گوناگون

نکاتی که هنگام ساخت خانه بازی باید به آن‌ها توجه کنیم

ساخت خانه بازی کودک و راه اندازی آن جزو مشاغلی است که در مدت زمان کوتاهی می‌تواند شما را به درآمدزایی عالی برساند. چون با سرمایه و فضای کم می‌توانید کارتان را شروع کنید. برای اینکه در این مسیر با سرعت بیشتری حرکت کنید و در سریع‌ترین زمان ممکن به نتیجه برسید، در این مطلب قصد داریم چند نکته مهم را درباره ساخت خانه بازی به شما بگوییم. این نکات در کلیه مراحل تامین سرمایه اولیه، خرید وسایل بازی، مجوز خانه بازی، تجهیز فضا و درآمدزایی به شما کمک خواهند کرد.

تامین سرمایه اولیه برای راه اندازی خانه بازی

اولین و مهمترین قدم در مسیر راه اندازی خانه بازی کودک، تامین سرمایه اولیه است. سرمایه مورد نیاز شما باید به اندازه اجاره فضایی به ابعاد حداقل ۵۰ مترمربع، خرید وسایل بازی، ایمن سازی فضا برای کودکان، تامین سیستم سرمایشی و گرمایشی فضا، استخدام نیروی انسانی، دکوراسیون داخلی فضا و تبلیغات باشد. حداقل بودجه مورد نیاز بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان است. اگر بودجه نقدی کافی ندارید، می‌توانید از وام برای تاسیس خانه بازی استفاده کنید. این وام توسط بانک‌های منتخب، تحت عنوان وام کارآفرینی و با سود کم اعطا می‌شود.

با توجه به نوسان قیمت ارز اگر قصد راه اندازی خانه بازی کودک را دارید باید هرچه سریعتر اقدام کنید. چون با تغییر قیمت ارز، طبیعتا قیمت تجهیزات بازی و سایر هزینه‌ها هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد. به علاوه اینکه فرآیند اعطای وام هم ممکن است چندین ماه به طول بیانجامد. پس طوری برنامه‌ریزی کنید که به محض وصول سرمایه، کار شما در مدت زمان کوتاهی شروع شود.

انتخاب محل مناسب برای ساخت خانه بازی

انتخاب مکان مناسب برای تاسیس خانه بازی نقش مهمی در سرعت رسیدن به فاز درآمدزایی و میزان فروش و سوددهی خانه بازی کودک دارد. اگر می‌خواهید سطح عالی از درآمد خانه بازی کودک را تجربه کنید، بهترین موقعیت مکانی مراکز خرید و تجاری است. البته که در نزدیکی فروشگاه‌های بزرگ، نزدیک مدرسه و محله‌های مسکونی هم می‌توان خانه بازی کودک تاسیس کرد، ولی مراکز خرید و تجاری به دلیل تجمع بیشتر خانواده‌ها موقعیت بهتری است.

به طور کلی هرچقدر موقعیت مکانی که انتخاب می‌کنید بیشتر در معرض تردد جامعه مشتریان هدف باشد، زودتر به فاز درآمدزایی می‌رسید و هزینه تبلیغات و بازاریابی شما هم کاهش پیدا می‌کند. در مورد متراژ و ابعاد فضا، اگر با محدودیت بودجه مواجه هستید، از فضای ۵۰ متر شروع کنید. ولی اگر بودجه کافی به سراغ فضاهای ۱۰۰ متر و بالاتر بروید. چون ظرفیت درآمدزایی شما را ارتقا می‌دهد.

خرید تجهیزات و وسایل بازی کودکان

در مرحله خرید وسایل خانه بازی هم چند نکته مهم وجود دارد که باید به آنها توجه کنید:

  • حداقل وسایل بازی مورد نیاز برای خانه بازی کودک، تاب و سرسره، استخر توپ، ترامپولین و جامینگ هستند. ولی در صورت داشتن فضای کافی می‌توانید سافت پلی گراند هم به خانه بازی اضافه کنید.
  • وسایل خانه بازی کودک را مناسب سنین مختلف تهیه کنید. مثلا تعدادی از وسایل بازی را مناسب گروه سنی ۲ تا ۵ سال، تعدادی را مناسب ۵ تا ۷ سال و تعدادی را مناسب کودکان زیر ۲ سال تهیه کنید تا کل جامعه مشتریان را پوشش دهید.
  • وسایل خانه بازی را از شرکت‌ها و تولیدکنندگان معتبر تهیه کنید و مطمئن شوید که تمامی فاکتورهای مربوط به ایمنی و استانداردهای مهم را دارند.
  • خرید تجهیزات مناسب برای ایمن فضا مانند کفپوش و دیوارپوش را فراموش نکنید. ایمنی کف و دیوارها برای جلوگیری از بروز حادثه برای کودکان به شدت اهمیت دارد.
  • می‌توانید برای تجهیز فضا از شرکت‌های متخصص مانند بازی سازان هم مشاوره بگیرید.

تامین ایمنی و استانداردسازی فضا

هم زمان با خرید تجهیزات باید ایمنی سازی فضا را هم شروع کنید. خانه بازی کودک باید به سیستم اطفاء حریق، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، روشنایی مناسب، سیستم تهویه هوا، ایمنی کف و دیوارها و ایمنی برقی مجهز باشد. چون ایمنی و سلامتی کودکان باید اولویت اول شما باشد. برای ایمن سازی فضا حتما از نیروهای متخصص استفاده کنید. از ایمن و استاندارد بودن تجهیزات و وسایل بازی هم مطمئن شوید. حتی می‌توانید برای اطمینان خاطر بیشتر، خانه بازی را بیمه حوادث کنید.

تامین نیروی انسانی

بعد از انتخاب فضای بازی کودک و تجهیز آن نوبت به تامین نیروی انسانی می‌رسد. برخلاف مهد کودک یا سایر فضاهای مشابه که نیاز به نیروی متخصص دارند، خانه بازی کودک فقط به چند اپراتور ساده برای کنترل و نظارت روی عملکرد وسایل بازی و بچه‌ها نیاز دارد. با توجه به متراژ فضای بازی و تعداد مراجعین در طول روزهای هفته، دو یا چند اپراتور را استخدام کنید. در مورد خانه بازی‌های بزرگ، احتمالا به جذب نیروی تاسیسات برای پشتیبانی و نگهداری از وسایل بازی و حسابدار هم نیاز داشته باشید.

تبلیغات و بازاریابی

تبلیغات و بازاریابی نقش مهمی در جذب مشتری و درآمدزایی دارد. پیشنهاد ما این است که حداقل چند هفته پیش از شروع کار رسمی خانه بازی کودک برای تبلیغات اقدام کنید. چون معمولا بین ۱ تا ۲ ماه زمان لازم است تا شما مشتری جذب کنید، به درآمد برسید و وارد فاز سود خانه بازی کودک شوید. اگر خانه بازی در مراکز خرید یا تجاری است، استند و بنرهای تبلیغاتی خود را در طبقات و در معرض دید عموم نصب کنید. بعد از راه اندازی خانه بازی و جذب مشتریان، کم کم در محله شناخته می‌شوید و به مشتریان شما اضافه خواهد شد.

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم کلیه نکات مهمی که برای ساخت خانه بازی باید به آن‌ها توجه کنید را برایتان توضیح دهیم. فراموش نکنید که راه اندازی خانه بازی کودک هنوز نیاز به اخذ مجوز ندارد و در مقایسه با سایر روش‌های کارآفرینی، قابلیت درآمدزایی بهتری دارد. به علاوه اینکه با سرمایه کم هم می‌توانید این کار را شروع کنید. چنانچه در کلیه مراحل تامین سرمایه، انتخاب لوکیشن خانه بازی، خرید و تهیه تجهیزات و وسایل خانه بازی، جذب نیرو و تبلیغات نیاز به مشاوره تخصصی داشتید، حتما از شرکت‌های متخصص در این حوزه کمک بگیرید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا