کافه بازار

گزارش سال ۱۴۰۲ بازار؛ ۵۵ میلیون کاربر و درآمد ۲هزار میلیارد تومانی توسعه‌دهندگان

به گفته مدیران پلتفرم بازار، در سال ۱۴۰۲ تعداد کاربران بازار به بیش از ۵۶ میلیون نفر رسیده است و  تعداد کل نصب و بروزرسانی‌ها از طریق بازار طی سال گذشته به ۲.۷ میلیارد رسیده است.

شب گذشته مدیران بازار طی مراسمی با حضور فعالان رسانه به ارائه برخی از آمار مهم از عملکرد این پلتفرم در سال ۱۴۰۲ پرداختند. در ابتدای این مراسم شهاب خدابخش، مدیرعامل بازار به مخالفت این پلتفرم با فیلترینگ و تحریم اشاره کرد و گفت که این مجموعه بارها اعتراض خود را به فیلترینگ به مسئولان اعلام کرده است.

۳.۳ میلیارد بازدید اپلیکیشن و ۲.۶ میلیارد جست‌وجو

محمد تکلو قائم مقام محصول بازار در ادامه به ارائه برخی دیگر از آمار مهم این پلتفرم در سال ۱۴۰۲ پرداخت. به گفته او در سال ۱۴۰۲ کاربران بیش از ۳.۳ میلیارد مرتبه اپلیکیشن بازار را باز کرده‌اند و تعداد جست‌وجوها در بازار در سال گذشته بالغ بر ۲.۶ میلیارد مرتبه بوده است.

همچنین به گفته تکلو در سال گذشته بیش از ۲۶۵ هزار برنامه در پلتفرم بازار منتشر شده است. همچنین ۱۲۴ هزار بازی  نیز در این مدت در این پلتفرم عرضه شده است. به گفته مدیران بازار در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰ هزار برنامه ایرانی و بیش از ۱۲ هزار بازی ایرانی در بازار منتشر شده که نشان از میل روزافزون برنامه‌نویسان ایرانی به انتشار بیشتر بازی در مقایسه با اپلیکیشن دارد.

شهاب شفیعی، مدیر محصول پلتفرم بازار، در ارائه خود در این مراسم به ۵۵ میلیونی شدن کاربران بازار اشاره کرد و گفت که روزانه بیش از ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار کاربر از بازی‌های بدون نیاز به نصب «PWA» بازار استفاده می‌کردند که با ظهور بازی‌های تلگرامی مثل همستر کامبت این رقم با کاهش قابل توجهی همراه بوده است.

درآمد ۲هزار میلیارد تومانی توسعه‌دهندگان

علی نوربخش معاون اجرایی بازار نیز در ارائه خود به ۲۵ هزار توسعه دهنده فعال در بازار اشاره کرد که به گفته او سهم درآمدی این توسعه دهندگان از کل درآمد بازار در سال ۱۴۰۲ به ۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.

همچنین طبق این گزارش در حال حاضر ۲۵ هزار توسعه دهنده ایرانی در بخش برنامه و ۵ هزار توسعه دهنده ایرانی در بخش بازی وجود دارد.

همچنین تعداد کاربران خریدار محتوای دیجیتال از بازار به ۵.۵ میلیون نفر و تعداد تراکنش‌های موفق بازار در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۴۶ میلیون عدد بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا