شبکه‌های اجتماعی

ارسال پست در ایکس پولی شد

پس از انتشار شایعات مختلف، بالاخره ایکس (توییتر سابق) از برنامه‌های خود برای دریافت هزینه از کاربران جدید این پلتفرم پرده برداشت و اعلام کرد کاربران برای ارسال پست در این شبکه اجتماعی باید سالانه یک دلار بپردازند.  

بر اساس گزارش فورچون، این طرح تحت عنوان Not a Bot معرفی شده و در مرحله نخست در کشورهای نیوزیلند و فیلیپین اجرا خواهد شد، کاربران جدید این شبکه اجتماعی را ملزم به پرداخت حق اشتراک سالانه یک دلاری خواهد کرد.  

ایکس در این خصوص توضیح داد: از روز ۱۷ اکتبر ۲۰۲۳، به صورت آزمایشی طرح اشتراکی Not a Bot را در دو کشور آغاز کردیم که گامی‌در راستای اقدامات اخیر برای مقابله با هرزنامه‌ها، هرگونه دستکاری در این پلتفرم و گسترش ربات‌ها محسوب می‌شود. این اقدام می‌تواند به ما در مبارزه با ربات‌ها و اسپم‌ها در ایکس کمک و در عین حال، دسترسی به این شبکه اجتماعی را با مبلغی کم فراهم کند.

طبق این طرح، کاربران جدید می‌توانند در صورت تمایل به استفاده از امکاناتی چون ارسال توییت، ریتوییت کردن، بوکمارک و لایک کردن، باید علاوه بر تایید شماره تلفن خود، هزینه یک دلاری سالانه را پرداخت کنند. کسانی هم که تمایلی به پرداخت این هزینه ندارند، می‌توانند تنها توییت‌های ایکس را بخوانند.  

در این توضیحات همچنین آمده است که در حال حاضر، تصمیمی‌برای دریافت این هزینه از کاربران فعلی این شبکه اجتماعی اتخاذ نشده است. به گفته این شرکت، اقدام اخیر با هدف کسب درآمد اتخاذ نشده است.

با این حال، گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که این ایکس احتمالا به زودی این طرح را برای تمامی‌کاربران اعمال و از آنها سالانه یک دلار دریافت خواهد کرد. ایلان ماسک اخیرا نیز اعلام کرده بود که در حال بررسی طرحی برای پرداخت اجباری کاربران به منظور مقابله با گسترش ربات‌ها و اسپم‌ها در این شبکه اجتماعی است.

ایکس در پستی که در بخش پشتیبانی این شرکت آمده، نوشت تجربه نشان داده که گزینه پرداخت اشتراک، می‌تواند تنها راه‌حل برای حل این قبیل موضوعات باشد. تصمیمی‌که هرچند به مذاق کاربران خوش نیامد و طی هفته‌های اخیر، شاهد موجی از مهاجرت کاربران ایکس به پلتفرم رقیب یعنی بلواسکای بودیم.

همچنین در برخی گزارش‌ها آمده که ایلان ماسک به دنبال دسترسی به اطلاعات کارت‌های اعتباری و صورتحساب‌های کاربران این پلتفرم است تا بتواند طرح جدید خود مبنی بر ارائه خدمات مالی در ایکس را پیاده‌سازی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا