تکنولوژی

جف بزوس : دونالد ترامپ را به فضا بفرستید!

 بزوس، مدیرعامل و موسس آمازون، پس از آنکه دونالد ترامپ، نماینده منتخب حزب جمهوری‌خواه (برای انتخابات ریاست جمهوری) به این شرکت عنوان کلاهبردار مالیاتی را منتسب کرد، اعلام نمود او باید برای این کشف بزرگ خود به فضا فرستاده شود!

بزوس پاسخ خود را در توییتر اینچنین منتشر کرده است:

” بالاخره توسط دونالد ترامپ دستمان رو شد اما باز هم برای او یک صندلی در راکت Blue Origin  رزرو خواهم کرد.”

این در حالی است که بزوس پیش از این تنها سه‌مرتبه توییت‌هایی را در حساب خود منتشر کرده بود. او در کنار این پست از هش‌تگ #sendDonaldtospace و ویدئویی از به فضا فرستاده شدن یک راکت از Blue Origin، فضای متعلق به شرکت خود نیز منتشر کرده است.

اما شروع ماجرا از جایی است که پیش از این، ترامپ مجموعه‌ای از توییت‌های انتقادی علیه بزوس را منتشر کرده بود که در آن عنوان شده بود آمازون از واشنگتن پست به عنوان یک “پناهگاه مالیاتی” برای شرکت خود استفاده کرده است. لازم به ذکر است که بزوس واشنگتن پست را در سال 2013 خریداری کرده است.

ترامپ در توییت خود اینچنین عنوان کرده بود:

” واشنگتن پست که در حال حاضر در مسیر از دست دادن ارزش و سرمایه خود قراردارد، توسط جف بزوس و با هدف کاهش مالیات برای شرکت اصلی او، آمازون مورد استفاده قرار گرفته است.”

او در ادامه اینچنین عنوان می‌کند:

” واشنگتن پست در حال از دست دادن سرمایه است و بدین ترتیب به مالک خود جف بزوس این اجازه را خواهد داد تا دید افکار عمومی را در خصوص پرداخت مالیات پایین برای آمازون، تغییر دهد. چه سرپناه مالیاتی بزرگی!  اگر آمازون مجبور به پرداخت کامل مالیات‌ها می‌شد، این شرکت به‌طور کامل نابود می‌شد اما فرار مالیاتی در پناه واشنگتن پست، این شرکت را حفظ کرده است.”

با این وجود، اکثر متخصصان اقتصادی و گزارشگران مالی و اعتباری معتقدند این اتهام ترامپ هیچ معنایی ندارد و حمله ترامپ به آمازون را پاسخی به یکی دو مطلب انتقادی نگاشته شده در واشنگتن پست در خصوص کمپین او می‌دانند. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا