موبایل

چگونه بفهمیم گوشی ما شنود میشود؟

۷ نشانه حیاتی در سامسونگ، شیائومی و…

چگونه بفهمیم گوشی ما شنود میشود؟ هکرها یا هر فرد دیگری ممکن است اقدام به شنود مکالمات شما کنند، به تماس‌هایتان گوش دهند یا پیام‌ها و ایمیل‌هایتان را بخوانند، اما از کجا بفهمیم گوشیمون شنود میشه؟ در ادامه فروشگاه اینترنتی ۱۹کالا ۷ نشانه از شنود گوشی را به شما می‌گوید.

همان‌طور که می‌دانید میانگین قیمت گوشی های سامسونگ به نسبت سایر اندرویدی‌ها کمی بالاتر است حال باید دید که از نظر امنیتی ارزش صرف این هزینه را دارند یا خیر. یکی از این موارد شنود شدن گوشی است در ادامه بررسی می‌کنیم که آیا گوشی‌های سامسونگ شنود می‌شوند و از چه روش‌هایی می‌توان از این مشکل جلوگیری کرد و نسبت به آن آگاهی کامل داشت.

در سامسونگ چگونه بفهمیم گوشی ما شنود میشود؟

با افزایش نگرانی‌ها در مورد حریم خصوصی و امنیت دیجیتال، سوالات زیادی در مورد شنود گوشی‌های هوشمند مطرح می‌شود. افراد ممکن است به دلایل مختلف نگران شنود تماس‌ها و پیام‌های خود باشند. در این قسمت از مقاله، به شما خواهیم گفت در گوشی سامسونگ چطور بفهمیم گوشیمون شنود میشه؟ در واقع، برای تشخیص شنود در گوشی‌های سامسونگ، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • بررسی مصرف باتری و داده‌ها:

گوشی‌های شنود شده ممکن است مصرف غیرعادی باتری و مصرف اینترنت موبایل داشته باشند. برای بررسی این موضوع: به تنظیمات (settings) بروید باتری (Battery) و سپس مصرف باتری (Battery usage) بروید تا ببینید کدام برنامه‌ها بیشترین مصرف را دارند. همچنین، به تنظیمات (settings) و داده‌های موبایل (Mobile data) بروید تا مصرف داده‌های برنامه‌های مختلف را بررسی کنید.

باتری با ظرفیت بالا و شارژدهی مناسب یکی از نقاط قوت گوشی‌های سامسونگ در نظر گرفته می‌شود. این برند تنوع بسیار بالایی در رده‌های مختلف از جمله پرچمدار، میانرده و اقتصادی ارائه می‌دهد. شما می‌توانید لیست قیمت گوشی سامسونگ را مشاهده کنید و با توجه به بودجه خود برای خرید گوشی سامسونگ بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید. نقد و بررسی اختصاصی ویدئویی و متنی هر مدل به همراه تصاویر ۳۶۰ درجه آنها در فروشگاه اینترنتی ۱۹کالا در اختیار شما قرار گرفته است.

  • جستجوی نرم‌افزارهای ناشناخته:

نرم‌افزارهای جاسوسی ممکن است به صورت پنهان در گوشی نصب شده باشند:

  • به تنظیمات بروید
  • به برنامه‌ها بروید و لیست برنامه‌های نصب شده را مرور کنید
  • برنامه‌های ناشناخته یا مشکوک را بررسی و در صورت لزوم حذف کنید

با توجه به اینکه مدل‌های سری a از نظر قیمتی متنوع بیشتری دارند و در کشور ما نیز تمایل به خرید این خط تولید بالاست پیشنهاد می‌کنیم که برای بررسی قیمت گوشی سامسونگ سری A به صفحه مربوطه در فروشگاه ما مراجعه کنید، چرا که قیمت‌ها کاملا به روز بوده و با توجه به نوسانات قیمتی هر لحظه قیمت‌ها به روز می‌شود.

ناگفته نماند گوشی‌های سامسونگ از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند و این کمپانی به شدت روی حریم خصوصی کاربرانش حساس است، به طوری که سال‌ها وقت و هزینه صرف ساخت پلتفرم امنیتی Knox کرده تا هر ثانیه با قدرت تمام از دنیای دیجیتالی شما محافظت کند. بنابراین، اگر قصد خرید دارید و امنیت دستگاه هم برایتان مهم است، خط تولید‌ای هم می‌تواند یک گزینه فوق‌العاده باشد چرا که در طی سالها پیشرفت قابل‌توجه‌ای داشته‌اند و

چگونه بفهمیم گوشی ما شنود میشود

  • بررسی فعالیت‌های مشکوک:

یکی از راه‌کارهای دیگری که در پاسخ به سوال چگونه بفهمیم شنود میشویم می‌توان عنوان کرد، بررسی فعالیت‌های مشکوکی مانند تماس‌ها و پیام‌های ناخواسته است. به این منظور به ثبت تماس‌ها و پیام‌ها بروید و بررسی کنید که آیا فعالیت‌های غیرمعمولی وجود دارد یا خیر. بررسی کنید که آیا تماس‌های نامعمول و پیام‌های عجیب و غریب دریافت کرده‌اید یا خیر.

نکات کلیدی:

  • اگر باتری شما خیلی سریع کم می‌شود یا گوشیتان داغ می‌شود، احتمال شنود شدن دستگاه شما وجود دارد.
  • تبلیغات، برنامه‌ها و پیام‌های ناخواسته سرنخ‌های دیگری هستند.
  • کاربران اندروید می‌توانند از کدهای مخفی استفاده کنند تا ببینند آیا داده‌های آنها به شخص ثالثی ارسال می‌شود یا خیر.

از کجا بفهمیم گوشیمون شنود میشه ؟

در گوشی شیائومی چطور بفهمیم گوشیمون شنود میشه؟

در دستگاه‌های شیائومی چگونه بفهمیم گوشیمون شنود میشه؟ روش‌های مشابهی برای شناسایی شنود در گوشی‌های شیائومی وجود دارد، اما با توجه به ویژگی‌های خاص این دستگاه‌ها، باید به نکات زیر توجه کنید:

  • مسائل مربوط به عملکرد عمومی

هرچه داده‌های بیشتری استفاده شود، سرعت دستگاه شما کندتر خواهد بود. بدافزارها می‌توانند به گوشی هوشمند شما دسترسی داشته باشند یا شما را فریب دهند تا یک به روز رسانی جعلی سیستم را دانلود کنید تا کاملاً بر فعالیت‌های شما تسلط داشته باشد.

اطلاعات مربوط به شما می‌تواند به سرورهای خارجی هکرها منتقل شود. به تمام آن اطلاعاتی که به دستگاه شما و از دستگاه شما منتقل می‌شود فکر کنید. ممکن است فکر کنید کاهش سرعت گوشی شما به خاطر قدیمی شدنش باشد، اما می‌تواند یک زنگ خطر برای شنود شدن گوشی باشد.

البته، برنامه‌های اصلی گوشی انرژی مصرف می‌کنند، اما نباید تاثیر محسوسی بر زمان واکنش دستگاه شما بگذارند. می‌توانید بررسی کنید که کدام برنامه‌ها از رم بیشتری استفاده می‌کنند.

  • در گوشی آیفون، به Settings > General > iPhone Storage بروید.
  • در گوشی اندروید، روی Settings > Apps کلیک کنید و روی Running بکشید.
  • احتمالاً Photos and Music را در بالای لیست خواهید دید. از اینجا، می‌توانید میزان استفاده از برنامه خود را ارزیابی کنید و هر چیزی را که درست نیست بررسی کنید.

از کجا بفهمیم گوشیمون شنود میشه

  • تبلیغات و برنامه‌های ناخواسته

شما باید دقیقاً بدانید که چه چیزی در گوشی شما وجود دارد، به خصوص هر برنامه‌ای که در پس زمینه اجرا می‌شود. اگر برنامه‌ای را خودتان از منابع معتبر نصب نکرده‌اید، ممکن است مخرب باشد. در نظر داشته باشید که برای دانلود برنامه‌های جعلی نیازی نیست گوشی شما جیلبریک شود، برنامه‌های تقلبی از جمله ابزارهای تبلیغاتی که تبلیغات مخربی را به کاربران ارائه می‌دهند، حتی در برخی فروشگاه‌ها هم مشاهده شده‌اند.

از ابزارهای تبلیغاتی مزاحم می‌توان برای جمع‌آوری داده‌ها و باز کردن درب پشتی به روی هکرها استفاده کرد و از نصب بدافزارهای بیشتری دعوت کرد. این تبلیغات می‌تواند برای تشویق قربانیان به کلیک کردن بر روی آنها و ایجاد درآمد بر اساس پرداخت به ازای کلیک، استفاده شود.

کلیک بر روی لینک‌ها می‌تواند منجر به بدافزارهای بیشتری شود که می‌تواند ترافیک تبلیغاتی زیادی ایجاد کند و مصرف داده را بیشتر افزایش دهد. فقط با دانلود از اپ استورهای رسمی می‌توانید خطر ابتلا را کاهش دهید. برنامه‌ها و بازی‌های اپل و گوگل قبل از اینکه در دسترس عموم قرار گیرند، نمایش داده می‌شوند و اگرچه گاهی اوقات خراب می‌شوند، اما به ندرت این اتفاق می‌افتد.

  • وب سایت‌ها متفاوت به نظر می‌رسند

کلیک کردن بر روی هر لینکی در متن یا ایمیل، حتی به اشتباه، می‌تواند هزینه‌های زیادی برای شما داشته باشد. لازم نیست فقط از طریق یک پیام به یک لینک جعلی هدایت شوید، اگر برنامه مخربی در گوشی شما وجود داشته باشد، می‌تواند ظاهر وب‌سایت‌هایی را که به آنها مراجعه می‌کنید را نیز تغییر دهد.

بدافزار به عنوان یک پروکسی عمل می‌کند و ارتباطات بین شما و سایتی را که می‌خواهید از آن بازدید کنید، رهگیری می‌کند. ممکن است یک صفحه نادرست به شما ارائه دهد یا هر چیزی را که تایپ می‌کنید ردیابی کند. اگر از بانکداری آنلاین یا هر چیزی که نیاز به جزئیات شخصی دارد، استفاده می‌کنید این یک مشکل بزرگ به حساب می‌آید. ممکنست متوجه هیچ تفاوتی نشوید و فقط تغییرات جزئی مانند لوگوهای پیکسلی اتفاق بیفتد. اگر چیز عجیبی دیدید، نسخه موبایل را با نسخه نمایش داده شده در رایانه شخصی مقایسه کنید.

  • از کدهای اندروید استفاده کنید

در پاسخ به سوال چگونه بفهمیم گوشی ما شنود میشود یا خیر می‌توان گفت که کدهای Forwarding فقط روی گوشی‌هایی که سیستم عامل اندروید دارند کار می‌کند یک روش عالی برای این کار محسوب می‌شوند.  برای حفظ امنیت و حریم خصوصی خود می‌توانید از کدهای USSD مخفی استفاده کنید.

  • به شماره‌گیر گوشی خود بروید و *#۲۱* یا *#۶۷# یا *#۶۲# را تایپ کنید
  • سپس روی نماد شماره گیری ضربه بزنید
  • اگر یکی کار نکرد، دیگری را امتحان کنید. هر کد برای دستگاه‌های مختلف قابل اجراست، اما هر سه عملکرد یکسانی دارند.

پس از زدن کد شما به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که جزئیات Call Forwarding را نشان می‌دهد و تماس‌های صوتی، داده، پیامک، بسته، PAD و موارد دیگر را فهرست می‌کند. در حالت ایده‌آل، جلوی هر کدام باید بنویسد «Not forwarded». اگر به جای آن عبارت «Forwarded» نوشته شده، احتمالاً گوشی شما هک شده است، پس حالا چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

  • فقط #۰۰۲# را در صفحه شماره گیری خود تایپ کنید
  • سپس علامت شماره گیری را دوباره فشار دهید.
  • اکنون روی صفحه نمایش شما باید «Erasure was successful» نوشته شود، به این معنی که شما حمله سایبری را قطع کرده‌اید.
  • با ضربه زدن روی OK می‌توانید از این صفحه بیرون بیایید.

اینکه چگونه بفهمیم که گوشی ما شنود میشود می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، اما با دنبال کردن مراحل گفته شده و اتخاذ تدابیر امنیتی مناسب، می‌توانید از حریم خصوصی خود محافظت کنید. گوشی‌های سامسونگ و شیائومی هر دو دارای ابزارها و تنظیماتی هستند که می‌توانند به شناسایی فعالیت‌های مشکوک کمک کنند. به یاد داشته باشید که اقدامات پیشگیرانه و توجه به نشانه‌های احتمالی، می‌تواند به شما کمک کند تا از شنود و دیگر تهدیدات امنیتی جلوگیری کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا