اپل

اپل پرونده اپیک گیمز را به دادگاه عالی می‌برد

به نظر می‌رسد که اپل به این سادگی‌ها قصد تسلیم در برابر اپیک گیمز را ندارد و در آخرین تلاش خود برای حفظ کارمزد از فروش‌های درون برنامه‌ای، از دادگاه عالی آمریکا خواسته تا پرونده میان این دو شرکت مورد بررسی و بازنگری قرار دهد. 

بر اساس آرای صادرشده از سوی دو دادگاه قبلی، اپل باید سیاست‌های خود را در حوزه پرداخت‌های درون برنامه‌ای تغییر دهد و این اجازه را به توسعه‌دهندگان و شرکت‌ها بدهد تا گزینه‌های پرداخت اختصاصی خود را در اپلیکیشن‌ها بگنجانند. 

جدال میان اپل و اپیک گیمز در سال 2020 کلید خورد؛ زمانی که اپیک یک به‌روزرسانی را برای بازی فورتنایت خود عرضه کرد که به گیمرها اجازه می‌داد از طریق ویژگی پرداخت مستقیم، سکه‌های دیجیتالی را برای این بازی خریداری کنند. 

این اقدام در تضاد با سیاست‌های اپل بود که بر اساس آن، تمامی‌بازی‌های آی او اس می‌بایست از پرداخت درون برنامه‌ای استفاده کنند و 30 درصد نیز به عنوان کارمزد به اپل تعلق گیرد. 

در نتیجه این اقدام، اپل اپلیکیشن فورتنایت را از اپ استور خود حذف کرد که پس از آن، اپیک گیمز شکایتی را علیه اهالی کوپرتینو ثبت و این شرکت را به ارتکاب اقدام ضدرقابتی و غیرمنصفانه متهم کرد. 

در پی این شکایت، گونزالس راجرز، قاضی منطقه‌ای ایالات متحده در سال 2021 در حکمی‌اعلام کرد اپل باید به این امکان را برای اپلیکشین‌ها فراهم کند تا سیستم پرداخت اختصاصی و ثالث خود را در اختیار کاربران قرار دهد. اقدامی‌که می‌تواند درآمدهای این شرکت از کمیسیون خریدهای درون برنامه‌ای را حذف کند. 

حالا اما وکلای اپل ادعا می‌کنند که قاضی پرونده در حکم سراسری صادرشده علیه اپل به دلیل نقض قانون رقابت ناعادلانه ایالت کالیفرنیا، فراتر از اختیارات خود عمل کرده است. بدین معنی که رای بر اساس قانون ایالت کالیفرنیا بوده اما حکم اجرای آن را برای سراسر ایالات متحده لازم صادر کرده است.

اپل نیز در درخواست خود به دادگاه عالی اعلام کرد که سوالات مهمی‌را درباره حیطه اختیارات و قدرت قضاب برای صدور دستوراتی که سطح گسترده‌تری را در برمی‌گیرند، دارد که به دنبال پاسخ آنهاست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا