هوش مصنوعی

هوش مصنوعی ChatGPT با دریافت یک به‌روزرسانی باهوش‌تر شد

تلاش‌های OpenAI برای بهبود عملکرد و ارتقای ربات چت هوش مصنوعی این شرکت موسوم به چت‌جی‌پی‌تی (ChatGPT) همچنان ادامه دارد و این شرکت به‌تازگی آپدیتی را برای تجربه یک مکالمه روان‌تر و راحت‌تر با این ربات عرضه کرد.

به گفته OpenAI، این آپدیت جدید به کاربرپسند یا همان یوزرفرندلی شدن بیشتر این ربات چت، کمک می‌کند به طوری که پس از باز کردن پنجره چت‌جی‌پی‌تی، یک صفحه به همراه اعلان‌های پیشنهادی به منظور برانگیختن ایده‌هایی برای شروع مکالمه با این ابزار ارائه می‌شود.

همچنین جریان رفت و برگشتی پرسش و پاسخ میان کاربر و ربات شکل طبیعی‌تری به خود خواهد گرفت و به نوعی، تقلیدی از مکالمه میان دو انسان خواهد بود. از طرفی دیگر، برخی تدابیر حفاظتی نیز برای جلوگیری از ارائه پاسخ‌های عجیب در نظر گرفته شده و کاربر می‌تواند زمان بیشتری را به گفت‌وگوهای حاوی اطلاعات مفید با این ربات اختصاص دهد.

همچنین OpenAI برای کاربران نسخه اشتراکی یا همان پلاس چت‌جی‌پی‌تی که استفاده از آن، مستلزم پرداخت هزینه ماهانه 20 دلاری است، نوید یکپارچگی کامل این ابزار با نسخه GPT-4 را داده است. تا پیش از این، پس از خروج، مکالمات به صورت پیش‌فرض به نسخه GPT-3.5 ارسال می‌شدند که اکنون به نسخه جدید و پیشرفته‌تر ارسال می‌شوند.

در حال حاضر، ابزارهای هوش مصنوعی گوگل بارد و انتروپیک Claude AI، همانند GPT-3.5 رایگان هستند. اما OpenAI در نسخه جدید یعنی GPT-4 تغییراتی را اعمال کرده که می‌تواند تجربه نسبتا متفاوت‌تری را برای کاربران نسخه پولی این ابزار رقم بزند. به گفته این شرکت، این آپدیت‌ها برای کاربران نسخه اشتراکی قابل لمس خواهد بود.

همچنین با این آپدیت، امکان آپلود چند فایل نیز فراهم شده و این یعنی، چت‌جی‌پی‌تی می‌تواند پاسخ‌های خود را از ترکیبی از چند منبع استخراج و ارائه کند. به لطف قابلیت بتای Code Interpreter، برنامه‌نویسان می‌توانند از قابلیت‌های این ربات چت برای تجزیه و تحلیل پایگاه‌های کد پیچیده استفاده کنند.

عرضه این آپدیت نشان می‌دهد که قابلیت‌های چت‌جی‌پی‌تی به سرعت در حال توسعه و گسترش است و رقابت با بارد و Cloude AI وارد مرحله جدیدی شده است. البته شرکت متا نیز اخیرا مدل زبانی بزرگ خود را به نام LlaMA-2 معرفی کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا