شبکه‌های اجتماعی

رونمایی تلگرام از مرورگر درون‌برنامه‌ای و مینی اپ‌ استور

نگاخی به هرآنچه در بروزرسانی جدید تلگرام عرضه شد.

پیام‌رسان تلگرام در به‌روزرسانی ۳۱ ژوئیه، مرورگر درون‌برنامه‌ای با قابلیت پشتیبانی از صفحات وب غیرمتمرکز (Decentralized)، یک مینی‌ اپ‌ استور و قابلیت‌های دیگر را برای کاربران خود عرضه کرد.

مرورگر درون‌ برنامه‌ای تلگرام

صفحات وبی که با مرورگر درون‌برنامه‌ای جدید باز می‌کنید اکنون می‌توانند به پایین نوار صفحه منتقل شده و دوباره باز شوند و این امکان به شما داده شده که به راحتی بین پیام‌های خود و وب‌سایت‌ها، مقالات و مینی اپ‌ها جابجا شوید.

در واقع با این قابلیت مثل گذشته برای خواندن یک پیام جدید دیگر نیازی به بستن صفحه وب باز شده درون برنامه تلگرام نخواهد بود. امکان اضافه کردن بوک‌مارک و استفاده از دیگر قابلیت‌های یک مرورگر استاندارد در مرورگر جدید تلگرام وجود دارد.

مرورگر تلگرام همچنین از وب‌سایت‌های غیرمتمرکز که بر روی TON میزبانی می‌شوند پشتیبانی می‌کند. این قابلیت در تمام اپلیکیشن‌های موبایل و دسکتاپ در دسترس است و به گفته تلگرام این ویژگی باعث می‌شود وب 3 بلافاصله برای تقریباً یک میلیارد کاربر ماهانه در دسترس باشد.

تب Apps در بخش جستجو

تلگرام در بروزرسانی جدید خود یک تب جدید به نام ‘برنامه‌ها’ در قسمت جستجو اضافه کرده که لیستی از برنامه‌هایی که استفاده می‌کنید و لیستی از مینی اپ‌های محبوب را نشان می‌دهد. با این قابلیت کاربران می‌توانند به تمام بازی‌ها و سرویس‌های خود دسترسی سریع داشته یا چیزی جدید پیدا کنند.

همچنین توسعه‌دهندگان حالا می‌توانند دموها و اسکرین‌شات‌هایی برای پیش‌نمایش مینی‌ اپ‌های خود آپلود کنند تا کاربران اطلاعات بیشتری قبل از استفاده از برنامه کسب کنند.

اشتراک‌گذاری مستقیم  از مینی اپ به استوری تلگرام

مینی اپ‌ها در بروزرسانی جدید می‌توانند محتوای سفارشی برای استوری تلگرام تولید کنند. این یعنی کاربران می‌توانند برای مثال مانند ویدیوهای تولید شده توسط هوش مصنوعی و یا عکس‌هایی از جدول‌ امتیازات خود را مستقیما از مینی اپ به اشتراک بگذارند. این قابلیت به ایجاد برنامه‌های جدید و  گسترش برنامه‌های موجود در میان مخاطبین کاربران کمک می‌کند.

ویجت هواشناسی در استوری تلگرام

کاربران اکنون می‌توانند وضعیت هوا را در استوری‌های خود به اشتراک بگذارند با اضافه کردن یک ویجت متحرک به هر چیزی؛ از سلفی‌های آفتابی گرفته تا پیست اسکی.

 

عکس کاور استوری

در بروزرسانی جدید تلگرام، هنگام آپلود ویدیو در استوری می‌توانید فریم مورد نظر خود را به عنوان عکس کاور انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا