ارز دیجیتال

اهمیت ارز اتریوم در بازار ارزهای دیجیتال چیست؟

بدون شک Ether در دو دهه اخیر یکی از ارزشمندترین رمز ارزهایی بوده که بسیاری از علاقه‌مندان به بازار کریپتوکارنسی‌ها روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند؛ اما شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود که دلیل اهمیت خرید اتریوم چیست؟ و چرا ارزش این توکن از ابتدای عرضه تا به امروز، رشدی چند صد درصدی را تجربه کرده است؟ در این مقاله قصد داریم پیرامون موضوعات گفته‌شده، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. اگر قصد دارید به‌طور جدی روی این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

نوآوری

نوآوری در تمام عرصه‌ها عاملی است که باعث افزایش محبوبیت یک پروژه و رشد قیمت آن می‌شود. اتریوم به‌عنوان یکی از گران‌ترین دارایی‌های موجود در بازار ارزهای دیجیتال، همواره نقشه راه مدونی را تدوین و اقداماتی که قصد انجامشان را دارد، مشخص کرده است. به همین دلیل اکثر سرمایه‌گذاران و فعالان بازار، آینده روشنی برای این توکن متصور هستند و خرید اتریوم را یک سرمایه‌گذاری بلندمدت و پرسود می‌دانند.

عامل مهم دیگری که می‌توان اهمیت Ether را با آن مرتبط دانست، پیشرو بودن در توسعه فناوری بلاکچین است. در حال حاضر به دلیلی ویژگی‌های متعدد، بسیاری از پروژه‌ها و قراردادهای هوشمند بر بستر این شبکه، راه‌اندازی می‌شوند و همین موضوع عاملی شده تا اطلاعات و تراکنش‌ها ساده‌تر شود.

قابلیت ایجاد قرارداد هوشمند

یکی از موارد تاثیرگذار بر قیمت اتریوم، تبدیل شدن آن به پلتفرمی است که می‌تواند به راحتی از قراردادهای هوشمند پشتیبانی کند. از آنجایی که بسیاری از افراد به انجام امور به‌صورت غیرتمرکز علاقه‌مند هستند، اهمیت این شبکه و پروژه‌هایی که بر بسترش طراحی می‌شود، هر روز در حال افزایش است. بسیاری از متخصصان اعتقاد دارند که Ether به دلیل قدرت پردازش بالا و امنیتی که دارد، در آینده‌ای نه‌چندان دور، به یک سیستم بدون جایگزین تبدیل می‌شود.

اتریوم و بیت کوین

استفاده از الگوریتم اثبات سهام

اگر قصد خرید اتریوم را دارید، باید قبل از هرچیز با الگوریتم خلق این دارایی آشنا شوید. موضوعی که موجب برتری بستر آن نسبت به بیت کوین شده است. هنگامی که این شبکه فعالیت خود را آغاز کرد، برای تولید کوین‌های جدید از روش اثبات کار استفاده می‌کرد.

همین موضوع باعث شده بود تا مشکلاتی مثل مقیاس‌پذیری برایش ایجاد شده و هزینه انجام تراکنش‌ها به میزان قابل‌توجهی افزایش پیدا کند؛ اما با ارتقا Merge این مکانیزم به‌طور کلی تغییر کرد. به‌طوری که در حال حاضر مشکلی از این بابت برای کاربران ایجاد نمی‌شود. علاوه‌بر این، توان پردازشی شبکه به میزان قابل‌توجهی افزایش پیدا کرده و میزان مصرف انرژی برای ساخت یک بلاک جدید نیز کاهش چشمگیری داشته است.

ضد تورمی عامل اصلی خرید اتریوم

یکی از مواردی که موجب می‌شود یک شخص به سرمایه‌گذاری و خرید اتریوم علاقه‌مند شود، ضد تورمی بودن است. این ویژگی موجب می‌شود تا به مرور زمان، قیمت اتریوم بیشتر شود. در حال حاضر بسیاری از ارزهای دیجیتال موجود در بازار فاقد این ویژگی هستند و همین موضوع از رشد قیمت آن‌ها جلوگیری می‌کند. جالب است بدانید که ارزهای فیاتی مثل دلار نیز ضد تورمی نیستند و همین عامل باعث شده است تا ارزش آن‌ها در برابر طلا و سایر دارایی‌ها کاهش چشمگیری را تجربه کند.

افزایش محبوبیت ان اف تی‌ها

ان اف تی‌ها، یکی از عوامل دیگری هستند که اهمیت شبکه Ether را دو چندان کرده‌اند. در حال حاضر بلاکچین اتریوم این امکان را فراهم کرده تا بازی‌هایی که بر این بستر فعالیت می‌کنند، با کمک توکن‌های غیرقابل تعویض نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کنند. دلیل علاقه افراد به NFTها سودهای کلانی است که می‌توان از آن‌ها کسب کرد. از آنجایی که اکثر این دارایی‌ها از استاندارد ERC-20 پشتیبانی می‌کنند و می‌توان در ازای فروششان اتریوم دریافت کرد، اعتبار این شبکه به شکل چشمگیری بیشتر شده است.

به‌روزرسانی‌های متعدد

به‌روزرسانی‌های متعددی که در شبکه این دارایی انجام شده، ارزش خرید اتریوم را چند برابر کرده است. تغییرات صورت گرفته روی بستر این توکن، موجب شد تا بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار بر این اعتقاد باشند که Eth به‌زودی جایگاه ارزشمندترین رمز ارز موجود در بازار را از آن خود می‌کند و ارزش آن به مراتب بیشتر می‌شود. راهکارهای نوین و کاهش هزینه تراکنش‌ها را می‌توان از جمله مهم‌ترین دلایلی دانست که هنگام تحلیل اتریوم، بسیاری از افراد به آن استناد کرده و آینده‌ای روشن برای این دارایی پیش‌بینی می‌کنند.

امنیت بالای شبکه و تاثیر آن بر خرید اتریوم

بدون شک غیرمتمرکز بودن، عامل مهمی است که در هنگام تحلیل اتریوم باید به آن توجه کرد. این ویژگی موجب شده تا داده‌های موجود در شبکه در مرکزی خاص نگهداری نشود و همین امر امکان هک شدن آن را کاهش می‌دهد؛ زیرا برای انجام این کار باید در تمام دفاتر کل، تغییر ایجاد شود که عملا غیرممکن است.

نبودن نهادی نظارتی که بتواند محدودیت‌هایی را بر انجام تراکنش‌ها اعمال کند نیز، عامل دیگری است که موجب امنیت سرمایه‌گذاری در این دارایی شده است. البته امکان دارد این قابلیت در مواردی دردسرساز شود. به‌طور مثال هنگامی که دارایی را به اشتباه به حسابی منتقل کنید، به دلیل نبود هیچ نظارتی بر شبکه، امکان اعلام آن و پیگیری برای بازگشت به کیف پول شما وجود ندارد.

هدفمند بودن طراحی

عامل مهم دیگری که موجب اهمیت این دارایی شده، هدفمند بودن طراحی آن است. این موضوع موجب شده تا این شبکه کارکردهای فراوانی داشته باشد و به رقیبی جدی برای بیت کوین تبدیل شود. جالب است بدانید با خرید اتریوم شما به امکانات و قابلیت‌هایی دسترسی دارید که به هیچ عنوان در شبکه‌های دیگر در اختیارتان قرار نمی‌گیرد. در حال حاضر بسیاری از قراردادهای هوشمند بر این بستر طراحی می‌شوند و به احتمال زیاد در آینده‌ای نه چندان دور، این سیستم جایگزین روش‌های سنتی برای انجام تبادلات و ارائه خدمات در بازارهای سنتی خواهد شد.

جمع‌بندی

بدون شک بستر Ether یکی از قدرتمندترین شبکه‌های بلاکچین است که در آینده، بسیاری از کسب‌وکارها و توسعه‌دهندگان برای ارائه خدمات خود از آن استفاده می‌کنند. اگر شما قصد خرید اتریوم و سرمایه‌گذاری روی این دارایی را دارید، توصیه می‌کنیم بخش‌های مختلف مقاله حاضر را با دقت مطالعه کنید؛ زیرا در آن به مهم‌ترین دلایل اهمیت این توکن اشاره کردیم. البته نباید صرفا با استناد به موارد گفته‌شده روی این کوین سرمایه‌گذاری کنید. پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا دانش و مهارت خود در حوزه‌های مختلف تحلیل‌ها را افزایش دهید و در کنار آن، از موارد گفته‌شده برای افزایش دقیق نقاط ورود و خروج خود بهره ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا