ایران

نشست پول خصوصی و رابطه آن با اقتصاد کریپتو برگزار شد

نشست «پول خصوصی، تکامل پول در عصر کریپتونومی» امروز در رویداد فیناپ توسط فردای اقتصاد برگزار شد.

در این پنل با تشریح   ایده پول خصوصی در اواسط دهه هفتاد میلادی توسط فردریش فون هایک برنده نوبل اقتصاد، تجلی این ایده در فضای کریپتو و اقتصاد ایران مورد بحث قرار گرفت.

امیررضا عبدلی، مترجم کتاب پول خصوصی و عضو  تحریریه فردای اقتصاد گفت: «ایده اصلی کتاب این است که کشورها اصرار نداشته باشند که در چاچوب هر سرزمینی فقط پول ملی آن کشور به رسمیت شناخته شود و مبنای ایده هایک رقابت‌پذیری انتشار پول و دادن حق انتخاب به مردم است.»

‏امیرحسین خالقی، پژوهشگر اقتصاد سیاسی نیز گفت:«بزرگترین سلاح دولت پولی است که در دسترس دارد. پول خصوصی یک ضرورت اخلاقی است که افراد بتوانند از آن استفاده کنند. تمدن بشر از ابتدا حرکت به سمت پول‌های بهتر بوده و هرچند رمزارزها فعلا پول به حساب نمی‌آیند اما می‌توان امیدوار بود که به عنوان یک سیستم موازی عمل کنند.

در این نشست نیما نامداری تحلیلگر اقتصاد دیجیتال  گفت:« زمانی با ۴۰۰ میلیارد تومان می‌توانستید در ایران بانک تاسیس کنید. وقتی بانک تاسیس کنید شما قدرت خلق پول هم به دست میاورید. این نتیجه پول ضعیف دولت است. پول دولتی پول سالمی نیست و ارزش ثابتی ندارد، امروزه نوسان قیمت ریال از خیلی از کریپتوها بیشتر است.»

این نشست با همکاری فردای اقتصاد و رویداد فیناپ و با مدیریت و میزبانی شهرام شریف، دبیر گروه تکنولوژی فردای اقتصاد برگزار شد.

منبع
فردای اقتصاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا