هوش مصنوعی

۵ شغل هوش مصنوعی پردرآمد در سال ۲۰۲۴

توسعه ابزارهای هوش مصنوعی و روند فزاینده پذیرش این فناوری توسط کسب‌وکارها، سبب شده تقاضا برای مشاغل مرتبط با این تکنولوژی افزایش یابد.

به همین جهت، تقویت مهارت‌ها و آشنایی با ابعاد مختلف این فناوری نوظهور، به یکی از اولویت‌های افراد آشنا به این حوزه تبدیل شده و بسیاری را نیز به کسب مهارت و ورود به این حرفه پردرآمد ترغیب کرده است. 

آنچه این فناوری را یکی از هیجان‌انگیزترین و پیشروترین حوزه‌ها تبدل شده، پتانسیلی است که در تغییر شرایط و برگرداندن ورق برای کسب و کارها و سازمان دارد. در نتیجه، تقاضای زیادی برای متخصصان این حوزه وجود دارد که بتوانند با راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، این امکان را فراهم کنند. در ادامه قصد داریم تا به 5 شغل هوش منصوعی که تقاضای بالایی برای استخدام آنها وجود دارد، معرفی کنیم.

مهندس یادگیری ماشینی

 مهندسان یادگیری ماشینی در واقع،  توسعه و استقرار مدل‌های یادگیری ماشینی را برعهده دارد. این افراد با متخصصان علم داده همکاری می‌کنند تا داده‌ها را برای آموزش شناسایی و آماده کنند و سپس الگوریتم‌های یادگیری ماشین را توسعه داده و بهینه سازی کنند. تقاضا برای مهندسان یادگیری ماشین بسیار بالاست و حقوق خوبی نیز به این افراد پرداخت می‌شود.

متخصص علم داده

 متخصص علم داده را می‌توان مسئول جمع آوری، دسته بندی کردن و تجزیه و تحلیل داده‌ها برشمرد. این افرد از مهارت بالایی در برای استخراج اطلاعات مهم از داده‌ها بهره می‌برند که می‌توان از این اطلاعات برای بهبود و ارتقای تصمیم گیری‌ها در کسب وکارها و تجارت‌ها استفاده کرد.

متخصص تحقیق در هوش مصنوعی

 متخصصان تحقیق در هوش مصنوعی، توسعه فناوری‌ها و الگوریتم‌های جدید هوش مصنوعی را عهده دار هستند. آنها روی پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته ای متمرکز می‌شوند که می‌تواند تأثیر زیادی بر آینده هوش مصنوعی داشته باشد. متخصصان تحقیقات هوش مصنوعی، طرفداران زیادی دارند و به تبع، حقوق دریافتی آنها نیز بالاست.

مدیر محصول هوش مصنوعی

 مدیر محصول هوش مصنوعی، وظیفه توسعه و راه اندازی محصولات مبتنی بر فناوریهوش مصنوعی را برعهده دارد. این افراد با مهندسان، طراحان و سایر کارمندان مرتبط همکاری دارند تا محصولاتی را برای برآورده کردن نیازهای کاربران خلق کنند. برای این دسته از متخصصان نیز تقاضای خوبی در بازار وجود دارد و جزو مشاغل پردآمد محسوب می‌شود.

کارشناس اصول اخلاقی هوش مصنوعی

کارشناسان اصولی اخلاقی هوش مصنوعی، این مسئولیت را برعهده دارند تا اطمینان حاصل کنند استفاده از فناوری هوش مصنوعی، بر اساس ضوابط اخلاقی و به صورت مسئولانه صورت گرفته است. این افراد به منظورتوسعه و اجرای سیاست‌ها و رویه‌های اخلاق هوش مصنوعی با سازمان‌های مختلف همکاری دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا