گوگلویروس کرونا

گوگل و طراحی ‌هاب ویژه ویروس کرونا برای دسترسی راحت‌تر به اطلاعات

گوگل در راستای تلاش‌های خود برای مبارزه با کرونا و جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر این ویروس در جهان، اخیرا از یک‌هاب جستجوی جدید طراحی کرده که با کمک آن، کاربران می‌توانند بسیار سریع و راحت به اطلاعات درست و موثق در خصوص ویروس کووید-19 دسترسی داشته باشند.

از آنجایی که وضعیت ابتلای مردم در مناطق مختلف جهان و آمار مربوط به آن، لحظه به لحظه در حال تغییر است، گوگل این امکان را برای صدهای میلیون کاربر اینترنت در سراسر دنیا فراهم کرده تا بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود در خصوص ویروس کرونا و مسائل مربوط به آن را از منابع قابل اعتماد دریافت کنند.

این اطلاعات به همراه جزییات آماری و همچنین جلوه‌های بصری ارائه می‌شود. به گفته گوگل، این‌هاب در زمانی که کاربر عبارت ویروس کرونا و یا کووید-19 را در نوار جستجو سرچ کند، ظاهر می‌شود. این‌هاب، اطلاعات مدنظر را از سازمان بهداشت جهانی استخراج و با توجه به دسته‌بندی‌های ایجادشده و نیاز کاربر، آن‌ها را ارائه می‌دهد.

گوگل در این روش، ابتدا یک خلاصه کلی و جمع‌وجور از ویروس کرونا را نمایش می‌دهد و در قسمت بالایی‌هاب، دسته‌بندی‌های مختلفی مشاهده می‌شود که روی علائم، درمان و اقدامات پیشگیرانه متمرکز است. همچنین، کاربران می‌توانند توییت‌های جدید مربوط به ویروس کرونا را که توسط مقامات وابسته به نهادهای بهداشتی و درمانی کشورهای خود منتشر می‌شوند، مشاهده کنند.

ناگفته نماند که بخش دیگری نیز در این‌هاب تعبیه شده که در آن، سوالات رایج در رابطه با این ویروس و پاسخ آن‌ها قابل رویت و استفاده توسط کاربران است. در کنار این‌ها، دسته‌بندی دیگر مربوط به آمارهای مربوط به تعداد مبتلایان، افراد فوت شده و نفرات بهبودیافته به نسبت هر کشور می‌شود.

به گفته گوگل، قابلیت مذکور فعلا برای کاربران انگلیس و آمریکا عرضه شده و قرار است بزودی برای کاربران دیگر کشورها و به زبان‌های مختلف نیز عرضه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا