دیجی‌کالا

چطور از دیجی‌کالا ارزان‌ترین کالاها را بخریم؟

وقتی دنبال یک کالا می‌گردید و نامش را در گوگل جست‌وجو می‌کنید معمولا دیجی‌کالا جزو اولین گزینه‌هایی است که نمایش داده می‌شود. روی لینک که کلیک کنید کالا و قیمتش را می‌بینید. خیلی‌ها براساس همین نتیجه می‌گویند دیجی‌کالا گران فروشی می‌کند و قیمت کالاهایش بیشتر از پلتفرم‌های دیگر است. چون وقتی از گوگل به دیجی‌کالا می‌رسید تنها قیمت یکی از فروشنده‌ها را برای کالا می‌بینید و فکر می‌کنید این قیمت نهایی در نظر گرفته شده در دیجی‌کالاست. در صورتی که ممکن است فروشندگان دیگر قیمت ارزان‌تری برای کالا اعلام کرده باشند. علاوه بر این راه‌هایی وجود دارد که در دیجی‌کالا می‌توانید کالاهای ارزان‌تر را پیدا کنید.

 اگر در نوار جست‌و‌جوی دیجی‌کالا که بالای سایت قرار گرفته نام کالا را جست‌وجو کنید چند نتیجه می‌بینید. یعنی همان کالا و کالاهای مشابه آن نمایش داده می‌شود که ممکن است قیمت های متفاوتی داشته باشند، کمی گران‌تر یا ارزان‌تر. 

اینجاست که فوت کوزه‌گری خرید در دیجی‌کالا به دردتان می‌خورد. اولین کالاهایی که می‌بینید مرتبط‌ترین کالاها به کلمه‌ای هستند که جست‌وجو کرده‌اید. اینجا می‌توانید اولین نتایج را با کالاهای مشابه مقایسه کنید. در مورد بعضی کالاها این اتفاق می‌افتد که گزینه مشابه با کمی تغییر بسیار ارزان‌تر است. مثلا دستگاه باطری همراهش ندارد یا گارانتی‌اش متفاوت است. 

به یک نکته دیگر هم حتما حواس‌تان باشد؛ نظرات کاربران دیگر را درباره کالا بخوانید. گاهی کاربران کالا را با نمونه مشابه مقایسه کرده و نوشته‌اند که آن یکی ارزان‌تر است. با دیدن این نظرات می‌توانید کالای ارزان‌تر را پیدا کنید و بخرید.

حتما برایتان سوال ایجاد می‌شود که چرا قیمت‌های نوشته شده برای یک کالا یکسان نیست و هر فروشنده قیمتی اعلام کرده است؟

دیجی‌کالا قیمت برای کالاها تعیین نمی‌کند اما یک قیمت مرجع در نظر می‌گیرد که با توجه به قیمت روی کالا، قیمت مصوب و قیمتی که کالا در چند روز گذشته داشته پیشنهاد شده است. فروشنده‌ها براساس همان می‌توانند چند درصد کمتر یا بیشتر کالای‌شان را قیمت‌گذاری کنند. در واقع با هم رقابت می‌کنند و اینجا می‌توانید انتخاب کنید که کالای ارزان‌تر یا گران‌تر را بخرید. در واقع یک فوت کوزه‌گری دیگر این است که دقیقا پایین عکس، قیمت و مشخصات اولیه کالا، بخش «فروشندگان این کالا» را می‌بینید که مشخص می‌کند فروشندگان دیگر چه قیمتی گذاشته‌اند. اینجا امکان انتخاب یک فروشنده دیگر را دارید تا کالا را ارزان‌تر بخرید. شاید هم به رتبه فروشنده یا گارانتی کالا توجه کنید و بعد انتخاب کنید. 

خرید با بهترین قیمت

بعضی وقت‌ها براساس نوع کالایی که دنبالش می‌گردید گزینه‌های دیگری هم به شما پیشنهاد می‌شود که باعث می‌شوند یک خرید خوب و به‌صرفه داشته باشید. 

این بخش در انتهای صفحه جست‌وجو نشان داده می‌شود و گزینه‌هایی مثل «تخفیف برای خرید از پرفروش‌ها»، «خرید با تخفیف» و «خرید با بهترین قیمت‌ها» دارد. هر کدام از این سه لینک را که انتخاب کنید کالا و مشابه آن را از فروشنده‌های مختلف با مناسبت‌ترین قیمت به شما نشان می‌دهد و به این ترتیب می‌توانید ارزان‌ترین را انتخاب کنید. شاید حتی ارزان‌تر از بازار. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا