شبکه‌های اجتماعی

شکایت آمریکا از تیک‌تاک به دلیل نقض حریم خصوصی

وزارت دادگستری آمریکا، آماده تنظیم شکایت حمایت از مصرف کننده علیه سرویس ویدئویی تیک‌تاک به نمایندگی از کمیسیون تجارت فدرال می‌شود.

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش کرد وزارت دادگستری آمریکا، این ادعاها که تیک‌تاک، مصرف کنندگان آمریکایی را درباره امنیت داده آنها گمراه کرده است را پیگیری نخواهد کرد. بلکه در عوض، از این شرکت به دلیل نقض حریم خصوصی کودکان، شکایت می‌کند.

این وزارتخانه قصد دارد بخشی از شکایت را حذف کند که در آن مدعی شده است تیک‌تاک، مصرف کنندگان آمریکایی را با عدم اطلاع درباره دسترسی کارمندان مستقر در چین شرکت مادر خود به اطلاعات شخصی و مالی آنها، فریب داده است.

رویترز، پیشتر گزارش کرده بود کمیسیون تجارت فدرال، شکایت علیه تیک‌تاک و بایت دنس، شرکت مادر این پلتفرم، به دلیل نقض حریم خصوصی کودکان را به وزارت دادگستری ارجاع داده است.

بر اساس گزارش رویترز، از سوی دیگر، تیک‌تاک و بایت دنس، روز پنجشنبه هشدار دادند دادگاه آمریکایی، قانونی که این اپلیکیشن ویدئویی محبوب را در ۱۹ ژانویه سال آینده در آمریکا ممنوع می‌کند را مسدود خواهد کرد. تیک‌تاک و بایت دنس، در دادگاه فدرال آمریکا، شکایتی را تنظیم کرده‌اند تا مانع اجرای قانون فروش اجباری یا مسدود شدن اپلیکیشن تیک‌تاک تا ۱۹ ژانویه شوند. قانونی که رئیس جمهور آمریکا در ۲۴ آوریل امضا کرد، به بایت دنس تا ۱۹ ژانویه مهلت می‌دهد تا تیک‌تاک را در آمریکا بفروشد؛ در غیر این صورت با ممنوعیت مواجه می‌شود.

منبع
ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا