اپلموبایل

در رویداد سپتامبر اپل از چه محصولاتی رونمایی می‌شود؟

چیزی به برگزاری مراسم معرفی جدیدترین محصولات شرکت اپل باقی نمانده است. رویدادی که قرار است در تاریخ ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) برگزار شود و علاقه‌مندان بی‌صبرانه در انتظار این روز و محصولات آن هستند.  

دعوتنامه این رویداد نیز که اپل از آن با عنوان Wonderlust یاد می‌کند، برای اصحاب رسانه ارسال شده و حسب انتظار، اپل پارک میزبان این مراسم خواهد بود.  

در دعوتنامه این رویداد، لوگول اپل با رنگ‌های مشکی، آبی و خاکستری مشاهده می‌شود که احتمالا نشانی از رنگ‌های جدید محصولات این شرکت از جمله آیفون ۱۵ پرو خواهد بود. بنابر اعلام این شرکت، علاقه‌مندان می‌توانند از طریق کانال یوتیوب و همچنین وب‌سایت اپل، این مراسم را به صورت زنده مشاهده کنند. در ادامه قصد داریم تا نگاهی بیندازیم به محصولات مورد انتظار در این رویداد.

آیفون ۱۵

بی‌تردید آیفون ۱۵، مهم‌ترین محصول این رویداد خواهد بود. محصولی که یکی از بزرگ‌ترین تغییرات آن، مجهز بودن به درگاه USB-C خواهد بود.  

این یعنی، اپل برای اولین بار جای درگاه لایتنینگ را به USB-C خواهد داد. تصمیمی‌که در پی فشارهای اتحادیه اروپا و به منظور کسب مجوز فروش این محصول در بازار این کشورها، اتخاذ شده است.  

طبق گفته مینگ چی کو، تحلیلگر ارشد محصولات اپل، تمامی‌چهار مدل آیفون ۱۵ امسال مجهز به درگاه USB-C عرضه خواهند شد اما مدل‌های پرو و پرو مکس، به نرخ سرعت انتقال داده بالاتری مجهز خواهند بود.  

همچنین برای مدل‌های پرو و پرو مکس، حداقل فناوری USB ۳.۲ یا تاندربولت پیش‌بینی شده و برای مدل‌های معمولی نیز USB ۲.۰ ذکر شده است. در خبرها نیز آمده که هر چهار آیفون ۱۵ امسال، با فناوری شارژ سریع ۳۵ واتی عرضه خواهند شد.

راس یانگ، از دیگر افشاگران دنیای فناوری اخیر مدعی شد که تمامی‌مدل‌های آیفون ۱۵ مجهز به جزیره پویا یا همان داینامیک آیلند عرضه خواهند شد. این در حالی است که در مدل‌های آیفون ۱۴، این بریدگی قرصی‌شکل تنها در نسخه‌های آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس وجود داشت.  

از دیگر مشخصات مورد انتظار برای خانواده آیفون ۱۵ امسال می‌توان به فریم تیتانیومی، حاشیه‌های باریک‌تر و البته قیمت بالاتر اشاره کرد. برخی منابع خبری نیز مدعی شدند که مدل‌های پرو آیفون امسال، با دکمه اکشن شبیه به آنچه در اپل واچ اولترا بکار رفته، عرضه خواهند شد.  

گفته می‌شود که این دکمه، جای دکمه بی‌صدا کردن را خواهد گرفت و همچنین کاربر می‌تواند با تعیین میانبرهایی، از آن برای دسترسی به برخی اپلیکیشن‌ها و قابلیت‌ها استفاده کند.  

از سویی دیگر، شنیده‌ها از تصمیم اپل برای جایگزین کردن دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا و پاور با یک دکمه حالت جامد خبر می‌دهند که البته هنوز صحت این ادعا مورد تایید قرار نگرفته است.

اخیرا مارک گورمن، خبرنگار فناوری بلومبرگ مدعی شد که امسال شاهد تغییر نام در آیفون‌های جدید خواهیم بود به طوری که از واژه اولترا برای نامگذاری این گوشی استفاده خواهد شد. گفته می‌شود که مدل اولترا با قابلیت زوم اپتیکال ۶ برابری عرضه خواهد شد.  

در خصوص رنگ‌بندی این گوشی نیز باید گفت که امسال شاهد تغییراتی در این زمینه خواهیم بود. طبق آخرین شنیده‌ها، اپل امسال از رنگ خاکستری تایتان و همچنین آبی تیره در آیفون ۱۵ استفاده خواهد کرد. گفته می‌شود که مدل استاندارد این گوشی، با رنگ‌های مشکی، سبز، آبی، زرد و صورتی عرضه خواهد شد.

اپل واچ سری 9

علاوه بر آیفون ۱۵، رویداد شهریور ماه اپل احتمالا شاهد یک عضو جدید از خانواده ساعت‌های هوشمند این شرکت نیز خواهد بود. محصولی که اپل واچ سری ۹ نام دارد و طبق آخرین شنیده‌ها، مجهز به پردازنده جدید S۹ عرضه خواهد شد.

با این حال، تغییرات زیادی برای این ساعت هوشمند پیش‌بینی نشده و برخی منابع خبری از بکارگیری کیس تیتانیومی‌تیره‌تر در این محصول خبر داده‌اند. طبق گزارش بلومگبر، پردازنده S۹ مبتنی بر تراشه A۱۵ طراحی شده که برای اولین بار در آیفون ۱۳ استفاده شد.  

با استفاده از این پردازنده، می‌توان انتظار داشت که اپل واچ جدید با توان پردازشی بالاتر، سرعت بیشتر و طول عمر باتری بالاتر نسبت به مدل فعلی عرضه خواهد شد که از پردازنده S۸ بهره می‌برد.

گفته می‌شود که اپل واچ سری ۹ در رنگ صورتی و بندی با خاصیت مغناطیسی نیز عرضه خواهد شد. احتمالا رونمایی از نسخه SE این ساعت در رویداد پیش‌‎ رو بسیار ضعیف است چراکه اپل معمولا هر دو سال یکبار این خانواده را به‌روزرسانی می‌کند و محصول قبلی این شرکت در سال گذشته معرفی شد.  

ایرپاد 

گزارش بلومبرگ حاکی از آن است که در مراسم ۲۱ شهریور، شاهد معرفی یک نسخه ارتقایافته از ایرپادز با درگاه  USB-C خواهیم بود.  

این گزارش با افشاگری سال گذشته مینگ چی کو، تحلیلگر حوزه فناوری که مدعی شده بود اپل در سال ۲۰۲۳ از ایرپادزی مجهز به پورت USB-C رونمایی خواهد کرد، همخوانی دارد. البته هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص این محصول در دست نیست و مشخص نیست که آیا این به‌روزرسانی شامل کیس این محصول نیز خواهد بود یا خیر.  

مینگ چی کو در در ماه ژانویه امسال پیش‌بینی کرد که که نسل چهارم ایرپادز در نیمه دوم ۲۰۲۴ و یا نیمه نخست ۲۰۲۵ به دست مشتریان خواهد رسید. برخی منابع خبری نیز مدعی شدند اپل احتمالا از یک نسخه ارزان و ۹۹ دلاری ایرپادز نیز رونمایی خواهد کرد. هرچند رونمایی از نسل دوم ایرپادز مکس نیز دور از انتظار نیست.  

حال اگر اپل تصمیم به معرفی نسل چهارم ایرپادز در سال جاری بگیرد، به احتمال زیاد از تراشه H۲ در این محصول استفاده خواهد کرد که می‌تواند ارتقای عملکرد و افزایش طول عمر باتری را به دنبال داشته باشد.  

سایر محصولات

جدای از محصولات سخت‌افزاری، در این رویداد اطلاعاتی از زمان عرضه آی او اس ۱۷، واچ او اس ۱۷، آیپد او اس ۱۷ و مک او اس سونوما نیز ارائه خواهد شد. البته اپل در فصل پاییز، عرضه مدل‌های جدید آی مک، مک بوک ایر ۱۳ اینچی و مک بوک پرو ۱۳ اینچی با تراشه M۳ و همچنین نسل هفتم آیپد مینی را در دستور کار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا