تکنولوژی

مدل جدید عینک هوشمند اکو فریم آمازون رونمایی شد

باتری بهتر و سیستم صوتی حرفه‌ای‌تر از قابلیت‌های نسخه جدید این عینک‌های هوشمند

شرکت آمازون طی برنامه سالیانه خود، روز چهارشنبه این هفته اعلام کرد که اولین به روز رسانی عینک‌های هوشمند این شرکت، قرار است بعد از دو سال از زمان عرضه این محصول، به بازار وارد شود. آخرین نسخه عینک‌های Echo Frames  قرار است با باتری‌هایی با عمر طولانی‌تر و سیستم صوتی با طراحی جدید عرضه شود و علاوه بر این، چندین رنگ و استایل جدید نیز به گزینه‌های قابل انتخاب اضافه خواهد شد.

نسخه جدید عینک‌های Echo Frames این امکان را دارد که با یک بار شارژ، به مدت ۶ ساعت تصویر و صدا پخش کند و همچنین ۷ استایل جدید، هم برای عینک‌های طبی و هم برای عینک‌های آفتابی عرضه شده، از جمله  دو ظاهر جدید عینک که توسط شرکت Carrera  طراحی شده و تحت عنوان «Carrera Smart Glasses» به فروش خواهد رسید. علاوه بر فریم‌های جدید، خریدار می‌تواند بین گزینه‌های عینک، لنز طبی و لنز آبی، انتخاب کند. تمام نسخه‌ها قابلیت IPX4  ضد آب و ضد خش دارند.

فریم‌های جدید این عینک هوشمند، نسبت به مدل قبلی ظرافت بیشتری دارند. آمازون جای بسیاری از سیم‌های داخلی جلوی عینک را به داخل دسته‌های عینک تغییر داده و همین باعث شده که فریم شیشه‌ها به میزان ۱۵ درصد باریک‌تر شوند. این تغییر باعث می‌شود که ظاهر این عینک به عینک‌های آفتابی معمولی شباهت بیشتری داشته و زیاد شبیه یک گجت پوشیدنی تکنولوژیک نباشند.

این عینک‌های هوشمند که به دستیار هوشمند الکسا مجهز هستند، با سیستم صوتی پیشرفته‌تر نسبت به نسل قبلی خود عرضه خواهند شد. آمازون می‌گوید فریم‌های جدید، صدای بالانس شده‌تری داشته و وضوح صدا در آنها بالاتر است زیرا درایور اسپیکر این مدل، جدید شده و طراحی open-ear audio architecture دارند. این عینک‌ها همچنین به پردازنده بهتری مجهز شده و راحت‌تر و سریع‌تر کلمات بنیادین را حتی در شرایط پر سر و صدا تشخیص می‌دهد.

فریم‌های جدید، به روز رسانی نرم افزاری جدیدی نیز دارند. عینک‌های اکو فریم جدید، قابلیت Pair شدن با دو دستگاه را دارند مثل گوشی و لپ تاپ و کاربر آنها به راحتی می‌تواند بین منابع صدایی مختلف، انتخاب کند. همچنین قابلیت جدید فیلتر نوتیفیکیشن به این مدل اضافه شده که VIP Filter نام دارد و هشدارها و نوتیفیکیشن‌های مهم‌تر را در اولویت قرار می‌دهد. صاحبین اکو فریم جدید، این امکان را خواهند داشت که راحت‌تر عینک خود را پیدا کنند و تنها کافیست از  الکسا بخواهند دستور «عینک هوشمند مرا پیدا کن» را اجرا کند تا مکان دقیق عینک مشخص شود.

قیمت اکو فریم جدید از ۲۷۰ دلار شروع می‌شود. مدل Carrera Smart Glasses  ۳۹۰ دلار قیمت دارد.

آمازون اعلام نکرده که قرار است چه زمانی این محصول جدید را روانه بازار کند اما علاقه مندان می‌توانند برای دریافت نوتیفیکیشن‌های مربوط به پیش فروش این عینک‌های هوشمند، ثبت نام کنند.

منبع: engadget

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا