ایراناینترنت

شرکت زیرساخت: دلیل اختلال در اینترنت، ارتقا تجهیزات شبکه است

آی‌تی‌ایران: نت‌بلاکس با انتشار نمودارهایی خبر داده که در نیمه شب یکشنبه و دوشنبه  اینترنت کشور با اختلال‌های شدیدی همراه شده است. حالا دو روز بعد از این اتفاق شرکت ارتباطات زیرساخت در اطلاعیه‌ای که روی وب‌سایت خود قرار داده، اعلام کرده دلیل این اختلال‌ها ارتقا تجهیزات شبکه است. شرکت ارتباطات زیرساخت در این اطلاعیه اعلام کرده که به‌منظور ارتقاء و توسعه ظرفیت شبکه ارتباطات زیرساخت و براساس نیازسنجی و طراحی‌های انجام شده قبلی، تجهیزات مورد نیاز تامین شده و از چند روز گذشته مراحل جایگزینی و ارتقاء تجهیزات آغاز شده است.

شرکت زیرساخت تاکید کرده که براساس فرآیند رایج و مصوب، تغییرات در ساعات کم ترافیک شبانه روز (اکثراً بامداد)، در قالب down time فنی انجام می‌شود. براساس این اطلاعیه زیرساخت اعلام کرده که در این زمینه اطلاع‌رسانی لازم را به ذی‌نفعان شبکه انجام داده است.

در این زمینه در اطلاعیه آمده است: «آمادگی اپراتورهای مخابراتی و سایر ذی‌نفعان و مدیریت ترافیک از مسیرهای جایگزین در ساعت دان تایم، قبل از شروع عملیات اجرایی، اطلاع‌رسانی لازم با اپراتورها و ذی‌نفعان انجام می شود. دان تایم شبکه ارتباطی زیرساخت در بامداد روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در بعضی از مراکز انجام شده و با توجه به تعدد مراکز و گستردگی شبکه ارتباطی شرکت ارتباطات زیرساخت، این تغییرات به صورت مرکز به مرکز و در چندین روز انجام می‌شود.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا