تکنولوژی

بیشترین حقوق در گوگل را چه کسانی ‌می‌گیرند؟

اطلاعاتی از گوگل به دست آمده که نشان می‌دهد این شرکت در سال ۲۰۲۲، چه میزان حقوق به کارکنان بخش‌های مختلف خود پرداخت کرده است.

بر اساس اسنادی که اخیرا به دست وب‌سایت اینسایدر رسیده، متوسط مجموع پرداختی‌های گوگل به کارکنان در سال ۲۰۲۲ برابر با ۲۷۹ هزار و ۸۰۲ دلار بوده است. در این اسناد که اطلاعات مربوط به حقوق و دریافتی‌های بیش از ۱۲ هزار کارمند گوگل مستقر در ایالات متحده را نشان می‌دهد، جایگاه‌ها و سمت‌های مختلفی از جمله مهندس نرم افزار، تحلیلگر کسب‌وکار و… آمده است.

همچنین داده‌هایی نیز در خصوص پاداش‌ها و سهام کارمندان نیز آمده که می‌تواند مجموع دریافتی‌های یک کارمند در سال را به طور قابل توجهی افزایش دهد. البته طبق این گزارش، اطلاعاتی منتشرشده به صورت داوطلبانه از سوی کارکنان ثبت شده است.

بدیهی است کارکنانی که سابقه کاری بیشتری دارند و در سطوح بالاتری مشغول به کار هستند، دریافتی‌های بیشتری داشته باشند. اما در خصوص افراد حاضر در این اسناد که بیشترین درآمدها را در گوگل دریافت می‌کنند باید گفت که مهندس نرم‌افزار سطح ۷، بیشترین درآمد را با دریافت حقوق پایه ۷۱۸ هزار داشته است.

طبق این اطلاعات، اکثر مهندسان نرم‌افزار شاغل در گوگل، حقویقی بین ۱۰۰ تا ۳۷۵ هزار دلار را در سال دریافت می‌کنند. این اسناد نشان می‌دهد که سمت مدیر مهندسی (Engineering Manager) با دریافت سالیانه ۴۰۰ هزار دلار، در رده دوم بیشترین دریافت‌کننده حقوق در گوگل در آمریکا جای می‌گیرد.

مشاغل فروش مستقیم شرکتی و مشاور حقوقی شرکت به ترتیب ۳۷۷ و۳۲۰ هزار دلار را دریافت می‌کنند و رده‌های بعدی نیز به استراتژیست فروش و طراحی تجربه کاربری اختصاص دارد که به ترتیب ۳۲۰ و ۳۱۵ هزار دلاری دریافت می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا