هوش مصنوعی

هوش مصنوعی چگونه به افراد برای کسب درآمد کمک می‌کند؟

اگرچه از ماه نوامبر و با معرفی ChatGPT، بسیاری از کارمندان و کارگران، آینده شغلی خود را در معرفش خطر می‌بینند اما در این میان، بسیاری از افراد، از ChatGPT و یا ابزارهای هوش مصنوعی مشابه برای افزایش بهره‌وری و تسهیل کارهای خود استفاده می‌کنند.

این فناوری نوظهور روز به روز در حال توسعه و تکامل است و اکنون افراد بجای اتخاذ رویکردی منفعلانه، به شناسایی و کشف راهکارهایی برای بهره بردن از این فناوری به منظور کسب درآمدهای بیشتر هستند.

لورا اندرسون، یکی از اینفلوئنسرهای تیک‌تاک می‌گوید که از ChatGPT می‌توان برای درآمدزایی استفاده کرد و به گفته وی، هوش مصنوعی اکنون در دوران طلایی خود است و می‌تواند بهترین فرصت برای این موضوع باشد.

با ک‌می‌سرچ در فضای وی نیز می‌توان به یافته‌های جالبی دست؛ برای مثال، اگر عبارت «چگنه می‌توان با کمک ChatGPT درآمد کسب کرد» را سرچ کنید، ده‌ها ویدیو با عناوینی مرتبط به نمایش درمی‌آید و یا در تیک‌تاک، هشتگ MekeMoneywithChatGPT بیش از ۳ میلیون بازدید داشته است.

بنابراین، می‌توان از این فناوری جدید به عنوان ابزاری برای کسب درآمد بهره برد که در ادامه به روش برای دستیابی به این درآمد، اشاره خواهیم کرد.

هوش مصنوعی و تهیه محتوای بازاریابی و فروش

کارمندان از چت‌بات‌های هوش مصنوعی برای خودکارسازی امور وقت‌گیر و تکراری خود استفاده می‌کنند که به نوبه خود، پول بیشتری را نیز به دست می‌آورند.

ژاکلین دی استفانو-تانگورا، موسس یک شرکت مشاوره‌ای می‌گوید که پس از استفاده از ChatGPT برای تولید مطالب و پست‌های مرتبط با بازاریابی به مدت سه ماه، توانست قرادادهای جدیدی به ارزش ۱۲۸ هزار دلار را به دست آورد.

برخی تحلیلگران معتقدند که صنایع مختلفی در جهان می‌توانند از پتانسیل هوش منصوعی برای کسب درآمد استفاده کنند. رندی بارو، یک فعال حوزه املاک می‌گوید وقتی از ChatGPT برای نوشتن پیش‌نویس‌های اولیه مربوط به اطلاعات امکلاک و مستغلات لوکس استفاده می‌کند، می‌تواند ملک‌ها را ۱۰ درصد بیشتر از قیمت فهرست‌شده به فروش برساند.

ایهور اساستفوراک، که هیچ تجربه کدنویسی را در کارنامه نداشت، اعلام کرد که از ChatGPT برای نوشتن کد برای یک افزونه ویژه مرورگر گوگل کروم استفاده کرد. طولی نکشید که طی چند هفته، توانست این افزونه را به هزاران نفر بفروشد.

هوش مصنوعی و خلق منابع جدید درآمدی

این روزها بسیاری از افراد برای آموزش نحوه استفاده از ChatGPT، ده‌ها هزار دلار دریافت می‌کنند. پگی دین که در زمینه آموزش استفاده از این ابزار فعالیت دارد، می‌گوید که از ماه آوریل، حدود ۱۰ هزار دلار از طریق برنامه آموزشی Skillshare دریافت کرده است.

لنس جونک، از دیگر افرادی که چگونگی کار با ChatGPT را آموزش می‌دهد، گفت که در کمتر از چهار ماه بیش از ۵۲ دلار را از این طریق بدست آورد. وی در ماه اوریل، شغل تمام وقت خود در یک شرکت را رها کرد تا بتواند به طور کامل، وقت خود را صرف کسب‌وکار جدید خود کند.

همچنین برخی از افراد، از این ابزارهای هوش مصنوعی برای ساختن گزارش، نوشتن کتال، دوبله ویدیوها به زبان‌های مختلف و نوشتن مقاله استفاده و از این طریق، درآمدزایی می‌کنند. با این روش‌ها، فریلنسرها توانستند ده‌ها هزار دلار به دست آورند.

هوش مصنوعی و ایجاد مشاغل تمام وقت جدید

ظهور هوش مصنوعی، شرکت‌ها را به سمت ایجاد مشاغل و حرفه‌هایی مرتبط با هوش مصنوعی سوق داده است.

در حال حاضر، بسیاری از شرکت‌ها، یک مدیر ارشد هوش مصنوعی را به کادر خود اضافه کرده‌اند. به گزارش وب‌سایت WorkLife، وظیفه این نفش، بسته به نوع فعالیت شرکت متفاوت خواهد بود به طوری که می‌تواند راهنمایی‌هایی را به منظور توسعه ابزارهای هوش مصنوعی داخلی ارائه دهد و یا حوزه‌هایی را که می‌تواند در آن از این فناوری بهره برد، شناسایی کند.

از طرفی دیگر، شغل Promp Engineering نیز بسیار محبوب شده و بسیاری از شرکت‌ها، افرادی با این تخصص را استخدام می‌کنند. این افراد، مسئول آموزش به مدل‌های هوش زبانی بزرگ که در ورای ربات‌های هوش مصنوعی کار می‌کنند، هستند.

بنابر گزارش‌ها، افرادی با این تخصص می‌توانند به طور میانگین و در سال، تا ۳۷۵ هزار دلار درآمد داتشه باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا