گوگل

جریمه بیش از یک میلیون دلاری گوگل به دلیل تبعیض جنسیتی 

شرکت گوگل به دلیل اعمال تبعیض جنسیتی علیه یکی از کارمندان زن خود، به پرداخت جریمه بیش از یک میلیون دلاری به وی محکوم شد. 

به گزارش بلومبرگ، الکو رو (Ulku Rowe) یکی از مدیران بخش مهندسی فضای ابری گوگل، این شرکت را به استخدام خود با حقوق و جایگاه پایین‎‌تر نسبت به مردانی با تجربه و دانش کمتر در این بخش، متهم کرد.

وی همچنین عنوان کرد که شرکت گوگل، ترفیعی را برای یکی از کارمندان مردی که چندان هم واجد شرایط نبود، در نظر گرفت و توانایی‌هایی او نادیده گرفته شود. به همین جهت، هیئت منصفه نیویورک اخیرا اعلام کرد که گوگل، مرتکب تبعیض جنسیتی شده و می‌بایست در مجموع، 1.15 میلیون دلار به عنوان غرامت به این مدیر زن خود بپردازد. 

بر اساس این گزارش، الکو رو زمانی که همکاری خود را در سال 2017 با گوگل آغاز کرد، 23 سال سابقه کار داشت و طبق آنچه در این شکایت آمده، در جایگاه پایینی به کار گرفته شده و میزان پرداختی و حقوق وی نیز نسبت به آنچه به نیروهای مرد پرداخت می‌شد، کمتر بود.

این رای در حالی صادر شد که تقریبا پنج سالی است که حدود 20 هزار کارمند شرکت گوگل، خواستار اصلاحاتی داخلی به منظور جلوگیری از سوءرفتارهای جنسیتی و تبعیض هستند و اعتراضاتی را به دلیل مشاهده این گونه رفتارها، راه‌اندازی کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا