فضا

سفر تفریحی شرکت Virgin Galactic به فضا هفته آینده انجام می‌شود

Virgin Galactic قرار است از این به بعد هر ماه یک پرواز فضایی به جو زمین انجام دهد.

سفر تفریحی-تبلیغاتی به لبه فضا، قدم بزرگ انسان در عصر تکنولوژی خواهد بود.

سفر توریستی به فضا، هدف بسیاری از شرکت‌های فعال در این حوزه است و شرکت‌های مختلف در دنیا برای اعزام اولین مسافر به فضا باهم رقابت تنگاتنگی دارند.

شرکت Virgin Galactic اعلام کرده قصد دارد هر ماه، یک پرواز تبلیغاتی- تفریحی به انتهای جو زمین انجام دهد. اگر ادعای این شرکت عملی گردد، به این معنی است که عملا وارد عصر جدیدی از زندگی انسان -یعنی اکتشاف فضا توسط خود انسان-خواهیم شد.

در پرواز برنامه ریزی شده شرکت Galactic، یک مادر و دختر به نام های Keisha Schahaff و  Anastatia Mayersحضور دارند که بلیط این پرواز را در قرعه کشی برنده شده‌اند. همچنین یک ورزشکار سابق به نام جان گودوین نیز توانسته در این پرواز یک صندلی از طریق قرعه کشی برنده شود.

شرکت  Virgin Galactic یک شرکت تجاری-فضایی است که در سال 2004 پایه گذاری شد. ریچارد برنسان، موسس این شرکت در ماه ژوئن امسال اولین پرواز فضایی خود را انجام داد. در این پرواز سه نفر، از شرکت ایتالین ایر فورس و شورای تحقیقات ملی حضور داشتند.

سفر تفریحی به فضا برای یک شرکت مدرن امروزی هدف بسیار بزرگ و درآمدزایی محسوب می‌شود. شرکت ورجین در گزارش مربوط به سه ماهه دوم سال، افزایش درآمد چشمگیر خود را اعلام کرد. این شرکت از درآمد 0.4 میلیون در سال 2022، امسال 2 میلیون دلار درآمد داشته و اعلام کرده که در آینده از طریق انجام پروازهای تجاری-تفریحی و همچنین دریافت هزینه اشتراک بابت آموزش فضانوردی تفریحی، درآمزایی خود را ادامه دهد.

هزینه یک بلیط پرواز با راکت ورجین، 450 هزار دلار اعلام شده اما برخی از علاقه‌مندان خوش شانس مانند گودوین نیز توانسته‌اند، تقریبا یک دهه پیش، این بلیط را در بخت آزمایی با صرف مبلغ 250 هزار دلار خریداری کنند.

اعلام مبلغ هنگفت 450 هزار دلاری برای این پرواز، علاقه مندان به فضا را نا امید نکرده است. شرکت ورجین در گزارش مالی سال 2022 خود اعلام کرد که تا اواخر سال میلادی قبلی، تقریبا 800 بلیط برای پرواز تجاری به فضا رزرو شده است. این بدین معنی است که درآمد این شرکت ‌از طریق فروش این بلیط‌ها، در آینده به 207 میلیون دلار خواهد رسید.

ورجین گلکتیک تنها شرکتی نیست که در این زمینه فعالیت دارد. در ماه جولای سال 2021، شرکت Blue Origin که موسس آن جف بزوس است، موفق شد همراه با 3 نفر دیگر، سفری 62 مایلی به جو زمین انجام دهد. این سفر، اولین پرواز تبلیغاتی به فضا است که شامل مسافر انسان بود. جف بزوس، رئیس شرکت آمازون، شرکت بلو اوریجین را  در سال 2000 پایه گذاری کرد. این شرکت، با استفاده از راکتی به نام  New Shepard، از آن سال تا به کنون 6 پرواز فضایی-مسافری انجام داده است.

شرکت راکت سازی اسپیس ایکس نیز از دیگر فعالان این حوزه است که در سال 2002 توسط ایلان ماسک پایه گذاری شد و از آن زمان تا به امروز فعالیت‌های زیادی در صنعت پرواز تجاری-تفریحی به فضا انجام داده است.

در ماه سپتامبر  2021، راکت Falcon 9  متعلق به شرکت اسپیس ایکس موفق شد 4 فرد معمولی را بدون حضور فضانورد حرفه‌ای داخل فضاپیما، به نزدیک مدار زمین اعزام کند. این اولین سفر فضایی بود که تمام سرنشینان فضا پیما افراد غیر آموزش دیده و معمولی بودند و خرج این سفر تماما توسط یک میلیاردر به نام Jared Issacman پرداخت شد.

از آنجاییکه درصد کمی از مردم دنیا در حال حاضر قادر هستند چنین هزینه گزافی برای این سفر منحصر به فرد بپردازند، اما تا زمانیکه این سفر مقرون به صرفه‌تر شود، می‌توانیم تصاویری از این فضاپیما و مسافرانش ببینیم.

تیک آف و لندینگ( فرود) این فضا پیما 72 دقیقه زمان می برد.
تا پیش از این، هدف پروازهای فضایی شرکت ورجین، تحقیق به روی تاثیر هایپرگرانش و میکرو گرانش به روی بدن انسان بود.
WALTER VILLADEI ، کلنل شرکت ایتالین ایر فورس در اولین پرواز انسان به جو زمین توسط شرکت ویرجین بود.
شرکت ویرجین قصد دارد پرواز فضایی دیگری در دهم آگوست به مدار زمین اعزام کند.
بلیط های این پرواز رقم هنگفت 450 هزار دلاری دارد. کابین فضا پیما نیز گنجایش 4 نفر را دارد که یکی از آنها فضانورد راهنماست.
فضاپیمای نیو شپرد شرکت بلو اوریجین، در جدیدترین سفر خود به مدار زمین در آگوست 2022، 6 مسافر به همراه داشت.
طی سفر 11 دقیقه ای بلو اوریجین، مسافران گرانش صفر را تجربه می کنند که همان احساس بی وزنی است.
MARIO FERREIRA یک بیزنس من و کارآفرین، اولین فرد اهل پرتغال است که برای اولین بار به فضا سفر کرده است. سارا صبری، مهندس و مدیر عامل شرکت Deep Space نیز اولین فرد مصری است که این سفر را انجام داده است.
از مسافران دیگر بلو اوریجین، ویلیام ساتنر، بازیگر فیلم جنگ ستارگان و برادر جف بزوس، مارک بزوس بودند.
بلو اوریجین در مورد قیمت بلیط های سفر فضایی، بسیار محافظه کارانه پیش رفته است، اما بر گزارشات درز یافته، این بلیط حدودا 28 میلیون دلار بوده است.

منبع: businessinsider

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا