ارز دیجیتال

مجیک و جی ام اکس ارزهای دیجیتال جدید نوبیتکس

ارزهای دیجیتال مجیک و جی ام اکس در صرافی نوبیتکس لیست شدند و در بازارهای ریالی و تتری این پلتفرم تبادل رمزارز قابل خرید و فروش هستند.  

ارز دیجیتال مجیک 

ارز دیجیتال مجیک، یک توکن کاربردی برای اتصال جوامع بازی‌های کریپتویی است. یکی از چالش‌های پروژه‌هایی که بر بستر فناوری بلاکچین توسعه یافته‌اند، همواره یافتن راهی است تا ارتباط و تعامل شبکه‌های بلاکچین با یکدیگر را برقرار کند و از این طریق بلاکچین‌ها بتوانند با اشتراک‌گذاری داده‌ها و دریافت اطلاعات دقیق، امکان مشارکت و افزایش کاربردهای یک شبکه بلاکچینی را افزایش دهند. سیستم حفاظت‌شده شبکه‌های بلاکچین باعث این مشکل می‌شوند؛ مشکلی که به محصولات شبکه‌های بلاکچینی مثل متاورس و بازی‌های بلاکچینی و توکن‌های NFT نیز انتقال یافته است. 

برای حل این مشکل، اکوسیستمی غیرمتمرکز به نام Treasure metaverse ساخته شده که بر روی پروژه‌های متاورسی متمرکز است و مجیک (MAGIC) در این اکوسیستم، بازی‌ها، بازیکنان، متاورس‌ها و جوامع بازی‌های متاورسی را در وب 3 به هم متصل می‌کند. این توکن اتریومی در سپتامبر 2021 راه‌اندازی شد تا کاربران بازی‌های داخل آن بتواند NFT های درون بازی را در Treasure خرید و فروش کند. مجیک همچنین به عنوان یک ارز ذخیره برای متاورز Treasure عمل می کند.

اکوسیستم ترژر (Treasure) بر روی آربیتروم پیاده‌سازی شده است که خود یک راه‌حل لایه 2 در شبکه اتریوم است. این اکوسیستم دارای سه محصول به نام‌های Bridgeworld ، The Beacon و Trove است. تمامی سازوکارها و امور در این اکوسیستم از طریق ارز MAGIC در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. جامعه بازی‌ها که در مرکز این اکوسیستم قرار دارند در این فضا با یکدیرگر مرتبط هستند و می‌توانند NFT ها را معامله کنند و همکاری داشته باشند. 

کیف پول‌های سخت‌افزاری از امن‌ترین کیف پول‌ها برای ذخیره ارز مجیک (MAGIC) به شمار می‌روند که از میان کیف پول‌های سخت‌افزاری می‌توان به مواردی مانند لجر نانو اس، ترزور وان، ترزور مدل تی و کیپ‌کی اشاره کرد.

همچنین کیف پول‌های نرم‌افزاری که مورد استفاده عموم قرار دارند و پایداری خدمات آنها تا حد زیادی اثبات‌شده است، گزینه‌های مناسبی برای ذخیره‌سازی ارز دیجیتال Magic محسوب می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به مای اتر والت، متامسک و تراست والت اشاره کرد. 

حداکثر عرضه برای ارز مجیک به تعداد 347 میلیون و 714 هزار واحد در نظر گرفته شده است و در حال حاضر تعداد عرضه کلی این رمزارز، حدود 339 میلیون و 645 هزار واحد است که بیش از 212 میلیون واحد در گردش است. 

ارز دیجیتال مجیک یک اکوسیستم به‌روز و متمرکز بر متاورس و توکن‌های NFT است. افراد بسیاری در سال‌های اخیر وارد بازار NFT و دنیای متاورس شده‌اند و از این طریق کسب درآمد می‌کنند. رمزارزمجیک (MAGIC) دروازه‌ای است که می‌تواند بازی‌های با امکان کسب درآمد را به یکدیگر متصل کند و اقلام درون آن‌ها را برای خرید یا فروش بر یک بستر ارائه دهد. همچنین این پلتفرم از امنیتی بالایی برخوردار است بنابراین پتانسیل رشد قیمت ارز مجیک قابل‌تصور است.

بالاترین قیمتی که ارز دیجیتال مجیک به خود دیده 6 دلار بوده و در حال حاضر این رمزارز که در رتبه 152 کوین مارکت کپ قرار دارد در محدوده قیمتی 0.85 دلار معامله می‌شود. 

امکان خرید و فروش مجیک در دو بازار ریالی و تتری ارز دیجیتال مجیک فراهم شده است. 

ارز دیجیتال جی ام اکس 

ارز جی ام اکس (GMX) توکن بومی صرافی غیرمتمرکز جی ام اکس است. این ارز در سال ۲۰۲۱ بر بستر آربیتروم راه‌اندازی شد و اندکی بعد در بلاکچین آوالانچ هم توسعه داده شد. این صرافی امکان انجام معاملات آنی، آتی و آتیِ دائمی (Perpetual) را به کاربران خود می‌دهد. معاملات آتی برخلاف معاملات آنی در لحظه انجام نمی‌شوند. در این نوع از معاملات، خریدار و فروشنده توافق می‌کنند که در زمانی مشخص در آینده که به آن سررسید قرارداد گفته می‌شود، مقدار مشخصی از یک دارایی را خرید و فروش کنند. معاملات پرپچوال یا آتیِ دائمی نیز نوعی از معاملات آتی هستند که تاریخ سررسید مشخصی ندارد و قراردادشان دائمی است.

صرافی GMX محبوب‌ترین صرافی غیرمتمرکز است که از این نوع معاملات پشتیبانی می‌کند. جی ام اکس علاوه بر اینکه کارمزد کم و سیستم‌ پاداش‌دهی مناسبی برای معامله‌گران دارد، از معاملات با اهرم هم پشتیبانی می‌کند. کاربران این صرافی می‌توانند معاملات آتی خود را با اهرم ۵۰ برابر انجام دهند.

ارز دیجیتال جی ام اکس (GMX) از اواخر سال ۲۰۲۱ با قیمت ۲۵ دلار در صرافی‌ها لیست شد. در اواخر سال ۲۰۲۲، قیمت آن به اوج تاریخی ۹۰ دلار رسید. جی ام اکس یک صرافی غیرمتمرکز است که باید در فضایی با رقبای بزرگ مانند یونی سواپ و سوشی سواپ رقابت کند، اما مزیت اصلی این صرافی که پشتیبانی از معاملات آتی و پرپچوال است، می‌تواند در این فضای رقابتی به نفع جی ام اکس باشد. 

علاوه بر این، محدودیت‌های قانونی روزافزون که دولت‌های مختلف بر فعالیت صرافی‌های متمرکز وضع می‌کنند، می‌تواند باعث رشد صرافی‌های غیرمتمرکز از جمله GMX شود و به رشد قیمت این رمز ارز کمک کند.

برای ذخیره، ارسال و دریافت ارز جی ام اکس می‌توانید از کیف پول‌های محبوب چندارزی مانند تراست والت، اکسودوس، کوینومی و اتمیک استفاده کنید. کیف پول‌های محبوب سخت‌افزاری مانند لجر و ترزور هم گزینه‌های مناسبی برای ارز جی ام اکس هستند.

همچنین با توجه به اینکه جی ام اکس در دو شبکهٔ آربیتروم و آوالانچ پیاده‌سازی شده است، تمام کیف پول‌هایی که از دو شبکه آربیتروم و آوالانچ پشتیبانی می‌کنند، قابلیت ذخیره‌سازی ارز GMX را هم دارند.  برای مثال، کیف پول متامسک که افزونه‌ای برای مرورگر کروم است، در هر دو شبکه از ارز جی ام اکس پشتیبانی می‌کند.

امکان خرید و فروش ارز دیجیتال جی ام اکس که در حال حاضر در محدوده قیمتی 58 دلار معامله می‌شود، در دو بازار ریالی و تتری نوبیتکس وجود دارد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا