تکنولوژی

گوگل مپ جای پارک قبلی خودرو را به خاطر می‌سپارد

پیش از این در خبرها آمده بود که برنامه گوگل مپ این قابلیت را دارد که به کاربر از ابتدای سفرش، درصد مشکل بودن پیدا شدن جای پارک را در مقصد اطلاع  می‌دهد. اما قابلیت جدید دیگری به تازگی به این برنامه اضافه شده که سفر کاربر را باز هم آسان‌تر می‌کند. ویژگی جدید “جای پارکینگ” این برنامه، ماه پیش معرفی شد و جدیدا به صورت رسمی عرضه شد. گوگل مپ روی اندروید و آی‌او‌اس از این به بعد جای پارکی که قبلا خودروی خود را در آن پارک کردید، به خاطر خواهد سپرد و به محض رسیدن به مقصد، جای پارک مورد نظر را بررسی خواهد کرد.

برای استفاده از این قابلیت، کاربران اندرویدی به سادگی فقط کافی است که بعد از پارک خودروی خود، روی نقطه آبی روی نقشه خود کلیک کنند و با انداختن یک پین، مکان پارک مورد نظر خود را ذخیره کند. با قرار گیری لیبل پین، گزینه‌های دیگری نمایان می‌شود از جمله تنظیم یادآور برای پرداخت هزینه پارکومتر، گرفتن عکس از جای پارک مورد نظر، به اشترک گذاری جای پارک و غیره.

کاربران آی او اس نیز به شیوه‌ای مشابه این قابلیت را فعال می‌کنند اما نیازی نیست که حتما در مکان مورد نظر، پین جایگذاری کنند. اگر گوشی کاربراز طریق بلوتوث یا یو‌اس‌بی به خودرو وی متصل باشد، گوگل مپ به صورت اتوماتیک به برنامه مخصوص آی‌او‌اس Apple Map متصل می‌شود و مکان پارک خودرو را ذخیره خواهد کرد. کاربران آی‌او‌اس همچنین قادر هستند روی لیبل “Parking Location” روی نقشه کلیک کنند، تا اطلاعات جای پارک ذخیره شده نمایان شود و یا از قابلیت به اشتراک گذاری استفاده کنند. کاربران آی‌او‌اس باید به صورت دستی، یادآوری برای پرداخت پارکومتر تنظیم کنند.

این قابلیت جدید، همین حالا در دو سیستم عامل Android و IOS قابل دسترسی است.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا