شبکه‌های اجتماعی

اینستاگرام محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی را برچسب‌گذاری می‌کند

به نظر می‌رسد که متا این روزها در حال کار روی چند قابلیت جدید هوش مصنوعی برای اینستاگرام است که یکی از آنها، برچسب‌گذاری روی تصاویر تولیدشده با ابزارهای هوش مصنوعی متا است.

اگرچه این شرکت توسعه مدل هوش مصنوعی اختصاصی خود موسوم به Llama 2 را در دستور کار دارد و طبق گزارش‌ها، چیزی تا عرضه آن باقی نمانده؛ اما این مانع از آن نمی‌شود که متا اضافه کردن قابلیت‌های جدیدی مبتنی بر این فناوری به پلتفرم‌های خود را به تعویق بیندازد. 

قابلیت جدید توسط یکی از فعالان حوزه فناوری به نام الساندرو پالوتزی در فضای وب به اشتراک گذاشته شد که بر اساس آن، تصاویر مذکور با برچسب Generated by Meta AI به نمایش درمی‌آیند. 

این اسکرین‌شات‌ها در حالی منتشر شد که پالوتزی پیشتر نیز جزییاتی را در خصوص نحوه استفاده اینستاگرام از ابزارهای هوش مصنوعی برای برچسب‌گذاری روی محتواها در این شبکه اجتماعی منتشر کرده بود.

این قابلیت برای تشخیص راحت‌تر تصاویر واقعی از تصاویر تولیدشده با هوش مصنوعی به این پلتفرم اضافه خواهد شد. اگرچه سخنگوی متا از اظهارنظر در این خصوص خودداری کرده اما اضافه شدن این قابلیت نشان می‌دهد که این شرکت به مانند رقبای خود همانند گوگل، قصد دارد به کاربران کمک کند تا تشخیص دهند چه زمانی از هوش مصنوعی برای خلق محتوا در این پلتفرم استفاده شده است. 

از طرفی دیگر، با گسترش استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی، محققان و سیاست‌گذاران نگرانی‌هایی را درباره چگونگی استفاده از این فناوری و نقش آن در گسترش اخبار و اطلاعات جعلی مطرح کرده‌اند. در اوایل ماه جاری میلادی، هفت شرکت فعال در حوزه هوش مصنوعی از جمله متا، متعهد شدند تا مجموعه‌ای از اقدامات ایمنی هوش مصنوعی همچون استفاده از واترمارک و برچسب را برای محتواهای تولیدشده با این فناوری در دستور کار قرار دهند.

در حالی که هنوز متا جزییات مربوط به برنامه‌های خود در حوزه هوش مصنوعی اعلام نکرده اما زاکربرگ، مدیرعامل این شرکت، اخیرا عنوان کرد که متا با استفاده از مدل lLama در حال ساخت قابلیت‌ها و محصولات جدیدی است که می‌توانند در ارتقای کیفی ارائه خدمات موثر باشند. 

به گفته وی، این ابزارها می‌توانند اشتراک‌گذاری محتوا را آسان‌تر کنند، به عنوان مربی ایفای نقش داشته باشند، تعامل با کسب‌وکارها را راحت‌تر کنند و یا مواردی از این دست که همگی در خدمت کاربران خواهند بود.

به گفته پالوتزی، قابلیت‌های جدیدی دیگری نیز برای اینستاگرام در دست توسعه است که از جمله آنها می‌توان به Message Summary اشاره کرد که قادر به خلاصه‌ کردن پیام‌های دایرکت است و یا ابزارهای هنری برای ادیت کردن محتوا در استوری که به زودی به این شبکه اجتماعی اضافه می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا