چگونه

شناسایی موزیک با زمزمه:قابلیت جدید یوتوب موزیک در اندروید

اگر آهنگ به خصوصی در ذهن دارید و نمی‌توانید نام گروه، عنوان و یا متن آن را به یاد بیاورید، نگران نباشید زیرا یوتوب موزیک می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

اپلیکیشن یوتوب موزیک در اندروید، یک قابلیت جدید شبیه به برنامه Shazam ارائه کرده که به شما اجازه می‌دهد با زمزمه کردن ریتم (یا خواندن) یک آهنگ، آن را در یوتوب موزیک جستجو کنید. این ویژگی مشابه قابلیتی است که از سال ۲۰۲۰ در اپلیکیشن گوگل و دستیار هوشمند گوگل(Google Assistant) موجود بوده است.

چگونه یک آهنگ را زمزمه کنیم تا توسط یوتوب موزیک شناسایی شود؟

اگر می‌خواهید این قابلیت جدید را امتحان کنید، باید اپلیکیشن یوتوب موزیک اندروید دستگاه خود را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنید که در حال حاضر نسخه 7.02.51 است. می‌توانید این به روز رسانی را مستقیماً از طریق پلی استور روی دستگاه اندروید خود انجام دهید.

در اپلیکیشن یوتوب موزیک، به صفحه اصلی بروید، روی دکمه جستجوی ذره‌بین که در قسمت بالای راست صفحه است، کلیک کرده و سپس روی آیکون موج صوتی ضربه بزنید. در اینجا یوتوب موزیک از شما می‌خواهد هر آهنگی که می‌خواهید جستجو کنید را پخش یا زمزمه کرده و یا حتی آن را بخوانید(مهم نیست که در آواز خواندن مهارت دارید یا نه!)

این برنامه در شناسایی آهنگ‌های معروف از خواننده‌های شناخته شده و همینطورآهنگ‌هایی که ریتم ساده‌تری دارند، سریع و خوب عمل می‌کند. اما درباره تِرَک‌های موسیقی کمتر شناخته شده یا پیچیده، که ملودی تکنیکی سنگین و هاردکور دارند، ممکن است به مشکل بر بخورد.

منبع:cnet

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا