استارتاپایران

بیانیه انجمن تجارت الکترونیک به خبر مصادره استارتاپ‌ها

آی‌تی‌ایران-  انجمن تجارت الکترونیک تهران با انتشار بیانیه‌ای مخالفت خود را با اظهارنظرهای تند برخی در مورد تصاحب مالکیت استارتاپ‌ها اعلام کرد. انجمن تجارت الکترونیک تهران در این بیانیه تاکید کرده که چنین اظهاراتی عاملی برای بی‌اعتمادی و ناامیدی بسیاری از کارآفرینان کشور است. هفته گذشته حسین شریعتمداری، مدیرمسوول روزنامه کیهان، اعلام کرده بود به‌دست گرفتن مالکیت استارت‌آپ‌های کشور در دستور پیگیری است.

انجمن تجارت الکترونیک در بیانیه خود با اشاره به این اظهار نظر مدیر مسئول کیهان و همچنین گفته‌های چند هفته پیش معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری که گفته بود کسب‌وکارهای دیجیتال ناهنجاری‌های فرهنگی دارند، اعلام کرده که گذشته از تضاد بارز این نظرها با مفهوم مالکیت خصوصی که صراحتا در اصول 46 و 47 قانون اساسی به آن اشاره شده است، این گفته‌ها بی‌اعتمادی و ناامیدی طیف وسیعی از کارآفرینان را نیز به‌همراه داشته است.

در این بیانیه انجمن هم‌گام با سایر فعالان اقتصادی کشور، اعتراض خود را به این نوع اظهارات فراقانونی و غیراخلاقی اعلام کرده و توضیح داده است که طرح اتهام‌های بی‌اساس و خدشه‌دار کردن هویت کسب‌وکارها توسط برخی رسانه‌ها، حاصلی جز افزایش شکاف اجتماعی، کاهش فعالیت‌های مولد اقتصادی و خروج بیشتر سرمایه‌های مادی و انسانی از کشور ندارد.

در این بیانیه تاکید شده که با وجود این اظهارات ناامیدکننده، کارآفرینان و فعالان اقتصاد دیجیتال ایران هم‌چون گذشته در مسیر توسعه در حرکت‌اند و باوجود این ناملایمت‌ها، از کار و ارزش‌آفرینی دست نمی‌کشند. با این حال نگارندگان این بیانیه انجمن باور دارند که نمی‌توان و نباید منکر پیامدهای چنین اظهارنظرهایی شد و به‌سادگی از کنارشان گذشت.

انجمن در پایان از نهادهای متولی حوزه تجارت الکترونیک و فضای مجازی کشور خواسته بر مبنای قانون، نسبت به حمایت از فعالان اقتصاد دیجیتال کشور برخاسته و در برابر اظهارنظرهای غیرکارشناسی، غیرواقعی و خلاف قانون اقدام کنند.

این بیانیه در حالی منتشر می‌شود که روز گذشته (بیست‌وهشتم مرداد) وزیر ارتباطات هم در واکنش به این اظهارات مدیر مسئول روزنامه کیهان، اعلام کرده بود که اینها نظر شخصی یک نفر است که بیان شده و موضع دولت نیست. عیسی زارع‌پور تاکید کرد بود که دولت تمام قد پشت پلتفرم‌های داخلی ایستاده، البته آنها هم باید قانون را رعایت کنند.

همچنین امروز (بیست‌ونهم مرداد) حسین سلاح‌ورزی، رئیس اتاق ایران، در سومین نشست هیات نمایندگان دوره دهم این اتاق هشدار داده است که تهدید به مصادره اموال و دولتی کردن سرمایه‌های فعالان اقتصادی به‌هیچ‌وجه به نفع کشور نیست.

 

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا