تکنولوژی

گوشی Xperia 5 V سونی با دوربین ۵۲ مگاپیکسلی رونمایی شد

سونی روز گذشته از جدیدترین گوشی هوشمند خود به نام اکسپریا 5 وی (Xperia 5 V) با قابلیت‌های جدید و دوربین پیشرفته رونمایی کرد. 

محصولی که طبق گفته سونی و به لطف نمایشگر HDR و اسپیکرهای ارتقایافته ‌می‌تواند تجربه‌ای خارق‌العاده از گوشی دادن به موسیقی و تماشای ویدیو را برای کاربران به ارمغان آورد.

یکی از نقاط قوت این گوشی، دوربین حرفه‌ای آن است به طوری که مهندسان سونی، سنسور 52 مگاپیگسلی Exmor T را در این دستگاه تعبیه کرده‌اند که از سرعت عملکرد بالا و همچنین امکان ثبت عکس‌هایی باکیفیت در محیط‌هایی با نور کم بهره ‌می‌برد. 

سونی همچنین قابلیت Boke Mode مجهز به هوش مصنوعی این دوربین را نیز ارتقا داده تا گوشی بتواند عکس‌هایی بسیار نزدیک و شبیه به آنچه توسط دوربین‌هایی با لنزهای قابل تعویض گرفته ‌می‌شود، ثبت کند. 

سنسور دوم دستگاه نیز از رزولوشن 12 مگاپسلی با قابلیت فوکوس دوگانه بهره ‌می‌برد و از نوع اولتراواید است. طرفداران عکس‌های سلفی نیز ‌می‌توانند به کمک سنسور 12 مگاپیگسلی این گوشی، عکس‌های باکیفیتی را ثبت کنند. 

سونی اعلام کرد دارندگان این گوشی ‌می‌توانند ویدیوهای 4K با حداکثر نرخ 120 فریم بر ثانیه را به صورت HDR ضبط کنند. دوربین این گوشی همچنین از قابلیت لرزشگیر اپتیکال و لرزشگیر الکترونیکی 5 محوره بهره ‌می‌برد. 

از دیگر مشخصات اکسپریا 5 وی ‌می‌توان به نمایشگر 6.1 اینچی OLED HD اشاره کرد و به گفته سونی، قابلیت موتور کیفیت تصویر TV Bravia X1 نیز به همراه سیستم اسپیکر جلویی در این گوشی گنجانده شده است. 

باتری 5000 میلی‌آمپری این گوشی ‌می‌توان به لطف قابلیت ذخیره انرژی تا 24 ساعت با یک بار شارژ، دستگاه را روشن نگه دارد. بار پردازشی گوشی روی دوش پردازنده اسنپدراگون 8 نوسل دوم است و در دو نسخه مجهز به رم 8 یا 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی به دست مشتریان خواهد رسید.

در خصوص قیمت نیز باید گفت که اکسپریا 5 وی چندان هم ارزان نیست و طبق گفته سونی، این محصول در اواخر ماه سپتامبر و با قیمت تقریبا 999 یورو روانه بازار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا