ارز دیجیتال

ارز دیجیتال تتر برای کدام کشور است؟

به نظر شما تتر متعلق به کدام کشور است؟ این سوالی است که اکثر تازه‌واردان بازار می‌پرسند و دوست دارند درباره جزئیات این سکه پایدار بیشتر بدانند. در ادامه همراه ما باشید چون قصد داریم این رمزارز را به‌صورت ریشه‌ای بررسی کنیم و نگاهی به بخش‌ها مختلف و ویژگی‌های خاص او بیندازیم؛ همراه ما بمانید.

ارز دیجیتال تتر چیست؟

تتر با نام انگلیسی Tether یک سکه پایدار یا Stablecoin است که ارزشی همواره برابر با یک دلار آمریکا را دارد؛ با شنیدن این جمله شاید سوال تتر برای کدام کشور است را پاسخ داده باشیم. برای اطمینان بیایید به سراع نماد اختصاری این رمزارز در بازار برویم. در بازار تتر را با نام USDT می‌شناسند که مخفف عبارت United States Department of the Treasury است.

حالا دیگر می‌توانید مطمئن شوید که تتر یک رمزارز آمریکایی است که با هدف ایجاد ثبات و آرامش در بازار به روی کار آمده و طرفداران زیادی هم دارد.

بررسی تاریخچه تتر و تولد او

در سال 2014 Realcoin یا سکه واقعی تاسیس شد و درست یکسال بعد به تتر تغییر نام داد. این رمزارز امروز یکی از پنج رمزارز برتر جهان است و تقریباً در همه صرافی‌های دنیا معامله می‌شود.

ادعای سازنده تتر و شرکت پشتیبان آن این است که تتر همواره ارزش ثابتی برابر با یک دلار آمریکا دارد و تحت تاثیر نوسانات بازار قرار نمی‌گیرد. پشتوانه این رمزارز دلار آمریکاست. یعنی بابت تولید هر یک واحد تتر یک دلار در صندوق ذخیره رمزارز تتر نگه‌داری می‌شود و دلیل ارزش ثابت آن هم همین مورد است.

بنیان‌گذاران تتر چه کسانی هستند؟

به‌طور کلی سه تن از مهم‌ترین افرادی بودند که در ایالات متحده تتر را تاسیس کردند. در ادامه نام و متخصر اطلاعاتی از این سه را تقدیم شما خواهیم کرد:

  • Brock Pierce: پیرس بازیگر سابق هالیوودی بود و در سال ۲۰۱۴ برای سمت مدیریت بنیاد بیت کوین انتخاب شد. او به بازار کریپتو علاقه زیادی داشت و فعالیت‌های متنوعی هم در این بازار می‌کرد. او مدیریت دو نهاد کریپتویی دیگر را نیز برعهده دارد.
  • Reeve Collins: کالینز در شرکت vAtomic Systems بنیان‌گذار و مدیراجرایی بود و یک کارآفرین موفق در حوزه تبلیغات آنلاین و بازاریابی دیجیتال به‌شمار می‌رفت.
  • Craig Sellars: سلارز مهندس نرم‌افزار بود و بخش فنی توسعه تتر را به‌عهده گرفت. او نیز از بنیان‌گذاران یکی از لایه دوم‌های بیت کوین با نام Omni Layer به‌شمار می‌رفت.

آن‌ها رئال‌کوین را راه‌اندازی کردند و در میانه کار تصمیم به تغییر نام آن گرفتند و تتر توسط آن‌ها متولد شد.

تتر چگونه کار می‌کند؟

پس از فهمیدن پاسخ سوال تتر برای کدام کشوره بد نیست سری به ساختار و نحوه عملکرد این رمزارز پرطرفدار بزنیم. این رمزارز ابتدا بر روی بلاکچین Omni شروع به‌کار کرد و سپس بلاکچین‌های دیگری از رمزارز‌های محبوب بازار را در اختیار گرفت.

بحث پشتوانه دلاری تتر همواره یک موضوع قابل‌بحث بوده و هیچ‌وقت و هم پاسخ مشخصی به آن داده نشده است. بد نیست بدانید که دلار آمریکا تا سال 1971 با طلا پشتیبانی می‌شد؛ پس‌از آن زمان دیگر طلا پشتیبان دلار نبود و حالا ارزش این دارایی تنها به‌دلیل مورد استفاده بودنش است.

پس وقتی تتر مدعی می‌شود که ارزش هر واحدش برابر با یک دلار امریکاست ادعای قابل بحثی کرده است. بنابراین تتر هم تغییرات ناچیز قیمتی دارد و اما این تغییرات به‌قدری کم است که در قیمت بسیار بسیار نزدیک به همان یک دلار معامله انجام خواهد شد.

تتر چگونه کار می‌کند؟

تتر دقیقا چه هدفی را در بازار دنبال می‌کند؟

دنیای رمزارز‌ها روزگاری به‌شکل امروزی‌اش وجود نداشت و یک بازار آشفته بود که داشت برای بقا دست‌وپا می‌زد. پیش‌از اینکه بخواهد سوالی مثل تتر برای کدام کشوره در ذهن کاربران شکل بگیرد سوالاتی مانند بیت کوین چیست و کریپتو چه هدفی دارد در ذهن آن‌ها بود.

در آن دوران برای خرید دارایی‌های مختلف در بازار شما باید از رمزارز‌های دیگر استفاده می‌کردید که نوسانات زیادی داشتند. تتر با قیمت ثابت روی کار آمد تا معاملات باثبات‌تر شوند و در این هدف موفق هم بود.

تتر با سایر استیبل‌کوین‌ها چه تفاوتی دارد؟

در گذشته تنها یک استیبل‌کوین یا همان سکه پایدار وجود داشت و همه برای معاملات‌شان از تتر استفاده می‌کردند. اما امروز تعداد آن‌ها تا حد زیادی افزایش پیدا کرده و هرکدام هم ساختار خاص خودشان را دارند.

مهم‌ترین تفاوت تتر با این استیبل‌کوین‌ها پشتوانه، نهاد صادرکننده و نحوه ایجاد ثابت قیمتی در واحد رمزارزی است. مدل ساختاری تتر IOU نام دارد که مخففی از عبارت انگلیسی ” من به شما مدیونم” است. این به معنای آن است که نهادی مرکزی دارایی‌هایش را در اختیار تتر می‌گذارد و تتر هم به کاربرانش قول ارزش برابر ۱=۱ را می‌دهد.

چه ویژگی‌هایی باعث شده تا تتر رمزارز منحصربه‌فردی باشد؟

تتر ویژگی‌های زیادی دارد که باعث شده رمزارز موفقی در بازار باشد و از آن بسیار استفاده شود. این ویژگی‌ها عبارت است از:

  • سرعت در تراکنش: واریز و برداشت خارجی فرایند زمان‌بری است و بین یک تا چهار روز زمان می‌برد. اما با استفاده از تتر این تراکنش در کمتر از چند دقیقه انجام خواهد شد.
  • کارمزد تراکنش: انتقال بین‌المللی پول کارمزد‌های بسیار سنگینی دارد؛ درحالی‌که تتر کارمزدش زیر یک دلار است.
  • ثبات قیمتی: تتر بهترین گزینه برای معاملات شماست چون همواره ارزش ثابتی دارد و تحت تاثیر نوسانات قرار نمی‌گیرد.

تتر در آینده چه مسیری خواهد داشت و چه بر سرش خواهد آمد؟

USDT تا به امروز فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه و بارها در بحران‌های مختلف قرار گرفته اما هنوز رمزارز محبوب و پرطرفداری است و حجم روزانه معامله خرید تتر میلیارد‌ها دلار است.

به‌نظر می‌رسد که کار تتر در آینده سخت باشد چون سیاست‌های او توسط کشور‌های دیگری دزدیده شده و حالا بسیاری از کشور‌ها قصد دارند به‌شیوه تتر برای خودشان ارز دیجیتال داشته باشند.

هر کشوری می‌تواند چیزی را پشتوانه ارز خود و همانند تتر وارد بازار کند. باید دید که تتر برای حل این بحران در آینده چه شیوه‌ای اتخاذ خواهد کرد.

جمع‌‌بندی

در نهایت پاسخ این سوال که تتر برای کدام کشور است، ایالات متحده آمریکا است. برای اولین‌بار سه آمریکایی موفق شدند رمزارزی را بسازند که با نوسانات بازار تغییر قیمت نمی‌دهد و همواره ارزش ثابتی دارد. از تتر برای معاملات زیادی استفاده می‌شود و محبوبیت آن در سطح جهانی بسیار بالاست. ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. امیدواریم از مطلب داخل این مقاله بیشترین استفاده را کرده باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا