تکنولوژی

سرمایه‌گذاری جدید تویوتا در MIT‌ و استنفورد

تویوتا همکاری رسمی خود را با موسسه تکنولوژی ماساچوست(MIT) و دانشگاه استنفورد به منظور تسریع در گسترش هوش مصنوعی و علم رباتیک آغاز کرده است.

این خودروساز ژاپنی 50میلیون دلار سرمایه را برای انجام تحقیقات مورد نیاز در مراکز تحقیقاتی (MIT) و دانشگاه استنفورد اختصاص خواهد داد. هرگونه پیشرف در تحقیقات با تویوتا در میان گذاشته می‌شود و می‌توان از آن در خودروهای اتوماتیک این شرکت استفاده کرد.

مرتبط : رونمایی تویوتا از خودروی Concept-i در نمایشگاه CES2017

تویوتا گفته تا پایان امسال امکانات جدیدی را به خودروهای اتوماتیک بدون راننده این شرکت اضافه خواهد کرد اما قصد ندارد به همین زودی حضور راننده را به طور کلی حذف کند. شرکت به دنبال استفاده از سیستم اتوماتیک در تمامی فصول است تا  در مواقعی که دید راننده برای مسیریابی مشکل می‌شود، این سیستم به او کمک کند.

هر دو مرکز برنامه‌های موفقی دارند

هردو مرکز MIT و استنفورد در گذشته پروژه‌های موفقی را اجرایی کرده‌اند. استارت‌آپ nuTonomy که در زمینه تاکسی‌های اتوماتیک در سنگاپور فعالیت می‌کند، ابتدا به عنوان یکی از پروژه‌های MIT شروع به کار کرد و Drive.AI و Zoox هم توسط دانشجویان دانشگاه استنفورد تاسیس شدند.

تویوتا اولین شرکت همکاری کننده با دانشگاه‌ها به منظور ساخت امکانات هوش مصنوعی و رباتیک برای خودروها نیست. Uber  در سال 2015 از کل تیم دانشجویان دانشگاه Carnegie Mellon ایالت ماساچوست خواست که تحقیقات خود را در بخش خودروهای اتوماتیک این شرکت به انجام برسانند.

هوش مصنوعی از انجایی که می‌تواند مانند انسان فکر کند و در کسر ثانیه تصمیم بگیرد، برای خودروهای اتوماتیک اهمیت بسیار زیادی دارد. Wymo از زیرمجموعه‌های گوگل، خوروهایش را طوری طراحی کرده که بیشتر تصمیماتش را بدون نیاز به اینترنت خواهد گرفت و این امر احتمال دسترسی هکرها به سیستم آن را بسیار کاهش می‌دهد.

تویوتا هنوز جزئیات بیشتری از برنامه شرکت در بخش خودروهای اتوماتیک را منتشر نکرده است. شرکت مایل است که مراحل را آهسته و قدم به قدم اجرا کند و معتقد است تولید خودروهای تماما اتوماتیک بدون نیاز به راننده تا 20 سال آینده عملی نخواهد بود.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا