گوناگون

چاپ کارت ویزیت و روش‌های چاپ آن

چاپ کارت ویزیت معمولا در شرکت‌ها و مشاغل مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. کارت‌های ویزیت در نوع چاپ، نوع کاغذ، نوع برش، ابعاد و غیره با یکدیگر متفاوت هستند. کارت ویزیت در واقع یک فرم مکتوب از کلیه جزئیات تماس نیست. بلکه این کارت علاوه بر موارد ذکر شده برای مطلع کردن افراد از ارزش یک برند معتبر و همچنین علت  آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عبارتی کارت ویزیت در اصل، نشان‌دهنده شخصیت برند شما است. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات جامع و کافی را در رابطه با چاپ کارت ویزیت و دستگاه‌های مورد استفاده جهت چاپ این کارت ها، در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم.

کارت ویزیت چیست؟

 همونطور که اشاره کردیم کارت‌های ویزیت جهت برندسازی و به نمایش آوردن شخصیت یک برند در انواع مختلف چاپ می‌شوند. این کارت‌های پرکاربرد حاوی اطلاعاتی مانند اطلاعات تماس، شرکت مد نظر، اطلاعات خدمات و محصولی که ارائه می‌کنند، چندین تصویر و یا جملاتی است که تعیین کننده مفهوم برند‌ هستند. ظاهر کارت‌های ویزیت که در انواع مختلف چاپ می‌شوند سبب می‌شود که مشتریان جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره این کارت‌ها آن‌ها را مطالعه کنند. چاپ کارت‌ های ویزیت توسط دستگاه‌ها و روش‌های مختلف با کیفیت‌های متفاوت انجام می‌‌شود و در واقع این موارد به میزان حرفه‌ای و معتبر بودن کسب و کار و شغل شما بستگی دارد. به عبارتی هرچه کسب و کار شما حرفه‌ای‌تر باشد، مسلماً جهت چاپ کارت ویزیت از دستگاه‌ها و روش‌های پیشرفته استفاده می‌شود و در نتیجه بهترین کیفیت‌ها را تحویل خواهید گرفت.

معرفی دستگاه چاپ کارت ویزیت

کمپانی‌ها و سازمان‌ها معمولاً برای چاپ کارت ویزیت، کارت شناسایی، کارت پرسونلی و مواردی از این قبیل از دستگاه‌های مخصوص چاپ کارت ویزیت استفاده می‌کنند. دستگاه چاپ کارت ویزیت انواع مختلفی دارند که هر کدام از عملکرد و کارایی‌های متفاوتی برخوردار هستند. هر یک از انواع دستگاه چاپ کارت ویزیت محصولات چاپی را در کیفیت‌ها و مدت زمان‌های متفاوت ارائه می‌دهند. کارت‌های ویزیت که در جنس پی وی سی چاپ می‌شوند، از بهترین کیفیت و ماندگاری بالایی برخوردار هستند. در واقع کارت‌های ویزیت پی وی سی را می‌توان با قرار دادن یک تراشه الکترونیکی کوچک در آن‌ها به کارت‌های هوشمند تبدیل کرد. دستگاه‌های چاپ کارت ویزیت معمولاً برای چاپ کردن کارت‌های پی وی سی مثل کارت‌های بانکی جهت دریافت کردن پول و یا برای تردد دانشجویان و کارمندان از ورودی دانشگاه، کارت ملی هوشمند و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نمونه قالب کارت ویزیت

کاملا واضح است که اگر طراحی و چاپ کارت ویزیت برند شما به صورت لوکس و حرفه‌ای صورت بگیرد، مسلماً کارت برند شما به خوبی در ذهن مخاطبان باقی خواهد ماند و همچنین نشان خواهد داد که شما به محصولات و خدماتی که به مشتریان عزیز ارائه می‌کنید، اهمیت می‌دهید و برای آن‌ها ارزش قائل هستید. بنابراین با استفاده از انواع مختلف دستگاه‌های چاپ ویزیت می‌توانید کارت‌هایی حرفه‌ای و لوکس را در بالاترین کیفیت چاپ کنید و توجه مشتریان و مخاطبان را به برند و سازمان خود جلب کنید و موجب شوید که مشتریان جهت خرید محصولات شما اقدام کنند. هنگام چاپ کارت‌های ویزیت باید به این موضوع توجه کنید که انتخاب جنس و کیفیت کارت ویزیت برند شما باید با توجه به نوع کسب و کار شما طراحی و تهیه شود.

مزایای استفاده از دستگاه چاپ کارت ویزیت

از جمله مزایای استفاده از دستگاه چاپ کارت ویزیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با استفاده از این دستگاه کد گذاری کارت‌های هوشمند مغناطیسی امکان پذیر است.
  • مجهز به یو اس بی‌و اتصال اترنت.
  • برخورداری از قابلیت افزودن ماژول به دستگاه پرینتر.
  • برخورداری از کلید‌های تغییر وضعیت به صورت صورت LED رنگی.
  • برخورداری از قابلیت نگهداری کارت ویزیت در قسمت مخزن نگهدارنده ورودی دستگاه در تعدادی زیاد.
  • اتصال بسیار ساده و اسان، مدیریت و راه اندازی دستگاه پرینتر در کامپیوتر.

نکات طراحی مهم در چاپ کارت ویزیت

در چاپ کارت ویزیت خود هنگام طراحی آن باید این مورد را در نظر داشته باشید که برند سازمان شما در اصل چه موضوعی را می‌خواهد ارائه بدهد و چه حسی به مخاطبان خود منتقل کند. در طراحی کارت ویزیت لازم و ضروری است که درباره یک سری نکات آگاهی داشته باشید. برای آشنایی با این نکات در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید.

افزودن گوشه‌های گرد در طراحی کارت ویزیت:  طراحی کردن کارت‌های ویزیت با گوشه‌های گرد و ظریف در واقع موجب می‌شود که کارت ویزیت مد نظر شما  مانند یک کارت جذاب و حرفه‌ای به نظر برسد و در عین حال به عنوان یک کارت ویزیت گران قیمت نشان داده شود.

استفاده از الگوهای موجود در طراحی کارت ویزیت:  توجه کنید که یک برند جذاب و لوکس از تم یکنواخت برخوردار است، به گونه‌ای که کلیه رنگ ها، تایپوگرافی و لوگو شما باید در طول عملیات تجاری به صورت یکسان باشد.

طراحی ساده تا حد امکان:  توجه کنید که هنگام طراحی کارت مد نظر خود به هیچ عنوان از رنگ ها، تصاویر و متون زیاد و شلوغ استفاده نکنید. زیرا این امر تنها سبب حواس پرتی مشتریان شما می‌گردد و ارزش خاصی را به کارت برند شما نخواهد داد. برای این که کارت ویزیت شما ظاهری جذاب و زیبا داشته باشد از طراحی خلوت و ساده استفاده کنید. در این زمینه توصیه می‌کنیم که به دنبال کارت‌های مینیمالیستی در بهترین کیفیت باشید، زیرا این موارد ارزش هر عنصر استفاده شده در طراحی چاپ را بالا می‌برند.

جنس کارت ویزیت پی وی سی

چاپ کارت‌های ویزیت پی وی سی طی فرایند آسانی انجام می‌شود. کارت‌های ویزیت پی وی سی مقاومت بسیار بالایی داشته اما نسبت به کارت‌های مقوایی هزینه بیشتری دارند. این این کارت‌ها از استحکام بالا  و کیفیت بیشتری برخوردار هستند و همچنین طول عمر بالایی دارند. کارت‌های ویزیت پی‌وی‌سی از جنس پلاستیک هستند و همین انعطاف بالایی به کارت می‌دهد و باعث می‌شود در مقابل مواردی نظیر رطوبت آب از خود مقاومت بالایی نشان دهند.

کارت‌های ویزیت پی وی سی معمولاً از کاربرد فراوانی در چاپ کارت گارانتی، چاپ کارت تخفیف، چاپ کارت باشگاه، چاپ کارت شناسایی و مواردی از این قبیل برخوردار هستند. چاپ کارت ویزیت پی وی سی در انواع هوشمند و ساده با ضخامت‌های ۷۵۰ میکرون، ۵۰۰ میکرون و نیز ۳۰۰ میکرون صورت می‌گیرد و چاپ این کارت‌ها تنها توسط پرینتر کارت‌ها انجام می‌شود.

کارت ویزیت

بررسی انواع دستگاه چاپ کارت ویزیت

هنگام چاپ کارت ویزیت در انواع مختلف با جنس‌های متفاوتی نظیر سلفون براق، مات و غیره از دستگاه‌های چاپ گوناگونی استفاده می‌شود. آشنایی با دستگاه چاپ کارت ویزیت سبب می‌شود که با توجه به سفارش خود گزینه‌ای مناسب را انتخاب کنید، زیرا هر دستگاه چاپی نمی‌تواند این نوع کارت‌ها را چاپ و طراحی کنند. دستگاه‌های کاربردی فراوانی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به چاپ کارت ویزیت برند خود بپردازید از جمله این دستگاه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دستگاه چاپ جوهر افشان
  • دستگاه چاپ دیجیتال
  • دستگاه چاپ افست
  • دستگاه چاپ صفحه ای
  • دستگاه چاپ برجسته سازی
  • دستگاه چاپ فلکسوگرافی
  • دستگاه چاپ حرارتی
  • دستگاه چاپ لیزری
  • دستگاه چاپ سه بعدی
  • دستگاه چاپ الکترواستاتیک

هر یک از این دستگاه‌ها می‌توانند جهت چاپ انواع کارت ویزیت و اقلام تبلیغاتی دیگر کاربرد‌های متفاوتی را داشته باشند. در صورتی که قصد سفارش چاپ کارت ویزیت خود را داشته باشید با توجه به تیراژ و بودجه‌ای که در نظر دارید یکی از این دستگاه‌ها را که برای کاررشما مناسب است، انتخاب می‌شود.

چاپ کارت ویزیت توسط دستگاه چاپ جوهر افشان:

چاپ کارت ویزیت توسط پرینتر‌های جوهر افشان تنها برای رفع نیاز‌های محدود کاربرد دارد و این روش چاپ برای چاپ کارت‌های ویزیت در زمینه کسب‌وکار‌ها پیشنهاد نمی‌شود. این پرینتر‌ها در اصل همان پرینتر‌های خانگی هستند که با استفاده از آن‌ها تنها می‌توان کارت‌های ویزیت یا تصاویر دیگر را در ابعاد و اندازه کاربری شخصی چاپ نمود و به هیچ عنوان نمی‌توان این پرینتر‌ها را به عنوان دستگاه چاپ کارت ویزیت با تیراژ بالا در نظر گرفت. زیرا این دستگاه‌ها توجیه اقتصادی ندارند. دستگاه‌های چاپ جوهر افشان در انواع مختلفی موجود هستند که برخی از انواع آن‌ها برای چاپ کارت ویزیت مناسب هستند. این دستگاه‌ها بسیار پرکاربرد بوده و نسبت به سایر چاپگر‌ها از کیفیت بالایی برخوردارند. از جمله مزیت‌های استفاده از پرینتر جوهر افشان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت بالا در چاپ
  • قیمت مقرون به صرفه
  • اشغال کردن فضایی بسیار کم
  • برخورداری از هزینه‌های پشتیبانی و تجهیزات بسیار پایین

توجه داشته باشید که این دستگاه برای چاپ کارت ویزیت با تیراژ پایین مورد استفاده قرار می‌گیرد و جهت چاپ کارت ویزیت در تیراژ‌های بالا باید از پرینتر‌های دیگر استفاده کنید.

چاپ کارت ویزیت توسط دستگاه چاپ دیجیتال:

دستگاه چاپ کارت ویزیت دیجیتال بسیار پرکاربرد بوده و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است. با استفاده از این دستگاه پرکاربرد می‌توان به آسانی در کمترین زمان ممکن تعداد کمی کارت ویزیت را چاپ و تهیه کرد. دستگاه‌های چاپ دیجیتال از لحاظ کیفیت برای چاپ کارت ویزیت قابل قبول هستند. همانطور که اشاره کردیم استفاده از این دستگاه هزینه پایینی را برای شما خواهد داشت، اما دستگاه‌های  چاپ دیگری نیز موجود‌ند که در بهترین کیفیت و با تیراژ بالا می‌توانند محصولات چاپی مناسبی را ارائه بدهند؛ اما برای آن‌ها باید هزینه بیشتری رو صرف کنید.

چاپ کارت ویزیت توسط دستگاه چاپ افست:

 دستگاه چاپ کارت ویزیت افست نیز از دیگر دستگاه‌های پرکاربرد چاپ به حساب می‌آید که یکی از مزایای مهم این آن این است که محصولات چاپی را در تیراژ بالا و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به چاپ می‌رساند. اگر قصد دارید کارت‌های ویزیت برند خود را با کیفیت و تیراژ بالا چاپ کنید، مسلماً این دستگاه بهترین گزینه و روش است. شما عزیزان می‌توانید انواع مختلف کارت‌های ویزیت را در تنوع رنگ و شکل و در جنس‌های مختلف با استفاده از این دستگاه، چاپ کنید. از جمله اصلی‌ترین مزایای دستگاه چاپ افست می‌توان به کیفیت بالا چاپ در کمترین زمان سرعت در چاپ با تیراژ بالا، قیمت مناسب و غیره اشاره کرد. این روش چاپ نسبت به دستگاه‌های چاپ جوهر افشان و دیجیتال برای کارت‌هایی با تیراژ بالا مناسب است و همچنین قیمت مقرون به صرفه‌ای دارد. اما اگر کارت‌های ویزیت را با استفاده از این دستگاه در تعداد کم به چاپ برسانید از لحاظ اقتصادی برای شما مشتریان گرامی مقرون به صرفه نخواهد بود.

قیمت چاپ کارت ویزیت

محاسبه ی قیمت چاپ کارت ویزیت به عوامل متعددی بستگی دارد. اما به طور کلی قیمت چاپ کارت ویزیت نسبت از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است. از جمله موارد مهم در تعیین قیمت چاپ کارت ویزیت می‌توان به شیوه چاپ، دستگاه چاپی، کیفیت محصول چاپی، تعداد تیراژ‌های چاپ، مدت زمان چاپ کارت ویزیت و غیره اشاره کرد.

سفارش کارت ویزیت از همچاپ

در سفارش کارت ویزیت یافتن یک مجموعه وب سایت معتبر بسیار مهم از تو به شما عزیزان توصیه می‌کنیم هنگام سفارش این محصول حتماً در ابتدا به دنبال یک مجموعه معتبر باشید و با توجه به نیاز خود طرح و تعدادی معین رو جهت چاپ کارت ویزیت مشخص کنید. کارت‌های ویزیت در جنس و متریال‌های مختلفی قابل سفارش هستند. برخی از کارت‌های ویزیت را می‌توان برای چاپ به صورت تکی سفارش داد. برای مشاوره و سفارش تعدادی معین برای چاپ کارت ویزیت در زمانی مشخص می‌توانید به وب سایت معتبر «همچاپ» مراجعه کنید.

منبع:  مرکز چاپ دیجیتال همچاپ

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا