خودرو

نقض حریم خصوصی مالکان خودروهای تسلا توسط کارمندان این شرکت

گزارش‌ها حاکی است کارمندان تسلا ویدیوهایی را از داخل خودروهای این شرکت بدون اجازه مالکان آنها، ضبط و در پیام‌رسان داخلی شرکت به اشتراک می‌گذاشتند.

به گزارش رویترز، اخیرا ۹ کارمند سابق تسلا اعلام کردند که از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲، برخی از کارکنان این شرکت، ویدیوهایی طنز و یا در برخی مواقع تکان‌دهنده را از فضای داخل کابین و حتی گاراژ منازل مالکان خودروهای این شرکت ضبط و با دیگر کارکنان به اشتراک می‌گذاشتند.

جان برنال، از کارکنان سابق بخش اتوپایلوت تسلا ضمن تایید این موضوع، عنوان کرد که او و برخی دیگر از کارکنان تسلا توانستند ویدیوهای ضبط‌شده توسط دوربین‌های خودورها را مشاهده کنند. به گفته وی، این دسترسی‌ها در این شرکت تحت عنوان «چشم خدا» شناخته می‌شود.

بنابر این گزارش، این ویدیوها از تصادفات خودروها، حوادث جاده‌ای و برخی از لحظاتی که مصداق بارز نقض حریم شخصی مالکان بود، ثبت و اغلب بین کارمندان پخش می‌شد.

برنال در این رابطه گفت: گاهی اوقات تنها راهی که می‌توانستیم روزمان را بگذرانیم، انتشار برش‌هایی کوتاه از این ویدیوها و مسخره کردن افراد بود. وی گفت زمانی که در تسلا کار می‌کرد و می‌توانست به این فیلم‌ها دسترسی داشته باشد، احساس بسیار خوبی داشت. اما او جلوی دوربین‌های خودروی خود را با نوار پوشانده بود.

تسلا سیستم‌های دوربین را برای اطمینان از عملکرد دست سیستم کمک راننده در خودروها برای شناسایی اشیا و حرکت خودرو بین خطوط و تشخیص خطوط تعبیه کرده است.

تسلا در وب‌سایت خود نوشت سیستم دوربین‌های خودروهای تسلا، به منظور محافظت از حریم خصوصی کاربران طراحی شده و کارکنان تسلا تنها در صورتی به این فایل‌های ضبط شده دسترسی دارند که مالک، این گزینه را انتخاب کرده باشد.

نوشته های مشابه

‫14 دیدگاه ها

  1. Нужна стяжка пола в Москве, но вы не знаете, как выбрать подрядчика? Обратитесь к нам на сайт styazhka-pola24.ru! Мы предлагаем услуги по устройству стяжки пола любой площади и сложности, а также гарантируем доступные цены и высокое качество работ.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا