بازیعلمی

دومین دریافت‌کننده ایمپلنت مغزی نورالینک کانتر استرایک بازی می‌کند

دومین فرد با تراشه مغزی نورالینک، از این ایمپلنت برای بازی کردن گیم “کانتر استرایک ۲” استفاده می‌کند.

شرکت ایلان ماسک روز چهارشنبه گزارشی از پیشرفت دومین بیمار خود “الکس” که ماه گذشته تراشه مغزی را دریافت کرده بود، ارائه و اعلام کرد که دوره بهبودی او به‌طور “نرمال” و بدون مشکل پیش رفته است. الکس پس از آسیب به نخاع، کنترل اندام‌های خود را از دست داده بود.

قبل از اینکه الکس ایمپلنت را دریافت کند، با استفاده از یک کنترلر که با دهان کار می‌کرد – و به نام QuadStick شناخته می‌شود،  بازی “کانتر استرایک ۲” را انجام می‌داد اما قادر نبود به طور همزمان حرکت و شلیک کند. اما حالا با استفاده از تراشه نورالینک، او می‌تواند از راه دور موس لپ‌تاپ خود را برای هدف‌گیری کنترل کرده و همزمان از QuadStick برای حرکت استفاده کند.

نورالینک اعلام کرد که برخلاف نولند آرباگ- اولین بیماری که تراشه مغزی دریافت کرده – این ایمپلنت به طور کامل به مغز بیمار متصل باقی مانده است.

با وجود موفقیت‌آمیز بودن جراحی آرباگ، ۸۵ درصد از الکترودهای رشته‌ای که به مغز او متصل شده بودند، جابجا شدند. با این حال، او همچنان می‌تواند از ایمپلنت به طور مؤثر استفاده کند.

نورالینک اعلام کرد که برای الکس، برخی از اقدامات پیشگیرانه را کاهش داده تا از بروز این مشکل جلوگیری کند و تاکنون هیچ جابجایی رشته‌ای مشاهده نشده است.

منبع: euronews

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا