتباري ۸۹۹ ريال محاسبه می شود.
این تغییر تعرفه یا یکسان سازی تعرفه در برخی موارد باعث کاهش و در برخی موارد باعث افزایش هزینه مکالمه همراه اول هم می‌شود. مثلا تعرفه مکالمه با سیم کارهای دائمی به همراه اول یا دائمی به تلفن ثابت 57 تومان به ازای هر دقیقه مکالمه  بود حالا اما تعرفه برای سیم کارتهای دائمی به حدود 60 تومان برای سیم کارت دائمی و  حدود 90 تومان برای سیم کارتهای اعتباری تبدیل می‌شود. به این ترتیب هزینه تماس با سیم کارت اعتباری برای مشترکانی که از سیم کارت دائمی تماس بگیرند قابل توجه خواهد بود. 

جدول مقایسه تعرفه مکالمه اپراتورهای ایران
از سوی دیگر تعرفه مکالمه همراه اول دائمی به ایرانسل و رایتل 625 ریال بود که با تعرفه جدید برای سیم کارت دائمی کاهش پیدا کرده و به حدود 60 تومان ( 599 ریال) می‌رسد. 
در بخش سیم کارت‌های اعتباری تعرفه سیم کارت اعتباری همراه اول هم شاهد تغییرات متفاوتی هستیم. برای تماس سیم کارت  اعتباری با تلفن ثابت یا سیم کارت اعتباری تعرفه 67 تومان بود که در حال حاضر به حدود 90 تومان ( 899 ریال ) افزایش پیدا کرده است. در تماس سیم کارت اعتباری همراه اول اما شاهد کاهش هستیم جایی که قبلا تعرفه تماس اعتباری با سیم کارهای ایرانسل و رایتل 937 ریال بود و اکنون 899 ریال است. 
همراه اول در اطلاعیه خودش تاکید کرده این طرح در چارچوپ مصوبات رگولاتوری و منطبق با روشهای روز قیمت گذاری دنیا انجام گرفته و مشترکان میتوانند بسته‌های مکالمه ماهانه خریداری کنند. 
گفتنی است پیش‌تر در سال ۹۳، طرح یکسان سازی تعرفه مکالمه برای مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول صورت گرفت که به موجب آن، هزینه‌ های جابجایی در شبکه همراه، تعرفه های زمان اوج ترافیک و زمان غیر اوج ترافیک و هزینه های بین شهری و بین استانی حذف و تعرفه مکالمات درون شبکه برای مشترکین دائمی و اعتباری یکسان شد. اما به موجب طرح جدید، تعرفه تمامی تماس ‌های درون و برون شبکه همراه اول نیز یکسان می شود.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. درو غگويي به حد اعلاي خودش رسيده انگار مشخصه هر كسي تو اين مملكت ميزان دروغش هست.همراه اول براي هر دقيقه مكالمه درون شبكه خطوط اعتباري ٧٠٠٠ريال محاسبه ميكنه. هر طور بخواين ميتونم ثابت كنم.با شماره ٩١٤٤٩٩٢٧٥٥٩

  2. با سلام،. میخواستم بدانم مصرف اینترنت عادی چیه که آخرماه همراه با قبض مصرفی بسته اینترنت برایت حساب میکنند .خدالعنت کند همراه آخر روز روشن بدون اجازه دست توی جیب مردم میکنند،این روزها مردم زیاد حالشون خوبه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا