اسنپ

نگاهی به وضعیت منابع انسانی گروه اسنپ در سال ۱۴۰۲

چند نفر در گروه اسنپ کار می‌کنند؟

هفته پیش اسنپ از گزارش عملکرد خود در سال ۱۴۰۲ رونمایی کرد. در این گزارش گروه اسنپ به آمار و ارقام قابل توجهی از عملکرد زیرمجموعه‌های خود اشاره کرد. اما سوال مهم اینجاست که گروه اسنپ توسط چند نفر اداره می‌شود؟ خوشبختانه اسنپ در گزارش سال ۱۴۰۲ خود به این سوال پاسخ مفصلی داده که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

دانلود فایل گزارش

تیم ۷۵۰۰ نفره

گروه اسنپ در گزارش خود اعلام کرد که تا پایان سال ۱۴۰۲ تعداد همکاران این مجموعه به ۷۵۲۶ نفر رسیده است. از این میزان اسنپ خودرو با ۲۷۰۰ کارمند بیشترین سهم را به خود اختصاص داده و اسنپ فود با ۱۶۹۵ و سوپرمارکت اسنپ با ۱۰۴۴ نفر در رده‌های بعدی قرار دارند.

اسنپ همجنین اعلام کرده که تعداد همکاران در مقایسه با سال قبل نیز ۷۶۷ نفر و معادل ۱۱ درصد افزایش پیدا کرده است.

افزایش حضور همکاران زن

نکته قابل توجه در این گزارش درصد همکاران زن در گروه اسنپ است. در حال حاضر زنان ۴۷/۳ درصد از کل کارمندان مجموعه اسنپ را به خود اختصاص داده‌اند گه با توجه به میزان حضور زنان در شرکت‌های مختلف ایرانی٬ می‌توان به اسنپ در این زمینه نمره قبولی داد.

 

همچنین به گفته اسنپ میزان حضور زنان در سال ۱۴۰۲ و نسبت به سال قبل خود افزایش ۶ درصدی داشته است.

اسنپ در گزارش خود اعلام کرد که تا پایان سال ۱۴۰۲ تعداد همکاران این مجموعه به ۷۵۲۶ نفر رسیده است.

 

حضور پررنگ نسل Z در اسنپ

طبق این گزارش در حال حاضر میانگین سنی در گروه اسنپ ۳۰ سال است. اما نکته جالب در این میان سهم قابل توحه نسل Z است که ۲۳۸۱ نفر از این نسل در حال حاضر در گروه اسنپ مشغول فعالیت هستند.

نکته قابل توجه بعدی نیز مهاجرت ۱۴۸ نفر از همکاران اسنپ در سال ۱۴۰۲ است که نشان از روند نگران کننده مهاجرت نیروی انسانی و متخصص از کشور دارد.

از لحاظ پراگندگی همکاران اسنپ در کشور نیز طبق انتظار تهران با ۶۰۹۱ نفر در صدر قرار دارد و خراسان رضوی با ۲۱۱ و استان البرز با ۱۳۶ نفر در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

منابع انسانی اسنپ به تفکیک زیرمجموعه‌ها

تیم مرکزی اسنپ

اسنپ خودرو

اسنپ باکس

اسنپ فود

سوپرمارکت اسنپ

اسنپ‌پی

اسنپ‌تریپ

اسنپ‌شاپ

اسنپ دکتر

تغییرات اسنپ در گذر زمان

اسنپ در بخش پایانی گزارش منابع انسانی نموداری تغییرات مهم این شرکت از سال ۱۳۹۳ تا سال ۱۴۰۲ را به تصویر کشیده است. از اولین اتفاق که شروع فعالیت اپلیکیشن تاکسی‌یاب در سال ۱۳۹۳ گرفته تا پیوستن زود فود به اسنپ و تغییر نام آن به اسنپ فود. آخرین تغییر مهم در این بخش نیز ادغام اسنپ روم اسنپ‌تریپ بوده است.

دانلود فایل گزارش

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا