گوگل

هزینه ۲۶ میلیارد دلاری گوگل در سال ۲۰۲۱ برای پیش فرض ماندن موتور جستجو

بر اساس گزارش بلومبرگ، نائب رئیس شرکت گوگل، Prabhakar Raghavan روز جمعه در دادگاهی علیه این شرکت، شهادت داد که گوگل در سال ۲۰۲۱ هزینه‌ای معادل ۲۶.۳ میلیارد دلار پرداخت کرده تا موتور جستجوی گوگل در بسیاری از پلتفرم‌های محبوب، همچنان به صورت پیش فرض باقی بماند. پیش‌بینی شده که بیشتر این مبلغ به شرکت اپل پرداخت شده زیرا که موتور گوگل، سال‌هاست موتور جستجوی دیفالت دستگاه‌های سیستم عامل آی‌اواس بوده و همیشه مبلغ‌های گزافی از سوی گوگل دریافت می‌کرده است.

Raghavan در جریان شکایت قضایی DOJ علیه گوگل، شهادت داده و گفته که این تبلیغات ارائه شده در نتایج جستجوی کاربران در سال ۲۰۲۱، رقمی معادل ۱۴۶.۴ میلیارد دلار برای این شرکت درآمدزایی داشته است. این مقام ارشد گوگل اذعان داشت که پرداخت هزینه بابت نگه داشتن گوگل به عنوان موتور جستجوی دیفالت، سنگین‌ترین هزینه‌ای است که تا به حال این شرکت برای جذب ترافیک کاربران انجام داده است.

Raghavan اشاره‌ای نکرده که چه میزان از این ۲۶.۳ میلیارد دلار به شرکت اپل پرداخت شده، اما بر اساس گزارش CNBC ، طبق گفته یک منبع آگاه، گوگل امسال حدودا ۱۹ میلیارد دلار برای دریافت امتیار پیش فرض ماندن موتور جستجوی خود به شرکت اپل پرداخت کرده است.

بر اساس اسلایدی که در دادگاه فوق الذکر به نمایش درآمد، در سال ۲۰۱۴ از موتور جستجوی خود درآمدی معادل ۴۷ میلیارد دلار داشته و این در حالی است که در همان سال برای دیفالت ماندن گوگل، هزینه‌ای معادل ۷.۱ میلیارد دلار پرداخت شده بود.

آقای Raghavan در دادگاه اخیر شهادت داد طی سال‌های ۲۰۱۴ الی ۲۰۲۱، پرداختی‌های کلی پیش فرض ماندن موتور جستجوی گوگل تقریبا ۴ برابر شده و این در حالی است که درآمدهای حاصل از تبلیغات نمایش داده شده در نتایج جستجو، سه برابر شده است.

گوگل به اعلام علنی این ارقام اعتراض کرده و معتقد است که این اقدام، به قراردادهای آینده این شرکت صدمه وارد خواهد کرد اما قاضی دادگاه این اعتراض را رد کرد.

منبع: engadget

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا