تکنولوژی

هشدار برای مخابرات

رییس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری و لوازم جانبی به اتحادیه مخابرات هشدار داد که چنانچه به اعضای دارای مجوز این اتحادیه ، اخطارهای بی مورد دهد ، اتحادیه ها را با هم ادغام خواهد کرد.
ابراهیم درستی در گفت و گو با خبرنگار ایران موبایل نیوز با انتقاد از اخطارهای مکرر اتحادیه مخابرات به اصناف زیر پوشش این اتحادیه ، گفت: ما با رفتارهای غیر اصولی و غیر منطقی برخورد قاطع خواهیم کرد.
وی با بیان این که اقدامات اولیه برای ادغام دو اتحادیه در وزارت بازرگانی صورت گرفته ، یاد آور شد: ما بیش از چهار هزار عضو داریم در حالی که اتحادیه مخابرات تنها 150عضو در سرتاسر تهران دارد.
طبق ماده 2 دستور العمل وزارت بازرگانی در خصوص ساماندهی فعالیت اشخاص حقیقی و حقوقی عرضه کننده کالا و خدمات خارجی در کشور، تمامی شرکت های خارجی و نمایندگی های رسمی شرکت های خارجی بر اساس موضوع ماده یک این دستورالعمل مکلفند متناسب با میزان و گستره توزیع کالاهای خود، مراکز خدمات پس از فروش و مراکز سرویس و تعمیرات مجاز تعیین داشته باشند.
براین اساس ، اتحادیه صوتی و تصویری و لوازم جانبی معتقد است، این نمایندگی ها به دلیل آن که اقدام به فروش گوشی می کنند، ملزم به دریافت جواز کسب از آن ها هستند. اتحادیه مخابرات نیز معتقد است که شرکت ها به دلیل ارائه خدمات پس از فروش و همچنین انجام تعمیرات گوشی باید از این اتحادیه جواز کسب بگیرند.
اختلافات این دو اتحادیه از اواخر سال 85 و در پی تهدید های اتحادیه مخابرات به پلمپ فروشگاههای عرضه گوشی که فاقد مجوز این اتحادیه هستند ، شدت گرفت.
گذشته از اختلافات این دو نهاد صنفی ، وجود چند اتحادیه و انجمن صنفی مختلف در حوزه تلفن همراه باعث سردرگمی فعالان این صنف شده و بسیری از حقوق صنفی و قانونی آنها را تحت تاثیر خود با مشکل مواجه کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا