تکنولوژی

خانه هوشمند اپل در راه است

 

رخی منابع خبری گزارش می‌دهند شرکت اپل قصد دارد پلت‏فرمی با نام «خانه هوشمند» را عرضه کند که کاربران به کمک آن می‌‏توانند ابزارهای خانگی خود را از طریق گوشی آیفون‏‌شان کنترل کنند.
 در حالی که چند روز دیگر به برگزاری کنفرانس سالانه توسعه‏‌دهندگان نرم‏‌افزاری اپل (WWDC) باقی مانده است، رفته‌‏رفته گمانه‌‏زنی‏‌ها و شایعات درباره محصول جدیدی که قرار است اپل در این کنفرانس عرضه کند، شدت بیشتری به خود می‌‏گیرد. در تازه‏‌ترین مورد، فایننشال تایمز ادعا رده است اپل قصد دارد پلت‏فرمی به نام «خانه هوشمند» عرضه کند که به کاربران اجازه می‌‏دهد کارافزار‌ها و دستگاه‏‌های خانگی خود را از طریق گوشی آیفون کنترل کنند.
بر اساس این گزارش، این پلت‏فرم گوشی‏‌های آیفون را به ابزاری برای کنترل از راه دور ابزار‌ها و دستگاه‏‌های خانگی تبدیل خواهد کرد و کاربران مثلاً از طریق آن خواهند توانست چراغ‌‏های خانه را خاموش و روشن کنند، سیستم‌‏های امنیتی خانه خود را فعال کنند، قفل در‌ها را باز و بسته کنند و یا درجه ترموستات خود را تنظیم کنند.
شرکت اپل هنوز به صورت رسمی به انتشار این خبر واکنشی نشان نداده است. این شرکت در حال حاضر فناوری‏‌هایی دارد که امکان یکپارچه‏‌سازی ابزارهای مختلف با سیستم عامل آی او اس خود را ممکن می‌‏کند. از آن جمله می‌‏توان به سیستم کارپلی (CarPlay) اشاره کرد که کاربران از طریق آن می‌‏توانند به برخی از قابلیت‏‌های سیستم عامل آی‏اواس از طریق صفحه‌‏نمایش لمسی داشبورد خودرو خود دسترسی داشته باشند.
باوجود اینکه بازار ابزارهای هوشمند خانگی هنوز نوپا است، اما شرکت‏‌های بزرگ حوزه فناوری‏‌های آی تی برای تصاحب این بازار در حال تلاش هستند. یکی از نمونه‏‌های این تلاش، خرید شرکت نست (Nest) توسط گوگل است. نست ابزارهای خانگی هوشمندی مثل ترموستات تولید می‌‏کند که قابلیت اتصال به ابزار‌ها و دستگاه‏‌های دیگر را داراست.

منبع : همکاران سیستم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا