گوگلویروس کرونا

ابزار جدید واقعیت افزوده گوگل، به شما در رعایت فاصله اجتماعی کمک می‌کند

اگرچه اعداد و ارقام در این روزها، از کاهش نسبی تعداد مبتلایان و فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در جهان خبر می‌دهند، اما اگر دستوراتی همچون رعایت فاصله اجتماعی جدی گرفته نشود، ممکن است شاهد اوج‌گیری دوباره این ویروس و بازگشت به شرایط بحرانی هفته‌های قبل باشیم.

گوگل اخیرا از ابزار جدیدی به نام سودار (Sodar) رونمایی کرد که قادر است با کمک گوشی و همچنین بهره‌گیری از فناوری واقعیت افزوده، تا فاصله دو متری کاربر را که فاصله مناسب برای پیشگیری از ابتلا به کرونا محسوب می‌شود، نشان دهد.

استفاده از این قابلیت نیازی به نصب هیچگونه اپلیکیشنی ندارد و تنها کاری که باید کرد، استفاده از یک گوشی اندرویدی و باز کردن مروگر گوگل کروم است. سپس کاربر می‌بایست آدرس sodar.withgoogle.com را در نوار آدرس وارد کند.

بعد از وارد شدن به این صفحه و انتخاب دکمه Launch، باید گوشی خود را به سمت پایین بگیرید تا یک حلقه مبتنی بر واقعیت افزوده که نشان‌دهنده فاصله دو متری شما با محیط پیرامون‌تان است، تشکیل شود. همانطور که اشاره شد، سودار صرفا در گوشی‌های اندرویدی کار می‌کند و کاربران گوشی‌های آیفون نمی‌توانند از آن استفاده کنند. همچنین، این ویژگی تنها با مرورگر کروم قابل استفاده خواهد بود.

با کمک ابزار سودار، کاربران می‌توانند به راحتی فاصله مطلوب خود با سایر افراد را در موقعیت‌های مختلف رعایت کنند و تا حد زیادی مانع از شیوع بیشتر ویروس کرونا شوند.

ابزار جدید واقعیت افزوده گوگل، به شما در رعایت فاصله اجتماعی کمک می‌کند

منبع
Phonearena

نوشته های مشابه

‫1,023 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا