اپلگوگل

کروم و سافاری محبوب‌ترین مرورگرها در میان کاربران

جدیدترین گزارش‌ها نشان می‌دهد که گوگل کروم با تصاحب ۶۱.۱ درصد از سهم مرورگرها در سیستم‌های دسکتاپ، پرکاربردترین مرورگر در میان کاربران محسوب می‌شود.  

بر اساس گزارش مرکز تحقیقاتی Statcounter، پس از کروم، مرورگر سافاری با ۱۴.۴۵ درصد در رده دوم ایستاده و به دنبال آن، مرورگرهای اج، فایرفاکس و اوپرا را می‌بینیم که به ترتیب ۱۰.۷۷، ۶.۰۴ و ۵.۳۱ درصد را به خود اختصاص داده‌اند.  

البته سافاری در حالی جایگاه دومی‌را به خود اختصاص داد که سال گذشته، مرورگر اج توانسته با کنار زدن آن، پست سر کروم بایستد. اما از آن زمان تاکنون، سافاری توانست  فاصله را با این رقیب بیشتر کند و با اطمینان خاطر بیشتری به جایگاه دومی‌تکیه بزند.

این وضعیت در مرورگرهای موبایلی نیز تقریبا یکسان است؛ به طوری که کروم همچنان جایگاه نخست را با ۶۴.۸۲ درصد در اختیار دارد و مرورگر سافاری با ۲۴.۸۲ درصد، در جایگاه دوم ایستاده است.  

البته خبری از مرورگرهای اج و فایرفاکس در رده‌های بعدی نیست و جای آنها، مرورگرهای سامسونگ اینترنت، یوسی بروزر و اوپرا را می‌بینیم که به ترتیب ۴.۳، ۱.۸۱ و ۱.۷۵ درصد از مرورگرهای موبایلی را به خود اختصاص داده‌اند.

به طور کلی و در تمامی‌پلتفرم‌های مختلف نیز کروم با ۶۲.۵۵ درصد، صدرنشین است و مرورگرهای سافاری و اج به ترتیب با تصاحب ۲۰.۵ و ۵.۲۵ درصد، رده‌های دوم و سوم را از آن خود کرده‌اند.

اپرا و فایرفاکس نیز توانستند به ترتیب ۳.۲۲ و ۲.۸ درصد از این بازار را به خود اختصاص دهند و در رده‌های چهارم و پنجم قرار گیرند.  

این آمارها نشان می‌دهد اگرچه کاربران آیفون و مک، همچنان به سافاری وفادارند اما کروم انتخاب اول کاربران اندروید و ویندوز است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا